Sosiaalisella medialla ennätyksiin Tuomaan markkinoilla

CLIENT

YEAR

SCOPE

Tuomaan markkinat

2020–2023

Sosiaalinen media ja sisällöntuotanto
Tapahtumat

Mellakka on tehnyt Tuomaan Markkinoiden kanssa yhteistyötä vuodesta 2020. Muutaman poikkeusvuoden jälkeen tunnelmallinen tapahtuma tahkosi ennätyksiä niin kävijämäärien kuin somenkin suhteen.

Mellakan ja sittemmin taas kotikentälleen palanneiden Tuomaan Markkinoiden yhteistyö vuonna 2020 alkoi kuten moni muukin asia koronapandemian aikaan – peruutuksella.

Vaikka tapahtumaa ei voitu järjestää tuttuun tapaan livenä, haluttiin se kuitenkin toteuttaa poikkeusaikojen sallimissa raameissa. Uudet suunnitelmat pantiin tulille ennätysajassa, tapahtuma siirtyi verkkoon ja Mellakka opasti yleisön virtuaalisille joulumarkkinoille.

Seuraavakin vuosi meni osittain poikkeusoloissa, kun Tuomaan markkinoita vietettiin turvavälein Kauppatorilla. Vuonna 2022 Mellakan sometiimi pääsi vihdoin toden teolla kanavoimaan sisäisiä jouluttajiansa, kun Tuomaan Markkinat palasivat Senaatintorille täydessä loistossaan. Ja markkinat rikkoivat kävijäennätyksensä!

Panostukset Instagramiin kannattivat, sillä kanavan ääreen löysi tiensä lähes tuhat uutta seuraajaa ja tapahtuman hashtagilla jaettiin 2 800 ihanaa tunnelmakuvaa. Suunnittelimme ja toteutimme Tuomaan markkinoiden Instagramiin tänä vuonna ensimmäistä kertaa Reels-videosarjan. Eri kohderyhmille räätälöidyt neljä videota saivat yhteensä noin 170 000 näyttökertaa ja tavoittavat valtavasti uutta yleisöä.

Yhteistyömme jatkui vuonna 2023, jolloin Tuomaan Markkinoilla riitti vierailijoita ja joulutunnelmaa, ja markkinat näkyivät niin Metan kanavissa kuin TikTokissa koko
joulukuun ajan.

Yksi tärkeimmistä tavoitteista oli uudistaa myyjien esittelyä toimivammaksi ja paremmin palvelevaksi sisältösarjaksi. Ratkaisuna konseptoimme Myyjien tärpit -sisältösarjan joilla haluttiin tuoda elävyyttä, luonnetta ja konkretiaa. Lähestyttävät aidot Reels-videot keräsivät yli 145 000 näyttökertaa ja olivat suosituimpien julkaisujen joukossa!

Somesisältöjen ja mainonnan tulokset paranivat edelliseen vuoden nähden kaikilla osa-alueilla, ja saimme nostettua esimerkiksi Instagramin tavoittavuutta lähes 50%.

Highlights

  1. Vuonna 2022 Tuomaan Markkinat sai lähes tuhat uutta seuraajaa Instagramissa
  2. Mellakan suunnittelema ja toteuttama Instagram Reels -sarja keräsi noin 170 000 näyttökertaa
  3. Vuonna 2023 nostimme Instagramin tavoittavuutta lähes 50%
  4. Tuomaan Markkinoita tägättiin marras-joulukuun ajan yli 400 Instagram-julkaisuun ja lukemattomiin storyihin.
Sosiaalinen media ja sisällöntuotanto, Vaikuttajat
Brändilähettilään avulla Vichystä luotettava merkki
Tapahtumat, Viestintä ja mediasuhteet
Kaikkien aikojen myydyimmäksi suomalaiseksi elämäkerraksi yhdellä teolla
Tapahtumat, Vaikuttajat
Vaikuttajien somekanavien totaalinen haltuunotto teki Nelly.comista kerralla tunnetun
Sosiaalinen media ja sisällöntuotanto, Strateginen suunnittelu, Vaikuttajat
Vuoden varainhankintateolla kerättiin yli miljoona nuorten kriisiavulle
Sosiaalinen media ja sisällöntuotanto, Tapahtumat, Viestintä ja mediasuhteet
Somerytinällä Tuskan kävijäennätykseen
Tapahtumat, Vaikuttajat, Viestintä ja mediasuhteet
Savonlinnan Oopperajuhlat – kuinka viedä lumo uudelle kohderyhmälle?
Sosiaalinen media ja sisällöntuotanto, Tapahtumat, Vaikuttajat
Kuinka tehdä Suomen tunnetuimmasta tuntemattomasta brändistä näkyvä? 
Konsultointi ja valmennus, Sosiaalinen media ja sisällöntuotanto, Strateginen suunnittelu
Lääkäriliiga vaikuttaa TikTokissa parhaimmillaan satoihin tuhansiin nuoriin
Strateginen suunnittelu, Vaikuttajat
Podcast-tuotannon ja vaikuttajamarkkinoinnin yhdistelmä räjäytti Myyrmanni-dokumentin
Tapahtumat, Vaikuttajat, Viestintä ja mediasuhteet
Brändiaktivoinnit toivat Suomen tunnetuimman karhun ihmisten joukkoon
Sosiaalinen media ja sisällöntuotanto, Tapahtumat, Vaikuttajat
Vaikuttajat toivat Fjällrävenille miljoonien silmäparien näkyvyyden
Konsultointi ja valmennus, Strateginen suunnittelu, Tapahtumat
Mellakka sähköisti Verge Motorcyclesin kansainvälisen viestinnän
Tapahtumat, Viestintä ja mediasuhteet
Business Finland – osaamiselle ja innovaatioille kansainvälistä medianäkyvyyttä
Sosiaalinen media ja sisällöntuotanto, Strateginen suunnittelu, Vaikuttajat
Rakkaus on sähköä – Vaasan Sähkö PR-toimenpiteillä toistamiseen TV-uutisiin
Sosiaalinen media ja sisällöntuotanto, Strateginen suunnittelu, Tapahtumat
Unity Talks – kuinka herättää B2B-kohderyhmän kiinnostus?