Brändiaktivoinnit toivat Suomen tunnetuimman karhun ihmisten joukkoon

CLIENT

YEAR

SCOPE

Karhu

2022

Tapahtumat
Vaikuttajat
Kumppanitoteutukset
Viestintä
PR
POSM
Ravintola aktivoinnit
Kaupan näkyvyyselementit

Karhu – ikoninen suomalainen olutbrändi. Mellakka sai tehtäväkseen nostaa Karhun esiin siellä missä ihmiset ovat, kaikki kentät läpäisevinä 360° -toteutuksina.

Karhu Pride

Karhu on toiminut monta vuotta Helsinki Priden yhteistyökumppanina. Kesällä 2022 Helsinki Pride järjesti Karhun kanssa ensimmäistä kertaa kaikille avoimet avajaisjuhlat Löylyssä.

Karhun ja Priden järjestämien avajaisten teema oli tänä vuonna värien moninaisuus sateenkaaren alla. Jokainen väri ja lippu kertoivat ainutlaatuisen tarinan ja olivat osa moniarvioisuuden sekä suvaitsevaisuuden symbolia. Tavoitteena oli, että jokainen voi kantaa ylpeästi sukupuoltaan ja seksuaalisuuttaan läpi Priden ja sen jälkeen.

Mellakan tapahtumatuotantoyksikkö Mellakka Events kuratoi avajaisten ohjelman ja jalkautti kampanjaviestiä erilaisten toteutuksien kautta. Avajaiset olivat menestys: noin 1 000 vierasta saapui paikalle koleasta alkukesän säästä huolimatta.

Toteutimme brändiaktivoinnit ja kampanjaviestin jalkautuksen kuluttajille tapahtuman rakenteiden, ohjelman ja aktivointien kautta, esimerkiksi valoprojisoinnilla, Pride shopissa tarjolla olleiden rannekkeiden avulla ja Pride-kulkueessa Karhu-rekan muodossa.

Karhu Solstice

Solstice on jokakesäinen kansainvälisesti hehkutettu poikkitaiteellinen boutique-festivaali Ruka-tunturin huipulla, jonne monet nuoret kaupunkilaiset lähtevät puhdistautumaan teknostressistä ja nauttimaan luonnosta.

Mellakka Events vastasi Karhun kumppanitoteutuksesta festivaalilla ja varmisti, että Karhun brändi näkyi, tuntui, kuului sekä maistui koko festivaalin aikana. Tämä oli heti läsnä jo matkalla pohjoiseen, perillä festivaalilla sekä festivaalin ympäristössä.

Karhun ja Solsticen arvot luontoa ja ympäristöä kunnioittaen näkyivät läpi kaikkien aktivointien sekä toteutuksien materiaaleissa että tunnelmassa. Hiilijalanjälki oli minimoitu paikallisilla hankinnoilla ja luonnonmukaisilla sekä kierretyillä materiaaleilla. 

Festivaalilla Karhu kokeili myös nuoltavaa festivaaliranneketta, joka näytti käyttäjänsä promilletason. Tällä festivaalin pääsponsori Karhu halusi kannustaa ihmisiä juhlimaan vastuullisemmin, pohtimaan omaa alkoholinkäyttöään ja ottamaan välillä vaikka 0,0-prosenttisen oluen.

Näkyvyyttähän tästä syntyi runsaasti, 269 media osumaa kansainvälisesti ja 25 Suomessa.

K-Team päivät

K-ryhmän kauppiaiden tiimipäivät ovat tärkeä tapahtuma kaupan ammattilaisille. Viimeisimmässä Helsingin Messukeskuksessa järjestetyssä brändipäivässä Mellakka vastasi kaikkien Sinebrychoffin osastojen suunnittelusta ja toteutuksesta. Kahden päivän aikana vieraat pääsivät tutustumaan Sinebrychoffin tuotteisiin neljästä baarista. Päätuotteena oli Karhun uutuus Platina, jolla oli kaksi baaria. Lisäksi Karhu 0,0% oli oma baari, Schweppesillä gärry eli ginikärry ja Brooklyn Beerillä oma piste.

Kesä 2023

Eikä tämä tietenkään tähän lopu. Kesällä 2023 Karhu lähtee ensimmäistä kertaa elämässään festarikiertueelle.

Tapahtumat
VR 160 vuotta – tapahtumilla katse kohti tulevaisuutta!
Tapahtumat, Vaikuttajat, Viestintä ja mediasuhteet
Lykon lanseeraus sai jopa ruotsalaiselta medialta kehut: ”Hyvä Suomi!” 
Strateginen suunnittelu, Vaikuttajat, Vastuullisuusviestintä
Hävikkiruokakaupalle kasvua strategisella näkyvyyden kasvattamisella
Strateginen suunnittelu, Tapahtumat, Viestintä ja mediasuhteet
Sunrise Avenue – stadikat täyteen kansainvälisellä medianäkyvyydellä
Tapahtumat, Vaikuttajat, Viestintä ja mediasuhteet
Tarinoiden voiman kunniaksi – Storytel Awards-gaala
Tapahtumat
Sinebrychoffin festarikiertueella on stadion-luokan bändin mittakaava
Sosiaalinen media ja sisällöntuotanto, Strateginen suunnittelu, Vaikuttajat
Rakkaus on sähköä – Vaasan Sähkö PR-toimenpiteillä toistamiseen TV-uutisiin
Sosiaalinen media ja sisällöntuotanto, Tapahtumat
Sosiaalisella medialla ennätyksiin Tuomaan markkinoilla
Tapahtumat, Vaikuttajat, Vastuullisuusviestintä
Makialle sataprosenttisen vastuullinen vaatemallisto, totta vai tarua?
Tapahtumat, Vaikuttajat, Viestintä ja mediasuhteet
Savonlinnan Oopperajuhlat – kuinka viedä lumo uudelle kohderyhmälle?
Tapahtumat, Vaikuttajat, Viestintä ja mediasuhteet
Helsinki Biennaali sai medianäkyvyyttä virtuaalisesti Suomessa ja maailmalla
Tapahtumat, Viestintä ja mediasuhteet
Business Finland – osaamiselle ja innovaatioille kansainvälistä medianäkyvyyttä
Sosiaalinen media ja sisällöntuotanto, Strateginen suunnittelu, Vaikuttajat
Vastavirtaan uiva Saimaan Tuore nousi suomalaisten kalabrändien ykköseksi
Sosiaalinen media ja sisällöntuotanto, Strateginen suunnittelu, Tapahtumat
Lux Helsinki – talven valopilkku kävijäennätyksiin some- ja medianäkyvyydellä
Sosiaalinen media ja sisällöntuotanto, Strateginen suunnittelu, Tapahtumat
Mujin lippulaivamyymälän avajaisia ja 1 000 ihmisen jonoa seurattiin suorissa lähetyksissä