Mellakka sähköisti Verge Motorcyclesin kansainvälisen viestinnän
CLIENT
YEAR
SCOPE
Verge Motorcycles
2022–2023
Strateginen suunnittelu
Kriisiviestintä
Viestintä ja mediasuhteet
Tapahtumat
Teimme Vergelle kokonaisvaltaisen PR-strategian, jolla uutuusbrändi nostettiin mediaan kaikilla tärkeimmillä markkina-alueilla eri puolilla maailmaa.
Mellakka ja sähkömoottoripyörävalmistaja Verge Motorcycles ovat tehneet yhteistyötä marraskuusta 2022 lähtien.
Mellakka on auttanut Vergen tiimiä viestinnän ja PR-tekemisen suunnittelussa kaikilla Vergen kohdemarkkinoilla. Lisäksi Mellakka on tehnyt Vergelle kriisiviestintäsuunnitelman, joka ennakoi ja ohjaa viestinnän tekemistä kriisitilanteissa.
Mellakka on toteuttanut kansainvälisesti viestintätoimenpiteitä Vergen julkistuksille erinomaisin tuloksin. Työ on sisältänyt tiedotusta, mediapitchausta, testiajojen koordinointia ja pressitilaisuuksia.
Highlights
- Verge julkisti vuoden 2023 ensimmäisen kvartaalin aikana uuden TS Ultra-mallin, kertoi avaavansa markkinat Yhdysvaltoihin, tiedotti rahoituskierroksesta ja lähti Euroopan kiertueelle. Mellakan räätälöimien viestinnän toimenpiteiden myötä uutisnostoja kertyi yhteensä 987 kappaletta, joiden potentiaalinen tavoittavuus oli 9 MRD.
- Vuoden toisen kvartaalin aikana Verge kiersi Euroopan isoja kaupunkeja ja osallistui suurimmille alan messuille, joista viestittiin aktiivisesti alan tärkeimpiin medioihin. Lisäksi Verge julkaisi yhteistyömallin F1-legenda Mika Häkkisen kanssa, avasi lippulaivamyymälän Monacoon ja otti Teslan latausjärjestelmän käyttöön USA:ssa. Näkyvyyttä kerrytettiin kansainvälisesti yhteensä 862 mediaosuman verran, joiden potentiaalinen tavoittavuus oli yhteensä noin 3,7 MRD.
- Vuoden kolmannella kvartaalilla Verge nimitti talliinsa kansainvälisiä alan huippunimiä, kuten Mark Wilson, Haydn Baker ja Alan Foster. Nimitykset toivat mukanaan 121 mediaosumaa, joiden potentiaalineen tavoittavuus oli 1,1 MRD.