Beyond Retrolle luotu Suomen valloitussuunnitelma toteutui ennätyksellisesti

CLIENT

YEAR

SCOPE

Beyond Retro

2022–

Viestintä ja mediasuhteet

Tapahtumat

PR- ja vaikuttajayhteistyöt


Iso-Britanniasta ja Ruotsista tuttu vintagemuotiketju Beyond Retro avasi ensimmäisen Suomen myymälänsä Helsinkiin. Mellakan tehtäväksi tuli kertoa asiasta niin, että se huomataan. Avasimme liikkeen näyttävällä mediatilaisuudella sekä vaikuttajatapahtumalla, joka poiki ketjun kaikkien aikojen myyntiennätykseen.

Beyond retro opening helsinki

Vintage-mekka Beyond Retro avasi ensimmäisen Suomen myymälänsä Helsingin Kauppakeskus Forumiin marraskuun alussa 2022. Beyond Retron ydinarvoihin lukeutuu yhteisöllisyys, ja sille on tärkeää juhlistaa jokaisen alueen ainutlaatuisuutta. Tavoitteena oli rakentaa brändin ympärille yhteisö myös Suomessa. 

Mellakka valmisteli strategisen PR-kampanjan esitelläkseen brändin suomalaisille kuluttajille ja toimittajille. Mellakka suunnitteli ja toteutti avajaisten yhteyteen kaksi tapahtumaa: informatiivisen aamiaistilaisuuden medialle ja 100 hengen upeat iltabileet vaikuttajille.

Lisäksi Mellakka vastasi Beyond Retron tiedotuksesta ja mediasuhteista sekä erilaisista yhteistöistä vaikuttajien ja kumppanien kanssa. 

Uutiskynnys ylitettiin sekä valtakunnallisessa että paikallisessa mediassa niin uuden myymälän avaamisen kuin second-hand-vaatteiden suosion kasvun kautta. Myös avajaisbileet olivat valtava menestys, jotka näkyivät ja kuuluivat ilmiömäisesti sosiaalisessa mediassa. Beyond Retro tekikin avajaisviikollaan kaikkien aikojen myyntiennätyksensä uudessa lokaatiossa.

Yhteistyö Beyond Retron kanssa jatkuu edelleen mediatyön sekä vaikuttajayhteistöiden parissa.

Beyond retro opening mellakka helsinki

Highlights

  1. Beyond Retro teki avajaisviikollaan kaikkien aikojen myyntiennätyksensä uudessa lokaatiossa.
  2. Beyond Retro -myymälän avajaiset poikivat yhteensä 15 mediaosumaa Suomessa, joista online-juttujen potentiaalinen tavoittavuus oli 19,5 miljoonaa ja printtijuttujen lukijamäärä oli 1,6 miljoonaa. 
  3. Sosiaaliseen mediaan avajaisista julkaistiin lukuisten TikTok-videoiden ja Instagram-kuvien lisäksi 150 Instagram Storya, jotka keräsivät peräti 218 450 potentiaalista katselukertaa. 
Konsultointi ja valmennus, Sosiaalinen media ja sisällöntuotanto, Strateginen suunnittelu
Kasvilihakohu nosti Meeat Food Techin kertaheitolla tunnetuksi
Strateginen suunnittelu, Tapahtumat, Vaikuttajat
Media ja vaikuttajat tuovat näkyvyyttä Sonoksen äänielämykselle
Sosiaalinen media ja sisällöntuotanto, Tapahtumat
Sosiaalisella medialla ennätyksiin Tuomaan markkinoilla
Tapahtumat, Viestintä ja mediasuhteet
Business Finland – osaamiselle ja innovaatioille kansainvälistä medianäkyvyyttä
Strateginen suunnittelu, Viestintä ja mediasuhteet
Uuden edessä –  150 artistin voimalla hyväntekeväisyyttä
Tapahtumat, Vaikuttajat, Viestintä ja mediasuhteet
Brändiaktivoinnit toivat Suomen tunnetuimman karhun ihmisten joukkoon
Sosiaalinen media ja sisällöntuotanto, Strateginen suunnittelu, Tapahtumat
Lux Helsinki – talven valopilkku kävijäennätyksiin some- ja medianäkyvyydellä
Sosiaalinen media ja sisällöntuotanto, Strateginen suunnittelu, Vaikuttajat
Vastavirtaan uiva Saimaan Tuore nousi suomalaisten kalabrändien ykköseksi
Tapahtumat, Vaikuttajat
Vaikuttajien somekanavien totaalinen haltuunotto teki Nelly.comista kerralla tunnetun
Sosiaalinen media ja sisällöntuotanto, Vaikuttajat
Brändilähettilään avulla Vichystä luotettava merkki
Sosiaalinen media ja sisällöntuotanto, Tapahtumat, Viestintä ja mediasuhteet
Somerytinällä Tuskan kävijäennätykseen
Tapahtumat, Vaikuttajat, Viestintä ja mediasuhteet
Savonlinnan Oopperajuhlat – kuinka viedä lumo uudelle kohderyhmälle?
Tapahtumat, Vaikuttajat, Vastuullisuusviestintä
Makialle sataprosenttisen vastuullinen vaatemallisto, totta vai tarua?
Tapahtumat
Battery on aina siellä missä tarvitaan energiaa
Tapahtumat
Sinebrychoffin festarikiertueella on stadion-luokan bändin mittakaava