Somerytinällä Tuskan kävijäennätykseen

CLIENT

YEAR

SCOPE

Tuska

2019–

Sosiaalinen media ja sisällöntuotanto
Viestintä ja mediasuhteet
Kansainvälinen viestintä
Tapahtumat


Mellakka on tehnyt Tuska Festivalin kanssa yhteistyötä vuodesta 2019. Muutaman poikkeusvuoden jälkeen Pohjoismaiden suurin metallifestivaali ylsi vuonna 2022 kaikkien aikojen kävijäennätykseensä ja vakuutti ainutlaatuisella yhteisöllisyydellään myös sosiaalisessa mediassa.

Kuva: Miika Storm

Tuska oli vuonna 2019 solminut Redin kanssa kumppanuuden, jonka myötä kulku festivaalille tapahtuisi kauppakeskuksen kautta. Poikkeuksellinen yhteistyö ja merkittävä muutos käytännön järjestelyissä haluttiin lanseerata näyttävästi, jolloin Tuska pyysi Mellakkaa apuun. Mellakka kirkasti viestikärjen sekä suunnitteli ja toteutti toimenpiteet lanseerauksen ympärille aina kuvamaailmaa myöten. Valtavan ansaitun näkyvyyden innoittamana yhteistyötä haluttiin syventää.

Mellakan ja Tuskan yhteistyö käynnistyikin vauhdikkaasti kesän 2019 festivaaleista, jonne mellakkalaisten piti mennä vain tutustumisvierailulle. Tapahtuman tiimellyksessä tiimi päätyi hyppäämään täysillä mukaan sometekemiseen ja hitsautui samalla tiiviisti yhteen tuskalaisten kanssa. Festivaalin jälkeen Mellakka loi Tuskalle viestintästrategian ja lähti toteuttamaan sitä käytännössä.

Vuoden 2022 Tuskaakin valmisteltiin vielä pandemian heittämän epävarmuuden varjon alla, mutta keväästä alkaen alkoi vihdoin varmistua, että festivaali todella päästään juhlimaan suunnitellusti. Takaisin tultiinkin rytinällä! Järjestyksessään kahdeskymmeneskolmas Tuska veti paikalle Helsingin helteiseen Suvilahteen kolmen festaripäivän aikana 49 000 raskaan musiikin ystävää, joka on Tuskan historian kaikkien aikojen suurin kävijämäärä.

Sosiaalisen median viestinnän, sisällöntuotannon ja markkinoinnin lisäksi Mellakka vastasi muun muassa festivaalin someaspan ylläpidosta, päivitti tapahtumaan kriisiviestintäsuunnitelman, ohjasi festivaalin omia valokuvaajia ja sisällöntuottajia, sekä suunnitteli ja toteutti mediaviestintää ja nettisivu- ja kumppanisisältöjä sekä ennen tapahtumaa, sen aikana ja sen jälkeen. Festarissa vahvasti mukana elänyt sometoiminta keräsi paljon kiitoksia yleisökommentteja myöten. Mediaosumia kertyi vuoden ajalta lähes 350.

Yhteistyö Tuskan kanssa jatkuu ja parhaillaan työn alla on kesän 2023 festivaali.

Kuva: Miika Storm

Highlights

Palautteita somesta:

“Teillä on ollut tosi hyvää tiedotusta tänä vuonna!!! Kiitos!!!”

“En ole edes paikalla tänä vuonna, mutta pitää todeta, että hemmetin hienosti on tiedottaminen hoidettu organisaation toimesta!”

Uncategorized
Beyond Retrolle luotu Suomen valloitussuunnitelma toteutui ennätyksellisesti
Sosiaalinen media ja sisällöntuotanto, Strateginen suunnittelu, Tapahtumat
Sinnikkäällä työllä Suomen suurimmaksi ja kauneimmaksi festivaaliksi
Strateginen suunnittelu, Tapahtumat, Vaikuttajat
Media ja vaikuttajat tuovat näkyvyyttä Sonoksen äänielämykselle
Tapahtumat, Vaikuttajat
Kalevala Korun Ilmattaren häissä katse kiinnittyi uusiin vihkisormuksiin
Strateginen suunnittelu, Vaikuttajat
Podcast-tuotannon ja vaikuttajamarkkinoinnin yhdistelmä räjäytti Myyrmanni-dokumentin
Tapahtumat, Viestintä ja mediasuhteet
Kaikkien aikojen myydyimmäksi suomalaiseksi elämäkerraksi yhdellä teolla
Tapahtumat
Battery on aina siellä missä tarvitaan energiaa
Sosiaalinen media ja sisällöntuotanto, Strateginen suunnittelu, Vaikuttajat
Vuoden varainhankintateolla kerättiin yli miljoona nuorten kriisiavulle
Tapahtumat, Vaikuttajat, Viestintä ja mediasuhteet
Savonlinnan Oopperajuhlat – kuinka viedä lumo uudelle kohderyhmälle?
Sosiaalinen media ja sisällöntuotanto, Strateginen suunnittelu, Vaikuttajat
Rakkaus on sähköä – Vaasan Sähkö PR-toimenpiteillä toistamiseen TV-uutisiin
Sosiaalinen media ja sisällöntuotanto, Strateginen suunnittelu, Tapahtumat
Mujin lippulaivamyymälän avajaisia ja 1 000 ihmisen jonoa seurattiin suorissa lähetyksissä
Tapahtumat, Vaikuttajat, Vastuullisuusviestintä
Makialle sataprosenttisen vastuullinen vaatemallisto, totta vai tarua?
Tapahtumat, Vaikuttajat
Brändiaktivoinnit toivat Suomen tunnetuimman karhun ihmisten joukkoon
Konsultointi ja valmennus, Strateginen suunnittelu, Tapahtumat
Sähkömoottoripyörä Vergen kansainvälisen viestinnän sähköistys
Sosiaalinen media ja sisällöntuotanto, Strateginen suunnittelu, Vaikuttajat
Vastavirtaan uiva Saimaan Tuore nousi suomalaisten kalabrändien ykköseksi