Saarioisten laatikoilla kasvanut – Vappu Pimiän avulla laatikot lähemmäs ihmisten arkea

CLIENT

YEAR

SCOPE

Saarioinen

2023

Strateginen suunnittelu
Vaikuttajayhteistyöt
Sosiaalinen media ja sisällöntuotanto


Juontaja ja mediapersoona Vappu Pimiä tunnetaan meillä ”verkkokaupan kaatajana”. Vapun tuote-esittelyillä on tapana aiheuttaa verkkokaupparyntäyksiä ja tuotteiden äkillistä katoamista hyllystä. Mutta Saarioisten kanssa tehdyssä yhteistyössä Vappu täytti hyllyjä, hän nimittäin loi täysin uuden tuotteen.

Saarioinen HS

Vuonna 2022 Mellakka Management suunnitteli ja toteutti elintarvikebrändi Saarioisille Laatikolla kasvanut -kampanjan. Kampanja toi esiin Saarioisten laatikoiden läsnäoloa ihmisten arjessa ja korosti yhdessä syömisen merkitystä.

Mellakka Managementin talentti, ruokavaikuttaja ja juontaja Vappu Pimiä toimi Saarioisten mainoskasvona radiossa, sanomalehtimainonnassa sekä omalla kanavallaan toteuttamissaan ruoanlaittoon keskittyvissä Instagram-livelähetyksissä.

Vappu oli kampanjan avainhenkilö, joka toi mukanaan huikean näkyvyyden ja yleisömassan. Pelkästään somessa Vapun Saarioisten kampanjaan liittyvät päivitykset keräsivät yhteensä huimat 166 578 näyttökertaa!

Elokuussa 2022 lanseerattiin Vapun Saarioisille kehittämä uusi jauheliha-ohravuoka. Positiivisen vastaanoton saaneen uutuusruoan taustalla oli Vapun halu luoda laatikko, joka maistuisi sekä lapsiperheille että yksin asuville, ja joka olisi samalla maukas ja ravinteikas.

Reseptin kehittäjänä Vappu jatkoi luontevasti Saarioisten tarinaa äitien tekemistä ruoista. Toukokuussa Pimiän äitienpäiväkampanja oli Kärkimedian kuukauden mainos sekä printissä että digimainonnassa.

Vappu Pimiä Saarioinen Mellakka Helsinki

Highlights

  1. Laatikolla kasvanut -kampanjan avulla vahvistimme kuluttajien tunnesidettä Saarioisten brändiin.
  2. Saarioisten valikoimiin kehitettiin kokonaan uusi tuote osana kampanjaa.
  3. Vapun somepäivitykset keräsivät yhteensä yli 166 500 näyttökertaa.
Sosiaalinen media ja sisällöntuotanto, Vaikuttajat
Brändilähettilään avulla Vichystä luotettava merkki
Sosiaalinen media ja sisällöntuotanto, Tapahtumat, Viestintä ja mediasuhteet
HSY:n Mullankumous kiinnitti katseet biojätteen kierrätyksen merkitykseen
Konsultointi ja valmennus, Strateginen suunnittelu, Tapahtumat
Mellakka sähköisti Verge Motorcyclesin kansainvälisen viestinnän
Sosiaalinen media ja sisällöntuotanto, Tapahtumat, Vaikuttajat
Kuinka tehdä Suomen tunnetuimmasta tuntemattomasta brändistä näkyvä? 
Sosiaalinen media ja sisällöntuotanto, Strateginen suunnittelu, Vaikuttajat
Vuoden varainhankintateolla kerättiin yli miljoona nuorten kriisiavulle
Strateginen suunnittelu, Vaikuttajat, Viestintä ja mediasuhteet
Vuosi hiljaisuutta – kampanja, joka hiljensi radiot
Tapahtumat, Vaikuttajat, Viestintä ja mediasuhteet
Lykon lanseeraus sai jopa ruotsalaiselta medialta kehut: ”Hyvä Suomi!” 
Tapahtumat, Viestintä ja mediasuhteet
Business Finland – osaamiselle ja innovaatioille kansainvälistä medianäkyvyyttä
Sosiaalinen media ja sisällöntuotanto, Strateginen suunnittelu, Tapahtumat
Lux Helsinki – talven valopilkku kävijäennätyksiin some- ja medianäkyvyydellä
Tapahtumat, Vaikuttajat, Viestintä ja mediasuhteet
Savonlinnan Oopperajuhlat – kuinka viedä lumo uudelle kohderyhmälle?
Tapahtumat, Vaikuttajat
Vaikuttajien somekanavien totaalinen haltuunotto teki Nelly.comista kerralla tunnetun
Tapahtumat
Battery on aina siellä missä tarvitaan energiaa
Sosiaalinen media ja sisällöntuotanto, Strateginen suunnittelu, Tapahtumat
Mujin lippulaivamyymälän avajaisia ja 1 000 ihmisen jonoa seurattiin suorissa lähetyksissä
Strateginen suunnittelu, Tapahtumat, Vaikuttajat
Media ja vaikuttajat tuovat näkyvyyttä Sonoksen äänielämykselle
Tapahtumat, Vaikuttajat, Viestintä ja mediasuhteet
Beyond Retrolle luotu Suomen valloitussuunnitelma toteutui ennätyksellisesti