Lääkäriliiga vaikuttaa TikTokissa parhaimmillaan satoihin tuhansiin nuoriin

CLIENT

YEAR

SCOPE

Lastenlääkäriyhdistys

2022–

strateginen suunnittelu, sosiaalinen media ja sisällöntuotanto, konsultointi ja valmennus

Lastenlääkäriyhdistyksen missio oli alusta alkaen selvä: nuorille haluttiin tarjota luotettavaa tietoa ja vähentää disinformaatiota helposti lähestyttävällä tavalla. Enää tarvittiin siis brändi, suunnittelua ja toteutus! Tässä kohtaa Mellakka hyppäsi mukaan ja syntyi Lääkäriliiga.

Nuoret haluttiin tavoittaa siellä, missä he jo valmiiksi viettävät aikaa, jotta kynnys vuorovaikutukseen olisi mahdollisimman matala. Niinpä Lääkäriliigan pääkanavaksi valikoitui TikTok. TikTokin ohella Lääkäriliiga ylläpitää Instagram-tiliä, joka on suunnattu pääasiassa nuorten vanhemmille.

TikTokin maailmaan hyppääminen vaati omilla kasvoillaan esiintyviltä lääkäreiltä valtavaa heittäytymistä ja perehtymistä alati kehittyvään kanavaan. Tässä Mellakka on kuitenkin jatkuvana tukena kiireistä kliinistä työtä tekeville lääkäreille: tutkimme trendejä, hiomme sisältöjä ja toimimme tukena esimerkiksi livelähetyksissä sekä editoinnissa.

Lääkäriliigan TikTok-tili on saanut ensimmäisen vuoden aikana yli 23 000 seuraajaa, ja TikTok-videot ovat keränneet yhteensä 8,8 miljoonaa näyttökertaa täysin orgaanisesti. Säännöllisiä livelähetyksiä vaihtuvista aiheista seuraa jopa 5 000 ihmistä. Luvut ja nuorilta saatu palaute osoittavat, että Lääkäriliiga on lunastanut paikkansa turvallisena ja helposti lähestyttävänä tahona.

Highlights

  1. Lääkäriliigan TikTok-tili sai ensimmäisen puolen vuoden aikana 20 000 seuraajaa
  2. Ensimmäisen vuoden aikana Lääkäriliigan tiktokit keräsivät 8,8 miljoonaa näyttökertaa täysin orgaanisesti.
  3. Livelähetyksillä on keskimäärin 5 000 katsojaa.
Tapahtumat, Vaikuttajat, Viestintä ja mediasuhteet
Helsinki Biennaali sai medianäkyvyyttä virtuaalisesti Suomessa ja maailmalla
Strateginen suunnittelu, Viestintä ja mediasuhteet
Uuden edessä –  150 artistin voimalla hyväntekeväisyyttä
Tapahtumat, Viestintä ja mediasuhteet
Kaikkien aikojen myydyimmäksi suomalaiseksi elämäkerraksi yhdellä teolla
Strateginen suunnittelu, Tapahtumat, Vaikuttajat
Media ja vaikuttajat tuovat näkyvyyttä Sonoksen äänielämykselle
Tapahtumat, Vaikuttajat
Vaikuttajien somekanavien totaalinen haltuunotto teki Nelly.comista kerralla tunnetun
Strateginen suunnittelu, Vaikuttajat, Vastuullisuusviestintä
Hävikkiruokakaupalle kasvua strategisella näkyvyyden kasvattamisella
Strateginen suunnittelu, Vaikuttajat
Podcast-tuotannon ja vaikuttajamarkkinoinnin yhdistelmä räjäytti Myyrmanni-dokumentin
Tapahtumat, Vaikuttajat, Viestintä ja mediasuhteet
Savonlinnan Oopperajuhlat – kuinka viedä lumo uudelle kohderyhmälle?
Sosiaalinen media ja sisällöntuotanto, Tapahtumat, Vaikuttajat
Vaikuttajat toivat Fjällrävenille miljoonien silmäparien näkyvyyden
Sosiaalinen media ja sisällöntuotanto, Tapahtumat, Vaikuttajat
Kuinka tehdä Suomen tunnetuimmasta tuntemattomasta brändistä näkyvä? 
Konsultointi ja valmennus, Strateginen suunnittelu, Tapahtumat
Sähkömoottoripyörä Vergen kansainvälisen viestinnän sähköistys
Sosiaalinen media ja sisällöntuotanto, Strateginen suunnittelu, Tapahtumat
Lux Helsinki – talven valopilkku kävijäennätyksiin some- ja medianäkyvyydellä
Sosiaalinen media ja sisällöntuotanto, Strateginen suunnittelu, Vaikuttajat
Vuoden varainhankintateolla kerättiin yli miljoona nuorten kriisiavulle
Tapahtumat, Vaikuttajat
Kalevala Korun Ilmattaren häissä katse kiinnittyi uusiin vihkisormuksiin
Sosiaalinen media ja sisällöntuotanto, Strateginen suunnittelu, Vaikuttajat
Vastavirtaan uiva Saimaan Tuore nousi suomalaisten kalabrändien ykköseksi