Sunrise Avenue – stadikat täyteen kansainvälisellä medianäkyvyydellä

CLIENT

YEAR

SCOPE

Get Nasty Oy

2019

Strateginen suunnittelu
Viestintä ja mediasuhteet
Tapahtumat

This is the End. Joulukuussa 2019 hotelli Clarionin Sky Roomissa oltiin suurten uutisten ja tunteiden äärellä. Yksi kansainvälisesti menestyneimmistä suomalaisista yhtyeistä, Sunrise Avenue, oli päättänyt lopettaa.

Samu Haberin luotsaama Sunrise Avenue on yksi kansainvälisesti menestyneimmistä suomalaisbändeistä. Kun yhtye päätti lopettaa, se oli mielestämme kansainvälisen tason uutinen, joka vaati arvoisensa puitteet.

Joulukuussa 2019 järjestimme Sunrise Avenuelle kansainvälisen pressitilaisuuden Helsingin kattojen ylle, hotelli Clarionin Sky Roomiin. Tilaisuuteen kutsuttiin median lisäksi yhtyeen faneja ympäri Eurooppaa. Tavoitteena oli näyttää uutisen mittakaava, välittää lopetuspäätöksen tunnelmat ja jättää tapahtumasta laadukas digitaalinen jalanjälki.

Tieto Sunrise Avenuen lopettamisesta striimattiin yhtyeen kanavien kautta suorana ympäri Eurooppaa ja yhtye esitti jäähyväiskonserttinsa kahtena iltana peräkkäin loppuunmyydylle Helsingin olympiastadionille. Yhtyeen keulahahmo Samu Haber totesi myöhemmin, etteivät stadionit olisi tulleet täyteen ilman Mellakan panosta.

”Stadikat ympäri Eurooppaa eivät olisi tulleet täyteen, jos Mellakan jengi ei olisi keksinyt ajatusta kansainvälisestä pressitilaisuudesta ja toteuttanut sitä totaalisen timanttisesti. Kohtaan harvoin ammattilaisia, joilla on rohkea ja luova mieli ja samaan aikaan kyky viedä visiot maaliin.

Mun yhteistyö Mellakan kanssa ei pääty Sunrise Avenuen lopettamisen myötä. Mä haluan että mun ”kiekkojoukkueessa” on jatkossakin luova ja luotettava sentteri, jolla raksuttaa koko ajan kypärän alla ja johon voin luottaa kun vastustaja jyrää. Ja jonka kanssa on hauskaa pelata.”

– Samu Haber
Sosiaalinen media ja sisällöntuotanto, Strateginen suunnittelu, Vaikuttajat
Saarioisten laatikoilla kasvanut – Vappu Pimiän avulla laatikot lähemmäs ihmisten arkea
Tapahtumat, Vaikuttajat
Kalevala Korun Ilmattaren häissä katse kiinnittyi uusiin vihkisormuksiin
Tapahtumat, Vaikuttajat, Viestintä ja mediasuhteet
Tarinoiden voiman kunniaksi – Storytel Awards-gaala
Sosiaalinen media ja sisällöntuotanto, Tapahtumat, Viestintä ja mediasuhteet
Somerytinällä Tuskan kävijäennätykseen
Sosiaalinen media ja sisällöntuotanto, Tapahtumat, Viestintä ja mediasuhteet
HSY:n Mullankumous kiinnitti katseet biojätteen kierrätyksen merkitykseen
Strateginen suunnittelu, Vaikuttajat, Vastuullisuusviestintä
Hävikkiruokakaupalle kasvua strategisella näkyvyyden kasvattamisella
Sosiaalinen media ja sisällöntuotanto, Tapahtumat, Vaikuttajat
Kuinka tehdä Suomen tunnetuimmasta tuntemattomasta brändistä näkyvä? 
Konsultointi ja valmennus, Strateginen suunnittelu, Tapahtumat
Mellakka sähköisti Verge Motorcyclesin kansainvälisen viestinnän
Palvelut, Tapahtumat, Vaikuttajat
Lentävä lähtö juoksukauteen Sauconyn huippukengillä
Strateginen suunnittelu, Tapahtumat, Vaikuttajat
Media ja vaikuttajat tuovat näkyvyyttä Sonoksen äänielämykselle
Sosiaalinen media ja sisällöntuotanto, Strateginen suunnittelu, Tapahtumat
Unity Talks – kuinka herättää B2B-kohderyhmän kiinnostus?
Sosiaalinen media ja sisällöntuotanto, Strateginen suunnittelu, Vaikuttajat
Vastavirtaan uiva Saimaan Tuore nousi suomalaisten kalabrändien ykköseksi
Tapahtumat, Vaikuttajat, Viestintä ja mediasuhteet
Savonlinnan Oopperajuhlat – kuinka viedä lumo uudelle kohderyhmälle?
Konsultointi ja valmennus, Sosiaalinen media ja sisällöntuotanto, Strateginen suunnittelu
Kasvilihakohu nosti Meeat Food Techin kertaheitolla tunnetuksi
Tapahtumat, Viestintä ja mediasuhteet
Business Finland – osaamiselle ja innovaatioille kansainvälistä medianäkyvyyttä