Podcast-tuotannon ja vaikuttajamarkkinoinnin yhdistelmä räjäytti Myyrmanni-dokumentin

CLIENT

YEAR

SCOPE

Storytel

2021

Strateginen suunnittelu,
Vaikuttajayhteistyöt


Mellakka yhdisti luovalla tavalla podcast-tuotannon ja vaikuttajamarkkinoinnin äänikirjapalvelu Storytelin audiodokumentissa Myyrmanni – kun maailmat räjähtivät.

Mellakka hyppäsi lennosta mukaan kasvaville äänikirja- ja podcastmarkkinoille osatuottamalla äänikirjapalvelu Storytelille toimittaja Riku Rantalan juontaman audiodokumentin Myyrmanni – kun maailmat räjähtivät.

Lokakuussa 2022 julkaistussa dokumentissa rikostoimittajana uransa aloittanut Rantala johdattaa kuulijan vuonna 2002 tapahtuneen Myyrmannin pommi-iskun tapahtumiin.

Mellakan vaikuttajamarkkinointikokemuksen avulla podcastille luotiin laaja kaikupohja sosiaalisessa mediassa, mikä edesauttoi kuulijoiden saamista ja sitouttamista audiosisältöön.

Rantala toteutti dokumentin julkaisun yhteydessä Instagramissa kaupallisen kumppanuuden kokonaisuuden Storytelin kanssa. Sosiaalisen median julkaisut valottivat dokumenttiprosessia ja avasivat keskustelua koko Suomea järkyttäneestä tapahtumasta.

Aihepiiri herätti kiinnostusta. Rantalan julkaisuista ensimmäinen kapusi tilastollisesti aivan hänen kaupallisten sisältöjensä kärkikahinoihin yli 200 000 henkilöä tavoittaen.

Riku Rantala on Mellakka Managementin talent-listalla.

Highlights

  1. Mellakka yhdisti vaikuttajakampanjoinnin ja podcast-tuotannon.
  2. Rantalan kaupallinen julkaisu tavoitti yli 200 000 henkilöä.
Sosiaalinen media ja sisällöntuotanto, Tapahtumat, Vaikuttajat
Vaikuttajat toivat Fjällrävenille miljoonien silmäparien näkyvyyden
Sosiaalinen media ja sisällöntuotanto, Strateginen suunnittelu, Vaikuttajat
Vastavirtaan uiva Saimaan Tuore nousi suomalaisten kalabrändien ykköseksi
Sosiaalinen media ja sisällöntuotanto, Strateginen suunnittelu, Tapahtumat
Mujin lippulaivamyymälän avajaisia ja 1 000 ihmisen jonoa seurattiin suorissa lähetyksissä
Tapahtumat
Battery on aina siellä missä tarvitaan energiaa
Sosiaalinen media ja sisällöntuotanto, Tapahtumat, Viestintä ja mediasuhteet
Somerytinällä Tuskan kävijäennätykseen
Strateginen suunnittelu, Vaikuttajat, Viestintä ja mediasuhteet
Vuosi hiljaisuutta – kampanja, joka hiljensi radiot
Tapahtumat, Vaikuttajat, Viestintä ja mediasuhteet
Rautatieasemalle avattu Olivia sai miljoonan silmäparin avajaiset
Tapahtumat, Vaikuttajat, Viestintä ja mediasuhteet
Helsinki Biennaali sai medianäkyvyyttä virtuaalisesti Suomessa ja maailmalla
Tapahtumat, Vaikuttajat
Brändiaktivoinnit toivat Suomen tunnetuimman karhun ihmisten joukkoon
Sosiaalinen media ja sisällöntuotanto, Strateginen suunnittelu, Tapahtumat
Unity Talks – kuinka herättää B2B-kohderyhmän kiinnostus?
Konsultointi ja valmennus, Sosiaalinen media ja sisällöntuotanto, Strateginen suunnittelu
Lääkäriliiga vaikuttaa TikTokissa parhaimmillaan satoihin tuhansiin nuoriin
Konsultointi ja valmennus, Sosiaalinen media ja sisällöntuotanto, Strateginen suunnittelu
Kasvilihakohu nosti Meeat Food Techin kertaheitolla tunnetuksi
Tapahtumat, Vaikuttajat, Viestintä ja mediasuhteet
Savonlinnan Oopperajuhlat – kuinka viedä lumo uudelle kohderyhmälle?
Tapahtumat
VR 160 vuotta – tapahtumilla katse kohti tulevaisuutta!
Sosiaalinen media ja sisällöntuotanto, Strateginen suunnittelu, Vaikuttajat
Vuoden varainhankintateolla kerättiin yli miljoona nuorten kriisiavulle