Roosa nauha -kampanjan viesti esiin vaikuttavalla tempauksella

CLIENT

YEAR

SCOPE

Roosa nauha

2019-

Vaikuttajat, tapahtumat


Roosa nauha -kampanjan tavoitteena on jakaa painavaa viestiä syövästä mahdollisimman laajalle yleisölle. Kampanja jalkautuu monin eri tavoin laajasti eri medioihin ja kokonaisuus kehittyy joka vuosi niin suunnittelijan myötä kuin uusien kiinnostavien yhteistöiden kautta.

Esimerkiksi vuoden 2022 kampanjan yhtenä aktivointina helsinkiläisravintolat osallistuvat Roosa nauha -kampanjaan omalla panoksellaan tarjoillen vaaleanpunaisia annoksia.

Mellakka on tukenut Roosa nauha -kampanjaa vuodesta 2019.

Osana vuoden 2022 monikanavaista kampanjaa, tavoitteemme oli orgaaninen näkyvyys vaikuttajien sosiaalisen median kanavissa. Aikaisemmasta poiketen keskitimme aktivoinnit kahteen täsmäiskuun – nauhan suunnittelijalta Maria Veitolalta lähtevään lähetykseen sekä vaikuttajille järjestettävään lounaaseen.

Saadaksemme tempauksen kuluttajien tietoisuuteen, järjestimme vaikuttajille suunnatun lounaan kampanjan alkamispäivänä. Vieraat saivat maistaa Roosa nauha -annoksia samalla kuin Maria Veitola avasi heille omaa suhdettaan kampanjaan. Intiimin tapahtuman tavoitteena oli saavuttaa orgaanista näkyvyyttä vaikuttajien kanavissa, ja innostaa kuluttajia vierailemaan mukana olevissa ravintoloissa.

Maria Veitolan kestitsemä lounastilaisuus oli onnistunut aloitus kampanjalle. Jokainen vieras jakoi sisältöä tilaisuudesta sosiaalisessa mediassa ja tarinoissa vilkkui niin keräyksen tärkeä merkitys ja tavoite kuin Roosa nauha -annokset. Lounaalle osallistui iso joukko koko kansan tuntemia vaikuttajia, kuten Vappu Pimiä ja Anna Puu, ja oli näin ollen iso onnistuminen.

Myös Maria Veitolan painavalla viestillä varustettu PR-lähetys oli kokonaisuudessaan menestys. Lähes kaikki vastaanottajasta jakoi kampanjaviestiä sekä lahjoituslinkkiä omissa kanavissaan sekä kertoi avoimesti omista kokemuksistaan. Yksinkertainen, mutta sitäkin vaikuttavampi kokonaisuus toimitettiin juuri ennen Roosa nauha -päivää, jonka jälkeen kampanjan fokus keskitettiin lahjoitusten keräämiseen.

Highlights

  1. Vuoden 2022 kampanjakokonaisuus poiki 154 Instagram-tarinaa, seitsemän feed-julkaisua ja yhden Reels-videon.
  2. Postanneiden vierailijoiden seuraajamäärä nousi yli 2,2 miljoonan.
  3. Kokonaisuudella tavoitettiin potentiaalisesti yli 700 000 ihmistä.
  4. Koko kampanja oli kaikkien aikojen onnistunein kokonaisuus ja keräyspotti nousi jopa viiteen miljoonaan euroon.
Tapahtumat, Vaikuttajat, Viestintä ja mediasuhteet
Selviytyisitkö sinä Storytel – Orwell 1984 -pakohuonepelistä?
Tapahtumat, Vaikuttajat
Vaikuttajien somekanavien totaalinen haltuunotto teki Nelly.comista kerralla tunnetun
Sosiaalinen media ja sisällöntuotanto, Tapahtumat, Vaikuttajat
Kuinka tehdä Suomen tunnetuimmasta tuntemattomasta brändistä näkyvä? 
Sosiaalinen media ja sisällöntuotanto, Strateginen suunnittelu, Tapahtumat
Unity Talks – kuinka herättää B2B-kohderyhmän kiinnostus?
Sosiaalinen media ja sisällöntuotanto, Tapahtumat, Vaikuttajat
Vaikuttajat toivat Fjällrävenille miljoonien silmäparien näkyvyyden
Uncategorized
Beyond Retrolle luotu Suomen valloitussuunnitelma toteutui ennätyksellisesti
Tapahtumat, Vaikuttajat, Viestintä ja mediasuhteet
Tarinoiden voiman kunniaksi – Storytel Awards-gaala
Tapahtumat, Vaikuttajat
Brändiaktivoinnit toivat Suomen tunnetuimman karhun ihmisten joukkoon
Strateginen suunnittelu, Vaikuttajat
Podcast-tuotannon ja vaikuttajamarkkinoinnin yhdistelmä räjäytti Myyrmanni-dokumentin
Sosiaalinen media ja sisällöntuotanto, Strateginen suunnittelu, Tapahtumat
Sinnikkäällä työllä Suomen suurimmaksi ja kauneimmaksi festivaaliksi
Sosiaalinen media ja sisällöntuotanto, Tapahtumat
Sosiaalisella medialla ennätyksiin Tuomaan markkinoilla
Tapahtumat
VR 160 vuotta – tapahtumilla katse kohti tulevaisuutta!
Strateginen suunnittelu, Vaikuttajat, Vastuullisuusviestintä
Hävikkiruokakaupalle kasvua strategisella näkyvyyden kasvattamisella
Sosiaalinen media ja sisällöntuotanto, Strateginen suunnittelu, Tapahtumat
Lux Helsinki – talven valopilkku kävijäennätyksiin some- ja medianäkyvyydellä
Sosiaalinen media ja sisällöntuotanto, Vaikuttajat
Brändilähettilään avulla Vichystä luotettava merkki