Lykon lanseeraus sai jopa ruotsalaiselta medialta kehut: ”Hyvä Suomi!” 

CLIENT

YEAR

SCOPE

Lyko Suomi

2023

Tapahtumat, viestintä ja mediasuhteet


Verkkokaupastaan tunnetuksi tullut kosmetiikkaketju Lyko avasi Suomen ensimmäisen lippulaivamyymälän Helsingin keskustaan toukokuussa 2023. Mellakka järjesti avajaisviikon lehdistö-, vaikuttaja- sekä kuluttaja-avajaiset ja hoiti avajaisiin liittyvän mediaviestinnän.

Lyko Suomi avajaiset Helsinki Mellakka
Lyko Suomi avajaiset Mellakka Helsinki

Suomessa vuodesta 2018 verkkokauppana toiminut kosmetiikkaketju Lyko avasi ensimmäisen Suomen myymälänsä Helsingin keskustaan keväällä 2023. Tavoitteena oli järjestää unohtumattomat avajaiset ja tehdä brändiä tunnetuksi myös suuren yleisön keskuudessa. 

Mellakka vastasi kauan odotetun lippulaivamyymälän avajaisista. Kokonaisuus piti sisällään erilliset tapahtumat median edustajille, vaikuttajille ja kuluttajille, ja Mellakka hoiti tapahtumien suunnittelun ja tuotannon sekä kutsuprosessin. 

Medialle suunnattua tiedotusta ja pitchausta täydennettiin aamupalatilaisuudella, jossa median edustajat pääsivät tutustumaan uuden myymälän lisäksi brändin tarinaan ja yrityksen tulevaisuuden suunnitelmiin.

Tapahtuma sisälsi myös paneelimuotoisen keskustelun kauneustrendien synnystä vuonna 2023 ihastuttavien puhujavieraiden, meikkitaiteilija Noora Varrion ja TikTok -tähtien Viivi ja Venla Sydänmaanlakan kanssa.

Lyko Suomi Mellakka Helsinki vaikuttajat
Lyko Suomi Mellakka Helsinki vaikuttajat

Vaikuttajille, mediapersoonille ja kauneuden ammattilaisille suunnatun iltatapahtuman teema oli kaupungin suurimmat kylppäribileet. Tapahtumaa emännöi Lykon brändilähettiläs ja mediapersoona Veronica Verho.

Kuhina juhlien ympärillä alkoi jo heti ensimmäisten kutsujen lähdettyä ja vieraslista täyttyi ennätysajassa. Värivalot, saippuakuplat, musiikki, herkullinen ruoka ja juoma sekä hauskat aktiviteetit loivat Helsingin kesäiseen iltaan lähemmäs 200 hengen unohtumattomat avajaisbileet, joista julkaistiin ennennäkemätön määrä sisältöjä.

Viikko huipentui kuluttaja-avajaisiin, joka houkutteli paikalle 500-metrisen korttelin ympäri kiemurtelevan jonon innokkaita asiakkaita.

Lyko Suomi avajaiset Mellakka Helsinki
Lyko Suomi Mellakka Helsinki vaikuttajat

Sosiaalisessa mediassa jo viikkoja etukäteen innostusta herättäneen avajaispäivän juonnosta vastasivat mediapersoonat Niko Saarinen ja Shirley Karvinen, jotka vastasivat tunnelman nostattamisesta sekä jonossa että sisällä liikkeessä. Päivän kruunasi Benjamin Peltosen keikka.

Päivä rikkoi kaikkien aikaisempien avajaisten myyntiennätykset, ja asiakkaita riitti liikkeessä avajaishetkestä viimeisiin aukiolominuutteihin asti.

Onnistuneet ja mieleenpainuvat avajaiset keräsivät kiitosta sekä osallistujilta että asiakkaalta. Erityiskiitosta tuli ennen kaikkea helposta ja mutkattomasta yhteistyöstä sekä kokonaisuudesta, joka ei asiakkaan sanoin jättänyt oikeastaan mitään parantamisen varaa.

Lyko Suomi Mellakka Helsinki vaikuttajat
Lyko Suomi Mellakka Helsinki vaikuttajat

Yhteistyö on jatkunut uusien brändilanseerauksien merkeissä

Vietimme Moomin X By Lyko -lanseerausta ihanalla aamulla vaikuttajien kanssa Veronica Verhon johdolla Lykon kivijalkamyymässä Forumissa. Järjestimme vaikuttajatapahtuman hetken hengähdystaukona arjen kiireiden keskelle. Tapahtuma sai inspiraationsa muumien iloisesta ja huolettomasta suhtautumisesta elämään.

