Vaikuttajat toivat Fjällrävenille miljoonien silmäparien näkyvyyden

CLIENT

YEAR

SCOPE

Fjällräven

2020-

Markkinointiviestintä

Mellakka Helsinki toimii ulkoilubrändi Fjällrävenin PR- ja viestintäkumppanina Suomessa. Konsultoimme Fjällräven Suomea lokaalin markkinoinnin vuosisuunnittelussa ja vaikuttaja-aktivoinneissa sekä vastaamme niiden toteutuksesta. 

Fjällräven on ruotsalaislähtöinen, maailmanlaajuisesti tunnettu retkeilybrändi, jonka tavoitteena on tehdä luonnossa liikkumisesta helpompaa kaikille. Toiminnan kulmakivinä on kehittää toiminnallisia, kestäviä ja ajattomia retkeilytuotteita aktiiviseen ulkoilmaelämään luontoa kunnioittaen.

Mellakka Helsingin ja Fjällrävenin yhteistyö ponkaistiin käyntiin juuri pandemian kynnyksellä, joka haastoi meidät uudistamaan jo suunniteltuja toimenpiteitä maailmantilanteen sallivaan muotoon. Ulkoilubuumin vallitessa lokaalia inspiraatiosisältöä tuotettiin niin sosiaalisen median kanaviin kuin mediatyön voimin. Vaikuttajien avulla viestimme tuotteiden käytännöllisyydestä juuri suomalaisessa luonnossa ja todellisissa tilanteissa. 

Pandemiavuosien jälkeen yhteistyö on saanut taas kohtaamisen tuulia, ja toimintamme keskiössä on ollut tuoda brändi lähelle ihmisiä. Sisällöntuotannon ja mediaviestinnän rinnalle ovat nousseet merkittävään rooliin tapahtumat ja lanseeraukset yhteistyössä Fjällrävenin kansainvälisen toiminnan kanssa.

Laajan työkalupakin, jatkuvan yhteistyön ja ennen kaikkea luottamuksen johdosta olemme pystyneet edustamaan brändiä relevanteilla toimenpiteillä monikanavaisesti. Yhteistyön merkittäviin saavutuksiin voidaan lukea useampi yli miljoona näyttökertaa kerännyt vaikuttajakampanjamme, muun muassa liki 1,5 miljoonaa näyttökertaa kerännyt Tree Kånken -kampanja sekä moninkertaistunut somenäkyvyys.

Highlights

  1. Useampi yli miljoona näyttökertaa kerännyt vaikuttajakampanja, muun muassa liki 1,5 miljoonaa näyttökertaa kerännyt Tree Kånken -kampanja sekä yli miljoonan näyttökerran Villa-kampanja
Strateginen suunnittelu, Tapahtumat, Vaikuttajat
Media ja vaikuttajat tuovat näkyvyyttä Sonoksen äänielämykselle
Sosiaalinen media ja sisällöntuotanto, Strateginen suunnittelu, Tapahtumat
Mujin lippulaivamyymälän avajaisia ja 1 000 ihmisen jonoa seurattiin suorissa lähetyksissä
Strateginen suunnittelu, Viestintä ja mediasuhteet
Uuden edessä –  150 artistin voimalla hyväntekeväisyyttä
Palvelut, Strateginen suunnittelu, Vaikuttajat
Valion kiertävä reseptikirja keräsi tarinoita ja nosti tunteita
Sosiaalinen media ja sisällöntuotanto, Tapahtumat
Sosiaalisella medialla ennätyksiin Tuomaan markkinoilla
Konsultointi ja valmennus, Strateginen suunnittelu, Tapahtumat
Mellakka sähköisti Verge Motorcyclesin kansainvälisen viestinnän
Konsultointi ja valmennus, Tapahtumat, Vaikuttajat
Roosa nauhan viesti esiin vaikuttajien kautta – ennätystulokset puhuvat puolestaan
Palvelut, Sosiaalinen media ja sisällöntuotanto, Strateginen suunnittelu
Vaalikampanja, josta erkkikin sai selvän
Tapahtumat, Vaikuttajat, Vastuullisuusviestintä
Makialle sataprosenttisen vastuullinen vaatemallisto, totta vai tarua?
Tapahtumat, Vaikuttajat, Viestintä ja mediasuhteet
Brändiaktivoinnit toivat Suomen tunnetuimman karhun ihmisten joukkoon
Tapahtumat, Vaikuttajat, Viestintä ja mediasuhteet
Rautatieasemalle avattu Olivia sai miljoonan silmäparin avajaiset
Tapahtumat, Vaikuttajat, Viestintä ja mediasuhteet
Helsinki Biennaali sai medianäkyvyyttä virtuaalisesti Suomessa ja maailmalla
Konsultointi ja valmennus, Sosiaalinen media ja sisällöntuotanto, Strateginen suunnittelu
Kasvilihakohu nosti Meeat Food Techin kertaheitolla tunnetuksi
Sosiaalinen media ja sisällöntuotanto, Tapahtumat, Viestintä ja mediasuhteet
Somerytinällä Tuskan kävijäennätykseen
Strateginen suunnittelu, Vaikuttajat
Podcast-tuotannon ja vaikuttajamarkkinoinnin yhdistelmä räjäytti Myyrmanni-dokumentin