Podcast-tuotannon ja vaikuttajamarkkinoinnin yhdistelmä räjäytti Myyrmanni-dokumentin

CLIENT

YEAR

SCOPE

Storytel

2021

Strateginen suunnittelu,
Vaikuttajayhteistyöt


Mellakka yhdisti luovalla tavalla podcast-tuotannon ja vaikuttajamarkkinoinnin äänikirjapalvelu Storytelin audiodokumentissa Myyrmanni – kun maailmat räjähtivät.

Mellakka hyppäsi lennosta mukaan kasvaville äänikirja- ja podcastmarkkinoille osatuottamalla äänikirjapalvelu Storytelille toimittaja Riku Rantalan juontaman audiodokumentin Myyrmanni – kun maailmat räjähtivät.

Lokakuussa 2022 julkaistussa dokumentissa rikostoimittajana uransa aloittanut Rantala johdattaa kuulijan vuonna 2002 tapahtuneen Myyrmannin pommi-iskun tapahtumiin.

Mellakan vaikuttajamarkkinointikokemuksen avulla podcastille luotiin laaja kaikupohja sosiaalisessa mediassa, mikä edesauttoi kuulijoiden saamista ja sitouttamista audiosisältöön.

Rantala toteutti dokumentin julkaisun yhteydessä Instagramissa kaupallisen kumppanuuden kokonaisuuden Storytelin kanssa. Sosiaalisen median julkaisut valottivat dokumenttiprosessia ja avasivat keskustelua koko Suomea järkyttäneestä tapahtumasta.

Aihepiiri herätti kiinnostusta. Rantalan julkaisuista ensimmäinen kapusi tilastollisesti aivan hänen kaupallisten sisältöjensä kärkikahinoihin yli 200 000 henkilöä tavoittaen.

Riku Rantala on Mellakka Managementin talent-listalla.

Highlights

  1. Mellakka yhdisti vaikuttajakampanjoinnin ja podcast-tuotannon.
  2. Rantalan kaupallinen julkaisu tavoitti yli 200 000 henkilöä.
Konsultointi ja valmennus, Sosiaalinen media ja sisällöntuotanto, Strateginen suunnittelu
Kasvilihakohu nosti Meeat Food Techin kertaheitolla tunnetuksi
Sosiaalinen media ja sisällöntuotanto, Strateginen suunnittelu, Tapahtumat
Lux Helsinki – talven valopilkku kävijäennätyksiin some- ja medianäkyvyydellä
Tapahtumat, Vaikuttajat, Viestintä ja mediasuhteet
Lykon lanseeraus sai jopa ruotsalaiselta medialta kehut: ”Hyvä Suomi!” 
Tapahtumat, Viestintä ja mediasuhteet
Kaikkien aikojen myydyimmäksi suomalaiseksi elämäkerraksi yhdellä teolla
Strateginen suunnittelu, Vaikuttajat, Viestintä ja mediasuhteet
Vuosi hiljaisuutta – kampanja, joka hiljensi radiot
Tapahtumat, Vaikuttajat, Viestintä ja mediasuhteet
Beyond Retrolle luotu Suomen valloitussuunnitelma toteutui ennätyksellisesti
Tapahtumat, Vaikuttajat, Viestintä ja mediasuhteet
Helsinki Biennaali sai medianäkyvyyttä virtuaalisesti Suomessa ja maailmalla
Tapahtumat, Vaikuttajat
Kalevala Korun Ilmattaren häissä katse kiinnittyi uusiin vihkisormuksiin
Strateginen suunnittelu, Tapahtumat, Viestintä ja mediasuhteet
Sunrise Avenue – stadikat täyteen kansainvälisellä medianäkyvyydellä
Tapahtumat, Vaikuttajat, Viestintä ja mediasuhteet
Savonlinnan Oopperajuhlat – kuinka viedä lumo uudelle kohderyhmälle?
Sosiaalinen media ja sisällöntuotanto, Strateginen suunnittelu, Tapahtumat
Mujin lippulaivamyymälän avajaisia ja 1 000 ihmisen jonoa seurattiin suorissa lähetyksissä
Konsultointi ja valmennus, Sosiaalinen media ja sisällöntuotanto, Strateginen suunnittelu
Lääkäriliiga vaikuttaa TikTokissa parhaimmillaan satoihin tuhansiin nuoriin
Sosiaalinen media ja sisällöntuotanto, Strateginen suunnittelu, Vaikuttajat
Vuoden varainhankintateolla kerättiin yli miljoona nuorten kriisiavulle
Sosiaalinen media ja sisällöntuotanto, Strateginen suunnittelu, Tapahtumat
Sinnikkäällä työllä Suomen suurimmaksi ja kauneimmaksi festivaaliksi
Tapahtumat, Vaikuttajat, Viestintä ja mediasuhteet
Rautatieasemalle avattu Olivia sai miljoonan silmäparin avajaiset