Beyond Retrolle luotu Suomen valloitussuunnitelma toteutui ennätyksellisesti

CLIENT

YEAR

SCOPE

Beyond Retro

2022–2023

Viestintä ja mediasuhteet

Tapahtumat

PR- ja vaikuttajayhteistyöt


Iso-Britanniasta ja Ruotsista tuttu vintagemuotiketju Beyond Retro avasi ensimmäisen Suomen myymälänsä Helsinkiin. Mellakan tehtäväksi tuli kertoa asiasta niin, että se huomataan. Avasimme liikkeen näyttävällä mediatilaisuudella sekä vaikuttajatapahtumalla, joka poiki ketjun kaikkien aikojen myyntiennätykseen.

Beyond retro opening helsinki

Vintage-mekka Beyond Retro avasi ensimmäisen Suomen myymälänsä Helsingin Kauppakeskus Forumiin marraskuun alussa 2022. Beyond Retron ydinarvoihin lukeutuu yhteisöllisyys, ja sille on tärkeää juhlistaa jokaisen alueen ainutlaatuisuutta. Tavoitteena oli rakentaa brändin ympärille yhteisö myös Suomessa. 

Mellakka valmisteli strategisen PR-kampanjan esitelläkseen brändin suomalaisille kuluttajille ja toimittajille. Mellakka suunnitteli ja toteutti avajaisten yhteyteen kaksi tapahtumaa: informatiivisen aamiaistilaisuuden medialle ja 100 hengen upeat iltabileet vaikuttajille.

Lisäksi Mellakka vastasi Beyond Retron tiedotuksesta ja mediasuhteista sekä erilaisista yhteistöistä vaikuttajien ja kumppanien kanssa. 

Uutiskynnys ylitettiin sekä valtakunnallisessa että paikallisessa mediassa niin uuden myymälän avaamisen kuin second-hand-vaatteiden suosion kasvun kautta. Myös avajaisbileet olivat valtava menestys, jotka näkyivät ja kuuluivat ilmiömäisesti sosiaalisessa mediassa. Beyond Retro tekikin avajaisviikollaan kaikkien aikojen myyntiennätyksensä uudessa lokaatiossa.

Beyond retro opening mellakka helsinki

Highlights

  1. Beyond Retro teki avajaisviikollaan kaikkien aikojen myyntiennätyksensä uudessa lokaatiossa.
  2. Beyond Retro -myymälän avajaiset poikivat yhteensä 15 mediaosumaa Suomessa, joista online-juttujen potentiaalinen tavoittavuus oli 19,5 miljoonaa ja printtijuttujen lukijamäärä oli 1,6 miljoonaa. 
  3. Sosiaaliseen mediaan avajaisista julkaistiin lukuisten TikTok-videoiden ja Instagram-kuvien lisäksi 150 Instagram storya, jotka keräsivät peräti 218 450 potentiaalista katselukertaa. 
Tapahtumat, Vaikuttajat, Viestintä ja mediasuhteet
Selviytyisitkö sinä Storytel – Orwell 1984 -pakohuonepelistä?
Sosiaalinen media ja sisällöntuotanto, Strateginen suunnittelu, Tapahtumat
Sinnikkäällä työllä Suomen suurimmaksi ja kauneimmaksi festivaaliksi
Strateginen suunnittelu, Vaikuttajat, Viestintä ja mediasuhteet
Vuosi hiljaisuutta – kampanja, joka hiljensi radiot
Sosiaalinen media ja sisällöntuotanto, Vaikuttajat
Brändilähettilään avulla Vichystä luotettava merkki
Sosiaalinen media ja sisällöntuotanto, Strateginen suunnittelu, Tapahtumat
Lux Helsinki – talven valopilkku kävijäennätyksiin some- ja medianäkyvyydellä
Sosiaalinen media ja sisällöntuotanto, Strateginen suunnittelu, Vaikuttajat
Rakkaus on sähköä – Vaasan Sähkö PR-toimenpiteillä toistamiseen TV-uutisiin
Sosiaalinen media ja sisällöntuotanto, Strateginen suunnittelu, Vaikuttajat
Vastavirtaan uiva Saimaan Tuore nousi suomalaisten kalabrändien ykköseksi
Tapahtumat, Vaikuttajat, Vastuullisuusviestintä
Makialle sataprosenttisen vastuullinen vaatemallisto, totta vai tarua?
Konsultointi ja valmennus, Strateginen suunnittelu, Tapahtumat
Sähkömoottoripyörä Vergen kansainvälisen viestinnän sähköistys
Tapahtumat, Vaikuttajat
Vaikuttajien somekanavien totaalinen haltuunotto teki Nelly.comista kerralla tunnetun
Sosiaalinen media ja sisällöntuotanto, Tapahtumat
Sosiaalisella medialla ennätyksiin Tuomaan markkinoilla
Tapahtumat, Vaikuttajat, Viestintä ja mediasuhteet
Helsinki Biennaali sai medianäkyvyyttä virtuaalisesti Suomessa ja maailmalla
Tapahtumat, Viestintä ja mediasuhteet
Kaikkien aikojen myydyimmäksi suomalaiseksi elämäkerraksi yhdellä teolla
Tapahtumat, Viestintä ja mediasuhteet
Business Finland – osaamiselle ja innovaatioille kansainvälistä medianäkyvyyttä
Sosiaalinen media ja sisällöntuotanto, Strateginen suunnittelu, Vaikuttajat
Saarioisten laatikoilla kasvanut – Vappu Pimiän avulla laatikot lähemmäs ihmisten arkea