Vuoden varainhankintateolla kerättiin yli miljoona nuorten kriisiavulle

CLIENT

YEAR

SCOPE

Toivon Kärki ry, MIELI ry, S-ryhmä & LähiTapiola

2021-2022

Strateginen suunnittelu
Vaikuttajayhteistyöt
Viestintä ja mediasuhteet
Sosiaalinen media ja sisällöntuotanto
Vastuullisuusviestintä

Toivon Kärki ry:n ja MIELI ry:n yhteisellä Pidä huolta -kampanjalla kerättiin syksyllä 2021 yli miljoona euroa nuorten auttamiseen ja tukemiseen koronapandemian jälkeen yli 70 suomalaisen huippuartistin voimin. Mukana olivat muun muassa JVG, Antti Tuisku, Haloo Helsinki!, Lauri Tähkä, Jenni Vartiainen, Erin ja Anna Puu. Kampanja palkittiin vuonna 2022 Finnish Comms Awardseissa Vuoden varainhankintatekona. 

Syksyllä 2021 Mellakka oli mukana ideoimassa, suunnittelemassa ja toteuttamassa Toivon Kärki ry:n ja MIELI ry:n kanssa Pidä huolta -kampanjaa, jolla kerättiin varoja nuorten tukemiseen koronapandemian jälkeen. 

Yli miljoona euroa keränneen kampanjan keskiössä oli Pave Maijasen ikonisesta Pidä huolta -kappaleesta toteutettu uusi versio. Mukaan saatiin yli 70 suomalaista huippuartistia, muun muassa JVG, Antti Tuisku, Haloo Helsinki!, Lauri Tähkä, Jenni Vartiainen, Erin, Anna Puu, Vesala, Samu Haber, Elastinen, Chisu, Mikael Gabriel, BEHM ja SANNI

Pidä huolta -kampanjan tuotto käytetään lyhentämättöminä nuorille kriisiapua tarjoavaan Sekasin-chatin toiminnan laajentamiseen ja nuorten mielenterveystaitojen vahvistamiseen. 

Keräyssumma turvaa Sekasin-chatin toimintaa vuosiksi eteenpäin ja tarjoaa apua tuhansille pahan olonsa kanssa kamppaileville nuorille. Lahjoitusvaroilla tuetaan myös mielenterveystaitojen oppimista kouluissa. 

Vuonna 2022 kampanja palkittiin Finnish Comms Awardseissa Vuoden varainhankintatekona: “Koskettava viesti, jossa korostuu monella tapaa hienosti perinnön jättäminen nuorelle sukupolvelle. Viesti on koskettanut myös monia ihmisiä ja tahoja lähtemään mukaan sekä yhteistyöhön että lahjoittamaan. Hienot tulokset!”

Mellakan perustaja Mari Wainio on yksi Toivon Kärki ry:n perustajista ja aktiivisista jäsenistä. Kampanjan mahdollistajina ja vahvoina kumppaneina toimivat lisäksi S-ryhmä ja LähiTapiola, jotka tukivat kampanjaa muun muassa laajalla markkinointi- ja viestintäkampanjalla. 


Katso koko tarina! Kuinka tehtiin Pidä huolta

Highlights

  1. Yli miljoona euroa nuorten auttamiseen
  2. Yli 250 uutta vapaaehtoista Sekasin-chatin toimintaan
  3. Mielenterveyshaut koko vuoden korkeimmalla tasolla
  4. Mieli.fi sivuston kävijämäärä tuplaantui
  5. Potentiaalinen tavoittavuus ansaitussa mediassa 32,5 miljoonaa
  6. Ansaitun median arvo 300 000 euroa
Sosiaalinen media ja sisällöntuotanto, Tapahtumat
Sosiaalisella medialla ennätyksiin Tuomaan markkinoilla
Tapahtumat, Vaikuttajat, Viestintä ja mediasuhteet
Savonlinnan Oopperajuhlat – kuinka viedä lumo uudelle kohderyhmälle?
Tapahtumat
VR 160 vuotta – tapahtumilla katse kohti tulevaisuutta!
Palvelut, Tapahtumat, Vaikuttajat
Lentävä lähtö juoksukauteen Sauconyn huippukengillä
Sosiaalinen media ja sisällöntuotanto, Strateginen suunnittelu, Tapahtumat
Sinnikkäällä työllä Suomen suurimmaksi ja kauneimmaksi festivaaliksi
Strateginen suunnittelu, Tapahtumat, Viestintä ja mediasuhteet
Sunrise Avenue – stadikat täyteen kansainvälisellä medianäkyvyydellä
Sosiaalinen media ja sisällöntuotanto, Tapahtumat, Viestintä ja mediasuhteet
HSY:n Mullankumous kiinnitti katseet biojätteen kierrätyksen merkitykseen
Tapahtumat, Vaikuttajat
Kalevala Korun Ilmattaren häissä katse kiinnittyi uusiin vihkisormuksiin
Konsultointi ja valmennus, Tapahtumat, Vaikuttajat
Roosa nauhan viesti esiin vaikuttajien kautta – ennätystulokset puhuvat puolestaan
Tapahtumat, Vaikuttajat, Viestintä ja mediasuhteet
Beyond Retrolle luotu Suomen valloitussuunnitelma toteutui ennätyksellisesti
Tapahtumat, Vaikuttajat, Viestintä ja mediasuhteet
Brändiaktivoinnit toivat Suomen tunnetuimman karhun ihmisten joukkoon
Tapahtumat, Vaikuttajat, Viestintä ja mediasuhteet
Rautatieasemalle avattu Olivia sai miljoonan silmäparin avajaiset
Tapahtumat, Vaikuttajat, Vastuullisuusviestintä
Makialle sataprosenttisen vastuullinen vaatemallisto, totta vai tarua?
Strateginen suunnittelu, Vaikuttajat, Viestintä ja mediasuhteet
Vuosi hiljaisuutta – kampanja, joka hiljensi radiot
Sosiaalinen media ja sisällöntuotanto, Strateginen suunnittelu, Tapahtumat
Mujin lippulaivamyymälän avajaisia ja 1 000 ihmisen jonoa seurattiin suorissa lähetyksissä