Lääkäriliiga vaikuttaa TikTokissa parhaimmillaan satoihin tuhansiin nuoriin

CLIENT

YEAR

SCOPE

Lastenlääkäriyhdistys

2022–

strateginen suunnittelu, sosiaalinen media ja sisällöntuotanto, konsultointi ja valmennus

Lastenlääkäriyhdistyksen missio oli alusta alkaen selvä: nuorille haluttiin tarjota luotettavaa tietoa ja vähentää disinformaatiota helposti lähestyttävällä tavalla. Enää tarvittiin siis brändi, suunnittelua ja toteutus! Tässä kohtaa Mellakka hyppäsi mukaan ja syntyi Lääkäriliiga.

Nuoret haluttiin tavoittaa siellä, missä he jo valmiiksi viettävät aikaa, jotta kynnys vuorovaikutukseen olisi mahdollisimman matala. Niinpä Lääkäriliigan pääkanavaksi valikoitui TikTok. TikTokin ohella Lääkäriliiga ylläpitää Instagram-tiliä, joka on suunnattu pääasiassa nuorten vanhemmille.

TikTokin maailmaan hyppääminen vaati omilla kasvoillaan esiintyviltä lääkäreiltä valtavaa heittäytymistä ja perehtymistä alati kehittyvään kanavaan. Tässä Mellakka on kuitenkin jatkuvana tukena kiireistä kliinistä työtä tekeville lääkäreille: tutkimme trendejä, hiomme sisältöjä ja toimimme tukena esimerkiksi livelähetyksissä sekä editoinnissa.

Lääkäriliigan TikTok-tili on saanut ensimmäisen vuoden aikana yli 23 000 seuraajaa, ja TikTok-videot ovat keränneet yhteensä 8,8 miljoonaa näyttökertaa täysin orgaanisesti. Säännöllisiä livelähetyksiä vaihtuvista aiheista seuraa jopa 5 000 ihmistä. Luvut ja nuorilta saatu palaute osoittavat, että Lääkäriliiga on lunastanut paikkansa turvallisena ja helposti lähestyttävänä tahona.

Highlights

  1. Lääkäriliigan TikTok-tili sai ensimmäisen puolen vuoden aikana 20 000 seuraajaa
  2. Ensimmäisen vuoden aikana Lääkäriliigan tiktokit keräsivät 8,8 miljoonaa näyttökertaa täysin orgaanisesti.
  3. Livelähetyksillä on keskimäärin 5 000 katsojaa.
Tapahtumat
Sinebrychoffin festarikiertueella on stadion-luokan bändin mittakaava
Strateginen suunnittelu, Vaikuttajat, Viestintä ja mediasuhteet
Vuosi hiljaisuutta – kampanja, joka hiljensi radiot
Tapahtumat, Vaikuttajat, Viestintä ja mediasuhteet
Savonlinnan Oopperajuhlat – kuinka viedä lumo uudelle kohderyhmälle?
Tapahtumat, Vaikuttajat, Vastuullisuusviestintä
Makialle sataprosenttisen vastuullinen vaatemallisto, totta vai tarua?
Sosiaalinen media ja sisällöntuotanto, Strateginen suunnittelu, Vaikuttajat
Saarioisten laatikoilla kasvanut – Vappu Pimiän avulla laatikot lähemmäs ihmisten arkea
Tapahtumat, Vaikuttajat, Viestintä ja mediasuhteet
Helsinki Biennaali sai medianäkyvyyttä virtuaalisesti Suomessa ja maailmalla
Sosiaalinen media ja sisällöntuotanto, Strateginen suunnittelu, Tapahtumat
Mujin lippulaivamyymälän avajaisia ja 1 000 ihmisen jonoa seurattiin suorissa lähetyksissä
Sosiaalinen media ja sisällöntuotanto, Tapahtumat, Viestintä ja mediasuhteet
HSY:n Mullankumous kiinnitti katseet biojätteen kierrätyksen merkitykseen
Strateginen suunnittelu, Tapahtumat, Viestintä ja mediasuhteet
Sunrise Avenue – stadikat täyteen kansainvälisellä medianäkyvyydellä
Tapahtumat, Vaikuttajat, Viestintä ja mediasuhteet
Selviytyisitkö sinä Storytel – Orwell 1984 -pakohuonepelistä?
Sosiaalinen media ja sisällöntuotanto, Tapahtumat, Viestintä ja mediasuhteet
Somerytinällä Tuskan kävijäennätykseen
Sosiaalinen media ja sisällöntuotanto, Strateginen suunnittelu, Vaikuttajat
Vastavirtaan uiva Saimaan Tuore nousi suomalaisten kalabrändien ykköseksi
Strateginen suunnittelu, Viestintä ja mediasuhteet
Uuden edessä –  150 artistin voimalla hyväntekeväisyyttä
Tapahtumat, Vaikuttajat, Viestintä ja mediasuhteet
Rautatieasemalle avattu Olivia sai miljoonan silmäparin avajaiset
Strateginen suunnittelu, Vaikuttajat, Vastuullisuusviestintä
Hävikkiruokakaupalle kasvua strategisella näkyvyyden kasvattamisella