Sosiaalisella medialla ennätyksiin Tuomaan markkinoilla

CLIENT

YEAR

SCOPE

Tuomaan markkinat

2020–2023

Sosiaalinen media ja sisällöntuotanto
Tapahtumat

Mellakka on tehnyt Tuomaan Markkinoiden kanssa yhteistyötä vuodesta 2020. Muutaman poikkeusvuoden jälkeen tunnelmallinen tapahtuma tahkosi ennätyksiä niin kävijämäärien kuin somenkin suhteen.

Mellakan ja sittemmin taas kotikentälleen palanneiden Tuomaan Markkinoiden yhteistyö vuonna 2020 alkoi kuten moni muukin asia koronapandemian aikaan – peruutuksella.

Vaikka tapahtumaa ei voitu järjestää tuttuun tapaan livenä, haluttiin se kuitenkin toteuttaa poikkeusaikojen sallimissa raameissa. Uudet suunnitelmat pantiin tulille ennätysajassa, tapahtuma siirtyi verkkoon ja Mellakka opasti yleisön virtuaalisille joulumarkkinoille.

Seuraavakin vuosi meni osittain poikkeusoloissa, kun Tuomaan markkinoita vietettiin turvavälein Kauppatorilla. Vuonna 2022 Mellakan sometiimi pääsi vihdoin toden teolla kanavoimaan sisäisiä jouluttajiansa, kun Tuomaan Markkinat palasivat Senaatintorille täydessä loistossaan. Ja markkinat rikkoivat kävijäennätyksensä!

Panostukset Instagramiin kannattivat, sillä kanavan ääreen löysi tiensä lähes tuhat uutta seuraajaa ja tapahtuman hashtagilla jaettiin 2 800 ihanaa tunnelmakuvaa. Suunnittelimme ja toteutimme Tuomaan markkinoiden Instagramiin tänä vuonna ensimmäistä kertaa Reels-videosarjan. Eri kohderyhmille räätälöidyt neljä videota saivat yhteensä noin 170 000 näyttökertaa ja tavoittavat valtavasti uutta yleisöä.

Yhteistyömme jatkui vuonna 2023, jolloin Tuomaan Markkinoilla riitti vierailijoita ja joulutunnelmaa, ja markkinat näkyivät niin Metan kanavissa kuin TikTokissa koko
joulukuun ajan.

Yksi tärkeimmistä tavoitteista oli uudistaa myyjien esittelyä toimivammaksi ja paremmin palvelevaksi sisältösarjaksi. Ratkaisuna konseptoimme Myyjien tärpit -sisältösarjan joilla haluttiin tuoda elävyyttä, luonnetta ja konkretiaa. Lähestyttävät aidot Reels-videot keräsivät yli 145 000 näyttökertaa ja olivat suosituimpien julkaisujen joukossa!

Somesisältöjen ja mainonnan tulokset paranivat edelliseen vuoden nähden kaikilla osa-alueilla, ja saimme nostettua esimerkiksi Instagramin tavoittavuutta lähes 50%.

Highlights

  1. Vuonna 2022 Tuomaan Markkinat sai lähes tuhat uutta seuraajaa Instagramissa
  2. Mellakan suunnittelema ja toteuttama Instagram Reels -sarja keräsi noin 170 000 näyttökertaa
  3. Vuonna 2023 nostimme Instagramin tavoittavuutta lähes 50%
  4. Tuomaan Markkinoita tägättiin marras-joulukuun ajan yli 400 Instagram-julkaisuun ja lukemattomiin storyihin.
Sosiaalinen media ja sisällöntuotanto, Strateginen suunnittelu, Tapahtumat
Unity Talks – kuinka herättää B2B-kohderyhmän kiinnostus?
Tapahtumat, Vaikuttajat, Viestintä ja mediasuhteet
Selviytyisitkö sinä Storytel – Orwell 1984 -pakohuonepelistä?
Palvelut, Strateginen suunnittelu, Vaikuttajat
Valion kiertävä reseptikirja keräsi tarinoita ja nosti tunteita
Palvelut, Sosiaalinen media ja sisällöntuotanto, Strateginen suunnittelu
Vaalikampanja, josta erkkikin sai selvän
Strateginen suunnittelu, Viestintä ja mediasuhteet
Uuden edessä –  150 artistin voimalla hyväntekeväisyyttä
Tapahtumat, Vaikuttajat, Viestintä ja mediasuhteet
Lykon lanseeraus sai jopa ruotsalaiselta medialta kehut: ”Hyvä Suomi!” 
Tapahtumat, Vaikuttajat, Viestintä ja mediasuhteet
Beyond Retrolle luotu Suomen valloitussuunnitelma toteutui ennätyksellisesti
Sosiaalinen media ja sisällöntuotanto, Strateginen suunnittelu, Tapahtumat
Sinnikkäällä työllä Suomen suurimmaksi ja kauneimmaksi festivaaliksi
Sosiaalinen media ja sisällöntuotanto, Strateginen suunnittelu, Vaikuttajat
Vastavirtaan uiva Saimaan Tuore nousi suomalaisten kalabrändien ykköseksi
Strateginen suunnittelu, Vaikuttajat
Podcast-tuotannon ja vaikuttajamarkkinoinnin yhdistelmä räjäytti Myyrmanni-dokumentin
Konsultointi ja valmennus, Sosiaalinen media ja sisällöntuotanto, Strateginen suunnittelu
Kasvilihakohu nosti Meeat Food Techin kertaheitolla tunnetuksi
Tapahtumat, Vaikuttajat, Vastuullisuusviestintä
Makialle sataprosenttisen vastuullinen vaatemallisto, totta vai tarua?
Sosiaalinen media ja sisällöntuotanto, Vaikuttajat
Brändilähettilään avulla Vichystä luotettava merkki
Sosiaalinen media ja sisällöntuotanto, Tapahtumat, Vaikuttajat
Vaikuttajat toivat Fjällrävenille miljoonien silmäparien näkyvyyden
Sosiaalinen media ja sisällöntuotanto, Tapahtumat, Vaikuttajat
Kuinka tehdä Suomen tunnetuimmasta tuntemattomasta brändistä näkyvä?