Mujin lippulaivamyymälän avajaisia ja 1 000 ihmisen jonoa seurattiin suorissa lähetyksissä

CLIENT

YEAR

SCOPE

Muji

2018–2022

Strateginen suunnittelu
Viestintä ja mediasuhteet
Tapahtumat
Vaikuttajayhteistyöt
Sosiaalinen media

Kansainvälisesti arvostettu ja rakastettu japanilainen lifestyle-ketju Muji avasi Euroopan suurimman myymälänsä Helsinkiin marraskuussa 2019. Mellakka toimi Mujin Suomen PR-kumppanina vuodesta 2018 vuoteen 2022. 

Muji avasi Euroopan lippulaivamyymälänsä Helsinkiin marraskuussa 2019. Yhteistyö käynnistyi jo syksyllä 2018, kun Mujin Suomeen tulolle alettiin rakentamaan näkyvyyttä. Mellakka vastasi yhteistyön aikana kokonaisvaltaisesti Mujin viestinnästä ja PR-tekemisestä Suomessa.

Ennen lippulaivamyymälään avajaisia Mellakka järjesti Mujin kanssa kaksi mediatilaisuutta, joista ensimmäisessä julkistettiin lifestyle-ketjun tulo Suomeen ja toisessa medialle esiteltiin myymälän valikoiman parhaita paloja. Tämän lisäksi Mellakan edustaja matkusti yhdessä Kauppalehden toimittajan kanssa Mujin kansainväliselle mediavierailulle Tokioon. 

Mujin ja autonomisen liikkumisen asiantuntijan Sensible 4:n yhteistuumin kehittämä joka sään robottibussi GACHA julkistettiin keskustakirjasto Oodissa maaliskuussa 2019. Sensible 4:n kehittämä huipputeknologia mahdollistaa bussin liikkumisen ympärivuotisesti kaikissa sääolosuhteissa, kun taas MUJIn ansiosta bussin muotoilu on käyttäjäystävällinen ja viimeistelty. Mellakka vastasi kokonasvaltaisesti lanseeraustapahtuman tuotannon koordinoinnista ja kutsuprosessista. 

Mujin lippulaivamyymälä avattiin yleisölle 8.11.2019, jota edelsi edellisenä iltana erikseen järjestetyt kutsuvierasavajaiset. Mellakka vastasi lähes 600 ihmistä Muji-myymälään houkutelleen kutsuvierastapahtuman suunnittelusta ja toteutuksesta. Tämän lisäksi Mellakka vastasi virallisten avajaisten viestinnästä, ja Muji-myymälään olikin avajaisaamuna satojen metrien jono, joka sai paljon näkyvyyttä Suomen suurimmissa medioissa.

Avajaiskokonaisuuden jälkeen Mellakan ja Mujin yhteistyö jatkui retainer-sopimuksena. Mellakka vastasi Mujin media- ja vaikuttajasuhteista Suomessa aina kevääseen 2022 asti. Yhteistyö sisälsi muun muassa PR-tekemisen suunnittelua vuositasolla, tapahtumia, mediapitchausta, tiedotusta ja vaikuttajayhteistöitä.

Hightlights

  1. GACHA-bussin lanseeraus poiki yhteensä 39 mediaosumaa Suomessa ja yli sata osumaa kansainvälisesti. 
  2. Mujista julkaistiin ensimmäisen Mellakka-yhteistyövuoden aikana Suomen mediassa yhteensä 343 juttua, joiden kokonaistavoittavuus oli yhteensä 29 000 000 silmäparia.
Palvelut, Sosiaalinen media ja sisällöntuotanto, Strateginen suunnittelu
Vaalikampanja, josta erkkikin sai selvän
Sosiaalinen media ja sisällöntuotanto, Tapahtumat, Vaikuttajat
Kuinka tehdä Suomen tunnetuimmasta tuntemattomasta brändistä näkyvä? 
Sosiaalinen media ja sisällöntuotanto, Strateginen suunnittelu, Tapahtumat
Lux Helsinki – talven valopilkku kävijäennätyksiin some- ja medianäkyvyydellä
Sosiaalinen media ja sisällöntuotanto, Strateginen suunnittelu, Vaikuttajat
Vastavirtaan uiva Saimaan Tuore nousi suomalaisten kalabrändien ykköseksi
Tapahtumat, Vaikuttajat, Viestintä ja mediasuhteet
Tarinoiden voiman kunniaksi – Storytel Awards-gaala
Sosiaalinen media ja sisällöntuotanto, Strateginen suunnittelu, Vaikuttajat
Rakkaus on sähköä – Vaasan Sähkö PR-toimenpiteillä toistamiseen TV-uutisiin
Tapahtumat
Sinebrychoffin festarikiertueella on stadion-luokan bändin mittakaava
Palvelut, Tapahtumat, Vaikuttajat
Lentävä lähtö juoksukauteen Sauconyn huippukengillä
Palvelut, Strateginen suunnittelu, Vaikuttajat
Valion kiertävä reseptikirja keräsi tarinoita ja nosti tunteita
Tapahtumat, Vaikuttajat, Viestintä ja mediasuhteet
Savonlinnan Oopperajuhlat – kuinka viedä lumo uudelle kohderyhmälle?
Konsultointi ja valmennus, Strateginen suunnittelu, Tapahtumat
Mellakka sähköisti Verge Motorcyclesin kansainvälisen viestinnän
Tapahtumat
VR 160 vuotta – tapahtumilla katse kohti tulevaisuutta!
Tapahtumat, Vaikuttajat, Viestintä ja mediasuhteet
Rautatieasemalle avattu Olivia sai miljoonan silmäparin avajaiset
Tapahtumat, Viestintä ja mediasuhteet
Business Finland – osaamiselle ja innovaatioille kansainvälistä medianäkyvyyttä
Sosiaalinen media ja sisällöntuotanto, Tapahtumat, Viestintä ja mediasuhteet
Somerytinällä Tuskan kävijäennätykseen