Mellakka sähköisti Verge Motorcyclesin kansainvälisen viestinnän

CLIENT

YEAR

SCOPE

Verge Motorcycles

2022–2023

Strateginen suunnittelu
Kriisiviestintä
Viestintä ja mediasuhteet
Tapahtumat


Teimme Vergelle kokonaisvaltaisen PR-strategian, jolla uutuusbrändi nostettiin mediaan kaikilla tärkeimmillä markkina-alueilla eri puolilla maailmaa.

Mellakka ja sähkömoottoripyörävalmistaja Verge Motorcycles ovat tehneet yhteistyötä marraskuusta 2022 lähtien.

Mellakka on auttanut Vergen tiimiä viestinnän ja PR-tekemisen suunnittelussa kaikilla Vergen kohdemarkkinoilla. Lisäksi Mellakka on tehnyt Vergelle kriisiviestintäsuunnitelman, joka ennakoi ja ohjaa viestinnän tekemistä kriisitilanteissa.

Mellakka on toteuttanut kansainvälisesti viestintätoimenpiteitä Vergen julkistuksille erinomaisin tuloksin. Työ on sisältänyt tiedotusta, mediapitchausta, testiajojen koordinointia ja pressitilaisuuksia.

Kuva: Verge Motorcycles
Kuva: Verge Motorcycles

Highlights

  1. Verge julkisti vuoden 2023 ensimmäisen kvartaalin aikana uuden TS Ultra-mallin, kertoi avaavansa markkinat Yhdysvaltoihin, tiedotti rahoituskierroksesta ja lähti Euroopan kiertueelle. Mellakan räätälöimien viestinnän toimenpiteiden myötä uutisnostoja kertyi yhteensä 987 kappaletta, joiden potentiaalinen tavoittavuus oli 9 MRD.
  2. Vuoden toisen kvartaalin aikana Verge kiersi Euroopan isoja kaupunkeja ja osallistui suurimmille alan messuille, joista viestittiin aktiivisesti alan tärkeimpiin medioihin. Lisäksi Verge julkaisi yhteistyömallin F1-legenda Mika Häkkisen kanssa, avasi lippulaivamyymälän Monacoon ja otti Teslan latausjärjestelmän käyttöön USA:ssa. Näkyvyyttä kerrytettiin kansainvälisesti yhteensä 862 mediaosuman verran, joiden potentiaalinen tavoittavuus oli yhteensä noin 3,7 MRD.
  3. Vuoden kolmannella kvartaalilla Verge nimitti talliinsa kansainvälisiä alan huippunimiä, kuten Mark Wilson, Haydn Baker ja Alan Foster. Nimitykset toivat mukanaan 121 mediaosumaa, joiden potentiaalineen tavoittavuus oli 1,1 MRD.
Tapahtumat, Vaikuttajat
Vaikuttajien somekanavien totaalinen haltuunotto teki Nelly.comista kerralla tunnetun
Sosiaalinen media ja sisällöntuotanto, Strateginen suunnittelu, Vaikuttajat
Vastavirtaan uiva Saimaan Tuore nousi suomalaisten kalabrändien ykköseksi
Tapahtumat
Sinebrychoffin festarikiertueella on stadion-luokan bändin mittakaava
Sosiaalinen media ja sisällöntuotanto, Strateginen suunnittelu, Tapahtumat
Sinnikkäällä työllä Suomen suurimmaksi ja kauneimmaksi festivaaliksi
Sosiaalinen media ja sisällöntuotanto, Vaikuttajat
Brändilähettilään avulla Vichystä luotettava merkki
Tapahtumat, Vaikuttajat, Vastuullisuusviestintä
Makialle sataprosenttisen vastuullinen vaatemallisto, totta vai tarua?
Strateginen suunnittelu, Tapahtumat, Viestintä ja mediasuhteet
Sunrise Avenue – stadikat täyteen kansainvälisellä medianäkyvyydellä
Sosiaalinen media ja sisällöntuotanto, Strateginen suunnittelu, Tapahtumat
Lux Helsinki – talven valopilkku kävijäennätyksiin some- ja medianäkyvyydellä
Tapahtumat, Vaikuttajat, Viestintä ja mediasuhteet
Lykon lanseeraus sai jopa ruotsalaiselta medialta kehut: ”Hyvä Suomi!” 
Tapahtumat, Vaikuttajat, Viestintä ja mediasuhteet
Brändiaktivoinnit toivat Suomen tunnetuimman karhun ihmisten joukkoon
Sosiaalinen media ja sisällöntuotanto, Strateginen suunnittelu, Tapahtumat
Mujin lippulaivamyymälän avajaisia ja 1 000 ihmisen jonoa seurattiin suorissa lähetyksissä
Sosiaalinen media ja sisällöntuotanto, Tapahtumat
Sosiaalisella medialla ennätyksiin Tuomaan markkinoilla
Tapahtumat
Battery on aina siellä missä tarvitaan energiaa
Sosiaalinen media ja sisällöntuotanto, Strateginen suunnittelu, Tapahtumat
Unity Talks – kuinka herättää B2B-kohderyhmän kiinnostus?
Konsultointi ja valmennus, Sosiaalinen media ja sisällöntuotanto, Strateginen suunnittelu
Lääkäriliiga vaikuttaa TikTokissa parhaimmillaan satoihin tuhansiin nuoriin