Viimeisimpänä Lyko toi ikonisen Milk Makeup -brändin Suomen markkinoille. Jotta saisimme brändin lanseerauksen herättämään kiinnostusta, järjestimme lumoavan Dinner Club -tapahtuman, jossa tarjolla oli Richard McCormicin laatima menu ja musiikkia tarjosi Club Haul. Vastuumme sisälsivät tapahtuman suunnittelun ja toteutuksen, sosiaalisen median markkinointisisällön konsultoinnin, tuotenäytteiden lähetyksen suunnittelun ja toteutuksen, vastaanottajien koordinoinnin, jakelun hallinnan sekä kattavan raportoinnin tarjoamisen.

Highlights

  1. Avajaisista syntyi yhteensä 23 mediaosumaa ja osumien yhteenlaskettu potentiaalinen tavoittavuus oli yli 6,6 miljoonaa. Avajaisista uutisoitiin jopa Ruotsin mediassa asti otsikolla “Hyvä Suomi”!
  2. Iltajuhliin osallistui mediapersoonista, sisällöntuottajista, artisteista, näyttelijöistä, stylisteista, kauneuden ammattilaisista ja median edustajista koostuva 175 kutsuvieraan joukko, joiden yhteenlaskettu seuraajamäärä oli yli 8,4 miljoonaa.
  3. Iltatapahtumasta julkaistiin ennennäkemätön määrä sisältöjä, joiden yhteenlaskettu potentiaalinen tavoittavuus oli lähemmäs kolme miljoonaa.
  4. Digitaalisen uutismedian media-arvo oli lähes puoli miljoonaa euroa.
Sosiaalinen media ja sisällöntuotanto, Tapahtumat, Vaikuttajat
Vaikuttajat toivat Fjällrävenille miljoonien silmäparien näkyvyyden
Tapahtumat, Vaikuttajat
Vaikuttajien somekanavien totaalinen haltuunotto teki Nelly.comista kerralla tunnetun
Strateginen suunnittelu, Viestintä ja mediasuhteet
Uuden edessä –  150 artistin voimalla hyväntekeväisyyttä
Tapahtumat, Vaikuttajat, Viestintä ja mediasuhteet
Beyond Retrolle luotu Suomen valloitussuunnitelma toteutui ennätyksellisesti
Tapahtumat, Viestintä ja mediasuhteet
Business Finland – osaamiselle ja innovaatioille kansainvälistä medianäkyvyyttä
Tapahtumat, Vaikuttajat
Kalevala Korun Ilmattaren häissä katse kiinnittyi uusiin vihkisormuksiin
Sosiaalinen media ja sisällöntuotanto, Vaikuttajat
Brändilähettilään avulla Vichystä luotettava merkki
Sosiaalinen media ja sisällöntuotanto, Tapahtumat, Viestintä ja mediasuhteet
Somerytinällä Tuskan kävijäennätykseen
Tapahtumat, Vaikuttajat, Viestintä ja mediasuhteet
Rautatieasemalle avattu Olivia sai miljoonan silmäparin avajaiset
Sosiaalinen media ja sisällöntuotanto, Strateginen suunnittelu, Tapahtumat
Mujin lippulaivamyymälän avajaisia ja 1 000 ihmisen jonoa seurattiin suorissa lähetyksissä
Sosiaalinen media ja sisällöntuotanto, Tapahtumat, Viestintä ja mediasuhteet
HSY:n Mullankumous kiinnitti katseet biojätteen kierrätyksen merkitykseen
Tapahtumat, Vaikuttajat, Viestintä ja mediasuhteet
Brändiaktivoinnit toivat Suomen tunnetuimman karhun ihmisten joukkoon
Sosiaalinen media ja sisällöntuotanto, Strateginen suunnittelu, Vaikuttajat
Vastavirtaan uiva Saimaan Tuore nousi suomalaisten kalabrändien ykköseksi
Tapahtumat, Vaikuttajat, Viestintä ja mediasuhteet
Selviytyisitkö sinä Storytel – Orwell 1984 -pakohuonepelistä?
Konsultointi ja valmennus, Sosiaalinen media ja sisällöntuotanto, Strateginen suunnittelu
Lääkäriliiga vaikuttaa TikTokissa parhaimmillaan satoihin tuhansiin nuoriin