Lääkäriliiga vaikuttaa TikTokissa parhaimmillaan satoihin tuhansiin nuoriin
CLIENT
YEAR
SCOPE
Lastenlääkäriyhdistys
2022–
strateginen suunnittelu, sosiaalinen media ja sisällöntuotanto, konsultointi ja valmennus
Lastenlääkäriyhdistyksen missio oli alusta alkaen selvä: nuorille haluttiin tarjota luotettavaa tietoa ja vähentää disinformaatiota helposti lähestyttävällä tavalla. Enää tarvittiin siis brändi, suunnittelua ja toteutus! Tässä kohtaa Mellakka hyppäsi mukaan ja syntyi Lääkäriliiga.
Nuoret haluttiin tavoittaa siellä, missä he jo valmiiksi viettävät aikaa, jotta kynnys vuorovaikutukseen olisi mahdollisimman matala. Niinpä Lääkäriliigan pääkanavaksi valikoitui TikTok. TikTokin ohella Lääkäriliiga ylläpitää Instagram-tiliä, joka on suunnattu pääasiassa nuorten vanhemmille.
TikTokin maailmaan hyppääminen vaati omilla kasvoillaan esiintyviltä lääkäreiltä valtavaa heittäytymistä ja perehtymistä alati kehittyvään kanavaan. Tässä Mellakka on kuitenkin jatkuvana tukena kiireistä kliinistä työtä tekeville lääkäreille: tutkimme trendejä, hiomme sisältöjä ja toimimme tukena esimerkiksi livelähetyksissä sekä editoinnissa.
Lääkäriliigan TikTok-tili on saanut ensimmäisen vuoden aikana yli 23 000 seuraajaa, ja TikTok-videot ovat keränneet yhteensä 8,8 miljoonaa näyttökertaa täysin orgaanisesti. Säännöllisiä livelähetyksiä vaihtuvista aiheista seuraa jopa 5 000 ihmistä. Luvut ja nuorilta saatu palaute osoittavat, että Lääkäriliiga on lunastanut paikkansa turvallisena ja helposti lähestyttävänä tahona.
Highlights
- Lääkäriliigan TikTok-tili sai ensimmäisen puolen vuoden aikana 20 000 seuraajaa
- Ensimmäisen vuoden aikana Lääkäriliigan tiktokit keräsivät 8,8 miljoonaa näyttökertaa täysin orgaanisesti.
- Livelähetyksillä on keskimäärin 5 000 katsojaa.