Vaikuttajat toivat Fjällrävenille miljoonien silmäparien näkyvyyden

CLIENT

YEAR

SCOPE

Fjällräven

2020-

Markkinointiviestintä

Mellakka Helsinki toimii ulkoilubrändi Fjällrävenin PR- ja viestintäkumppanina Suomessa. Konsultoimme Fjällräven Suomea lokaalin markkinoinnin vuosisuunnittelussa ja vaikuttaja-aktivoinneissa sekä vastaamme niiden toteutuksesta. 

Fjällräven on ruotsalaislähtöinen, maailmanlaajuisesti tunnettu retkeilybrändi, jonka tavoitteena on tehdä luonnossa liikkumisesta helpompaa kaikille. Toiminnan kulmakivinä on kehittää toiminnallisia, kestäviä ja ajattomia retkeilytuotteita aktiiviseen ulkoilmaelämään luontoa kunnioittaen.

Mellakka Helsingin ja Fjällrävenin yhteistyö ponkaistiin käyntiin juuri pandemian kynnyksellä, joka haastoi meidät uudistamaan jo suunniteltuja toimenpiteitä maailmantilanteen sallivaan muotoon. Ulkoilubuumin vallitessa lokaalia inspiraatiosisältöä tuotettiin niin sosiaalisen median kanaviin kuin mediatyön voimin. Vaikuttajien avulla viestimme tuotteiden käytännöllisyydestä juuri suomalaisessa luonnossa ja todellisissa tilanteissa. 

Pandemiavuosien jälkeen yhteistyö on saanut taas kohtaamisen tuulia, ja toimintamme keskiössä on ollut tuoda brändi lähelle ihmisiä. Sisällöntuotannon ja mediaviestinnän rinnalle ovat nousseet merkittävään rooliin tapahtumat ja lanseeraukset yhteistyössä Fjällrävenin kansainvälisen toiminnan kanssa.

Laajan työkalupakin, jatkuvan yhteistyön ja ennen kaikkea luottamuksen johdosta olemme pystyneet edustamaan brändiä relevanteilla toimenpiteillä monikanavaisesti. Yhteistyön merkittäviin saavutuksiin voidaan lukea useampi yli miljoona näyttökertaa kerännyt vaikuttajakampanjamme, muun muassa liki 1,5 miljoonaa näyttökertaa kerännyt Tree Kånken -kampanja sekä moninkertaistunut somenäkyvyys.

Highlights

  1. Useampi yli miljoona näyttökertaa kerännyt vaikuttajakampanja, muun muassa liki 1,5 miljoonaa näyttökertaa kerännyt Tree Kånken -kampanja sekä yli miljoonan näyttökerran Villa-kampanja
Konsultointi ja valmennus, Sosiaalinen media ja sisällöntuotanto, Strateginen suunnittelu
Lääkäriliiga vaikuttaa TikTokissa parhaimmillaan satoihin tuhansiin nuoriin
Konsultointi ja valmennus, Sosiaalinen media ja sisällöntuotanto, Strateginen suunnittelu
Kasvilihakohu nosti Meeat Food Techin kertaheitolla tunnetuksi
Sosiaalinen media ja sisällöntuotanto, Tapahtumat, Vaikuttajat
Kuinka tehdä Suomen tunnetuimmasta tuntemattomasta brändistä näkyvä? 
Sosiaalinen media ja sisällöntuotanto, Strateginen suunnittelu, Vaikuttajat
Rakkaus on sähköä – Vaasan Sähkö PR-toimenpiteillä toistamiseen TV-uutisiin
Sosiaalinen media ja sisällöntuotanto, Strateginen suunnittelu, Tapahtumat
Lux Helsinki – talven valopilkku kävijäennätyksiin some- ja medianäkyvyydellä
Tapahtumat, Vaikuttajat, Viestintä ja mediasuhteet
Tarinoiden voiman kunniaksi – Storytel Awards-gaala
Sosiaalinen media ja sisällöntuotanto, Strateginen suunnittelu, Vaikuttajat
Vastavirtaan uiva Saimaan Tuore nousi suomalaisten kalabrändien ykköseksi
Strateginen suunnittelu, Vaikuttajat
Podcast-tuotannon ja vaikuttajamarkkinoinnin yhdistelmä räjäytti Myyrmanni-dokumentin
Tapahtumat, Viestintä ja mediasuhteet
Kaikkien aikojen myydyimmäksi suomalaiseksi elämäkerraksi yhdellä teolla
Sosiaalinen media ja sisällöntuotanto, Tapahtumat, Viestintä ja mediasuhteet
HSY:n Mullankumous kiinnitti katseet biojätteen kierrätyksen merkitykseen
Tapahtumat
VR 160 vuotta – tapahtumilla katse kohti tulevaisuutta!
Sosiaalinen media ja sisällöntuotanto, Tapahtumat
Sosiaalisella medialla ennätyksiin Tuomaan markkinoilla
Tapahtumat, Vaikuttajat, Viestintä ja mediasuhteet
Selviytyisitkö sinä Storytel – Orwell 1984 -pakohuonepelistä?
Tapahtumat, Vaikuttajat, Viestintä ja mediasuhteet
Beyond Retrolle luotu Suomen valloitussuunnitelma toteutui ennätyksellisesti
Tapahtumat
Sinebrychoffin festarikiertueella on stadion-luokan bändin mittakaava