Kaikkien aikojen myydyimmäksi suomalaiseksi elämäkerraksi yhdellä teolla

CLIENT

YEAR

SCOPE

Siltala Kustannus

2018-2021

Viestintä ja mediasuhteet
Tapahtumat

Mikä voisi mennä pieleen, kun kutsuu karaokebaarin vähän liian täyteen toimittajia ja istuttaa heidän eteensä kahdeksi tunniksi formulakuljettajan, jonka tavaramerkki on vähäpuheisuus? Kun pieteetillä tekee, niin ei tietenkään mikään.

Kari Hotakaisen kirjoittama Tuntematon Kimi Räikkönen -kirja julkaistiin elokuussa 2018 ja se löi loppuvuoden aikana kaikki ennätykset: kaikkien aikojen myydyin elämäkerta Suomessa, kaikkien aikojen myydyin äänikirja, kaikkien aikojen myydyin urheilukirja. Eivätkä monet myydyt käännösoikeudet olleet vielä edes ehtineet tuottaa hedelmää. Kirjan ilmestyessä pelkästään ensimmäisen viikon aikana siitä tehtiin yli 600 lehtijuttua.

Tämä kaikki saavutettiin yhdellä pieteetillä jokaista yksityiskohtaa myöten koordinoidulla pressitilaisuudella, muuta ei tarvittu.

”Varhaisessa vaiheessa Kari Hotakaisen Tuntematon Kimi Räikkönen -kirjaprojektia totesimme, että kirjan lanseeraus sekä mediastrategian luominen tulevat vaatimaan sen kaltaista PR-puolen osaamista, josta meillä ei ole kustantamona kokemusta. Tästä alkoi Mellakan kanssa erittäin antoisa ja stressitön yhteistyö, jonka lopputuloksena täydellisesti läpi vedetty kirjan lanseerauspäivä. Tätä lopputulosta voi vain ihmetellä: satoja lehtijuttuja, suoraa lähetystä usean eri kanavan voimin tilaisuudesta sekä ennätysmyynti kirjalle. Kaikki tämä kuitenkin vailla kiirettä ja kirjailijaa sekä päähenkilöä kunnioittaen. Emme kustantamona voisi olla tyytyväisempiä lopputulokseen. Olemme jatkaneet yhteistyötä tämän jälkeen menestyksekkäästi, ja voin lämpimästi suositella kokemusten perusteella Mellakka Helsinkiä kaikille.”

– Arto Forsten, Myynti- ja markkinointipäällikkö, Kustannusosakeyhtiö Siltala

Highlights

  1. 600 artikkelia mediassa julkaisuviikon aikana
  2. Suomessa kaikkien aikojen myydyin elämäkerta, urheilukirja, äänikirja
Tapahtumat, Vaikuttajat
Vaikuttajien somekanavien totaalinen haltuunotto teki Nelly.comista kerralla tunnetun
Tapahtumat
Battery on aina siellä missä tarvitaan energiaa
Tapahtumat, Vaikuttajat, Viestintä ja mediasuhteet
Rautatieasemalle avattu Olivia sai miljoonan silmäparin avajaiset
Strateginen suunnittelu, Vaikuttajat, Viestintä ja mediasuhteet
Vuosi hiljaisuutta – kampanja, joka hiljensi radiot
Sosiaalinen media ja sisällöntuotanto, Strateginen suunnittelu, Tapahtumat
Unity Talks – kuinka herättää B2B-kohderyhmän kiinnostus?
Tapahtumat, Vaikuttajat, Viestintä ja mediasuhteet
Savonlinnan Oopperajuhlat – kuinka viedä lumo uudelle kohderyhmälle?
Strateginen suunnittelu, Viestintä ja mediasuhteet
Uuden edessä –  150 artistin voimalla hyväntekeväisyyttä
Sosiaalinen media ja sisällöntuotanto, Tapahtumat, Viestintä ja mediasuhteet
Somerytinällä Tuskan kävijäennätykseen
Sosiaalinen media ja sisällöntuotanto, Strateginen suunnittelu, Tapahtumat
Mujin lippulaivamyymälän avajaisia ja 1 000 ihmisen jonoa seurattiin suorissa lähetyksissä
Sosiaalinen media ja sisällöntuotanto, Tapahtumat, Vaikuttajat
Vaikuttajat toivat Fjällrävenille miljoonien silmäparien näkyvyyden
Sosiaalinen media ja sisällöntuotanto, Strateginen suunnittelu, Vaikuttajat
Rakkaus on sähköä – Vaasan Sähkö PR-toimenpiteillä toistamiseen TV-uutisiin
Tapahtumat, Vaikuttajat
Kalevala Korun Ilmattaren häissä katse kiinnittyi uusiin vihkisormuksiin
Sosiaalinen media ja sisällöntuotanto, Strateginen suunnittelu, Vaikuttajat
Saarioisten laatikoilla kasvanut – Vappu Pimiän avulla laatikot lähemmäs ihmisten arkea
Tapahtumat
Sinebrychoffin festarikiertueella on stadion-luokan bändin mittakaava
Tapahtumat, Vaikuttajat, Viestintä ja mediasuhteet
Selviytyisitkö sinä Storytel – Orwell 1984 -pakohuonepelistä?