Vaikuttajat toivat Fjällrävenille miljoonien silmäparien näkyvyyden

CLIENT

YEAR

SCOPE

Fjällräven

2020-

Markkinointiviestintä

Mellakka Helsinki toimii ulkoilubrändi Fjällrävenin PR- ja viestintäkumppanina Suomessa. Konsultoimme Fjällräven Suomea lokaalin markkinoinnin vuosisuunnittelussa ja vaikuttaja-aktivoinneissa sekä vastaamme niiden toteutuksesta. 

Fjällräven on ruotsalaislähtöinen, maailmanlaajuisesti tunnettu retkeilybrändi, jonka tavoitteena on tehdä luonnossa liikkumisesta helpompaa kaikille. Toiminnan kulmakivinä on kehittää toiminnallisia, kestäviä ja ajattomia retkeilytuotteita aktiiviseen ulkoilmaelämään luontoa kunnioittaen.

Mellakka Helsingin ja Fjällrävenin yhteistyö ponkaistiin käyntiin juuri pandemian kynnyksellä, joka haastoi meidät uudistamaan jo suunniteltuja toimenpiteitä maailmantilanteen sallivaan muotoon. Ulkoilubuumin vallitessa lokaalia inspiraatiosisältöä tuotettiin niin sosiaalisen median kanaviin kuin mediatyön voimin. Vaikuttajien avulla viestimme tuotteiden käytännöllisyydestä juuri suomalaisessa luonnossa ja todellisissa tilanteissa. 

Pandemiavuosien jälkeen yhteistyö on saanut taas kohtaamisen tuulia, ja toimintamme keskiössä on ollut tuoda brändi lähelle ihmisiä. Sisällöntuotannon ja mediaviestinnän rinnalle ovat nousseet merkittävään rooliin tapahtumat ja lanseeraukset yhteistyössä Fjällrävenin kansainvälisen toiminnan kanssa.

Laajan työkalupakin, jatkuvan yhteistyön ja ennen kaikkea luottamuksen johdosta olemme pystyneet edustamaan brändiä relevanteilla toimenpiteillä monikanavaisesti. Yhteistyön merkittäviin saavutuksiin voidaan lukea useampi yli miljoona näyttökertaa kerännyt vaikuttajakampanjamme, muun muassa liki 1,5 miljoonaa näyttökertaa kerännyt Tree Kånken -kampanja sekä moninkertaistunut somenäkyvyys.

Highlights

  1. Useampi yli miljoona näyttökertaa kerännyt vaikuttajakampanja, muun muassa liki 1,5 miljoonaa näyttökertaa kerännyt Tree Kånken -kampanja sekä yli miljoonan näyttökerran Villa-kampanja
Tapahtumat, Vaikuttajat, Viestintä ja mediasuhteet
Tarinoiden voiman kunniaksi – Storytel Awards-gaala
Tapahtumat
Sinebrychoffin festarikiertueella on stadion-luokan bändin mittakaava
Sosiaalinen media ja sisällöntuotanto, Strateginen suunnittelu, Tapahtumat
Lux Helsinki – talven valopilkku kävijäennätyksiin some- ja medianäkyvyydellä
Strateginen suunnittelu, Vaikuttajat, Viestintä ja mediasuhteet
Vuosi hiljaisuutta – kampanja, joka hiljensi radiot
Tapahtumat, Viestintä ja mediasuhteet
Kaikkien aikojen myydyimmäksi suomalaiseksi elämäkerraksi yhdellä teolla
Konsultointi ja valmennus, Strateginen suunnittelu, Tapahtumat
Sähkömoottoripyörä Vergen kansainvälisen viestinnän sähköistys
Strateginen suunnittelu, Tapahtumat, Viestintä ja mediasuhteet
Sunrise Avenue – stadikat täyteen kansainvälisellä medianäkyvyydellä
Strateginen suunnittelu, Vaikuttajat
Podcast-tuotannon ja vaikuttajamarkkinoinnin yhdistelmä räjäytti Myyrmanni-dokumentin
Sosiaalinen media ja sisällöntuotanto, Strateginen suunnittelu, Tapahtumat
Sinnikkäällä työllä Suomen suurimmaksi ja kauneimmaksi festivaaliksi
Tapahtumat
Battery on aina siellä missä tarvitaan energiaa
Sosiaalinen media ja sisällöntuotanto, Tapahtumat, Vaikuttajat
Kuinka tehdä Suomen tunnetuimmasta tuntemattomasta brändistä näkyvä? 
Tapahtumat, Vaikuttajat
Roosa nauha -kampanjan viesti esiin vaikuttavalla tempauksella
Tapahtumat, Vaikuttajat, Viestintä ja mediasuhteet
Rautatieasemalle avattu Olivia sai miljoonan silmäparin avajaiset
Tapahtumat, Vaikuttajat
Kalevala Korun Ilmattaren häissä katse kiinnittyi uusiin vihkisormuksiin
Konsultointi ja valmennus, Sosiaalinen media ja sisällöntuotanto, Strateginen suunnittelu
Kasvilihakohu nosti Meeat Food Techin kertaheitolla tunnetuksi