Sunrise Avenue – stadikat täyteen kansainvälisellä medianäkyvyydellä

CLIENT

YEAR

SCOPE

Get Nasty Oy

2019

Strateginen suunnittelu
Viestintä ja mediasuhteet
Tapahtumat

This is the End. Joulukuussa 2019 hotelli Clarionin Sky Roomissa oltiin suurten uutisten ja tunteiden äärellä. Yksi kansainvälisesti menestyneimmistä suomalaisista yhtyeistä, Sunrise Avenue, oli päättänyt lopettaa.

Samu Haberin luotsaama Sunrise Avenue on yksi kansainvälisesti menestyneimmistä suomalaisbändeistä. Kun yhtye päätti lopettaa, se oli mielestämme kansainvälisen tason uutinen, joka vaati arvoisensa puitteet.

Joulukuussa 2019 järjestimme Sunrise Avenuelle kansainvälisen pressitilaisuuden Helsingin kattojen ylle, hotelli Clarionin Sky Roomiin. Tilaisuuteen kutsuttiin median lisäksi yhtyeen faneja ympäri Eurooppaa. Tavoitteena oli näyttää uutisen mittakaava, välittää lopetuspäätöksen tunnelmat ja jättää tapahtumasta laadukas digitaalinen jalanjälki.

Tieto Sunrise Avenuen lopettamisesta striimattiin yhtyeen kanavien kautta suorana ympäri Eurooppaa ja yhtye esitti jäähyväiskonserttinsa kahtena iltana peräkkäin loppuunmyydylle Helsingin olympiastadionille. Yhtyeen keulahahmo Samu Haber totesi myöhemmin, etteivät stadionit olisi tulleet täyteen ilman Mellakan panosta.

”Stadikat ympäri Eurooppaa eivät olisi tulleet täyteen, jos Mellakan jengi ei olisi keksinyt ajatusta kansainvälisestä pressitilaisuudesta ja toteuttanut sitä totaalisen timanttisesti. Kohtaan harvoin ammattilaisia, joilla on rohkea ja luova mieli ja samaan aikaan kyky viedä visiot maaliin.

Mun yhteistyö Mellakan kanssa ei pääty Sunrise Avenuen lopettamisen myötä. Mä haluan että mun ”kiekkojoukkueessa” on jatkossakin luova ja luotettava sentteri, jolla raksuttaa koko ajan kypärän alla ja johon voin luottaa kun vastustaja jyrää. Ja jonka kanssa on hauskaa pelata.”

– Samu Haber
Sosiaalinen media ja sisällöntuotanto, Strateginen suunnittelu, Tapahtumat
Unity Talks – kuinka herättää B2B-kohderyhmän kiinnostus?
Sosiaalinen media ja sisällöntuotanto, Strateginen suunnittelu, Vaikuttajat
Vuoden varainhankintateolla kerättiin yli miljoona nuorten kriisiavulle
Strateginen suunnittelu, Tapahtumat, Vaikuttajat
Media ja vaikuttajat tuovat näkyvyyttä Sonoksen äänielämykselle
Tapahtumat, Vaikuttajat
Vaikuttajien somekanavien totaalinen haltuunotto teki Nelly.comista kerralla tunnetun
Konsultointi ja valmennus, Sosiaalinen media ja sisällöntuotanto, Strateginen suunnittelu
Kasvilihakohu nosti Meeat Food Techin kertaheitolla tunnetuksi
Sosiaalinen media ja sisällöntuotanto, Strateginen suunnittelu, Vaikuttajat
Vastavirtaan uiva Saimaan Tuore nousi suomalaisten kalabrändien ykköseksi
Strateginen suunnittelu, Vaikuttajat, Viestintä ja mediasuhteet
Vuosi hiljaisuutta – kampanja, joka hiljensi radiot
Sosiaalinen media ja sisällöntuotanto, Tapahtumat, Viestintä ja mediasuhteet
HSY:n Mullankumous kiinnitti katseet biojätteen kierrätyksen merkitykseen
Sosiaalinen media ja sisällöntuotanto, Strateginen suunnittelu, Tapahtumat
Mujin lippulaivamyymälän avajaisia ja 1 000 ihmisen jonoa seurattiin suorissa lähetyksissä
Konsultointi ja valmennus, Strateginen suunnittelu, Tapahtumat
Sähkömoottoripyörä Vergen kansainvälisen viestinnän sähköistys
Strateginen suunnittelu, Viestintä ja mediasuhteet
Uuden edessä –  150 artistin voimalla hyväntekeväisyyttä
Tapahtumat, Vaikuttajat, Viestintä ja mediasuhteet
Rautatieasemalle avattu Olivia sai miljoonan silmäparin avajaiset
Sosiaalinen media ja sisällöntuotanto, Strateginen suunnittelu, Tapahtumat
Lux Helsinki – talven valopilkku kävijäennätyksiin some- ja medianäkyvyydellä
Sosiaalinen media ja sisällöntuotanto, Tapahtumat
Sosiaalisella medialla ennätyksiin Tuomaan markkinoilla
Tapahtumat
VR 160 vuotta – tapahtumilla katse kohti tulevaisuutta!