Lentävä lähtö juoksukauteen Sauconyn huippukengillä

CLIENT

YEAR

SCOPE

Saucony

2023

Vaikuttajayhteistyöt,
Tapahtumat


Maailmalla tunnetun ja arvostetun juoksumerkki Sauconyn tavoite on kasvattaa brändin tunnettuutta Suomessa. Mellakka järjesti yhdessä Sauconyn kanssa juoksukauden avaustapahtuman, jossa tutustuttiin merkin uuteen kärkimallistoon ja juhlistettiin 125-vuotiaan brändin taivalta.

Maailman vanhin juoksubrändi Saucony on saavuttanut suuren suosion maailmalla, mutta Suomessa merkki on kuluttajille vielä suhteellisen tuntematon. Mellakka järjesti yhdessä Sauconyn kanssa juoksukauden avaustapahtuman, jonka tavoitteena oli tehdä brändiä tunnetuksi kuluttajien ja juoksuharrastajien keskuudessa.

Tapahtumaan kutsuttiin juoksusta ja hyvinvoinnista kiinnostuneita vaikuttajia ja toimittajia. Ohjelmassa oli valmentajien ohjaama juoksutekniikkaan keskittyvä treeni, jonka jälkeen osallistujilla oli mahdollisuus osallistua leikkimieliseen juoksukilpailuun. Treenin jälkeen osallistujat pääsivät saunomaan ja uimaan sekä kuulemaan asiantuntijan vinkkejä kokonaisvaltaiseen hyvinvointiin.

Ohjelma sai paljon kiitosta sekä sisällön että tunnelman puolesta. Huippukengät herttivät osallistujien keskuudessa ihastusta, ja ne valikoituivat monen jalkaan lenkkipolulle vielä tapahtuman jälkeenkin.

Tapahtumasta tehdyt julkaisut tavoittivat yhteensä lähes 400 000 silmäparia levittäen Sauconyn ilosanomaa suomalaisille kuluttajille sopivasti juoksukauden kynnyksellä.

Tapahtuma poiki lukuisia yhteydenottoja ja kyselyitä kengistä ja yhteistyömahdollisuuksista myös vaikuttajilta, jotka eivät päässeet paikan päälle. Kokonaisuus onnistui herättämään paljon positiivista kiinnostusta brändiä kohtaan ja osoitti, että kysyntää markkinalla riittää. Tilaisuus antoi Sauconyn Suomen valloitukselle lentävän lähdön.

saucony mellakka yhteistyö

Highlights

  1. Tapahtumaan osallistui yhteensä 40 juoksusta, urheilusta ja hyvinvoinnista kiinnostunutta vaikuttajaa ja toimittajaa, jotka tavoittavat brändille tärkeät kohderyhmät.
  2. Lähes kaikki osallistujat julkaisivat aktiivisesti sisältöjä tapahtuman aikana, heti sen jälkeen ja jopa viikkoja tapahtuman jälkeen. Julkaisut tavoittivat yhteensä lähes 400 000 silmäparia.
  3. Tapahtuma poiki jälkikäteen lukuisia yhteydenottopyyntöjä ja kyselyitä, mikä osoittaa tapahtuman herättäneen laajaa mielenkiintoa brändiä kohtaan.
Tapahtumat, Vaikuttajat, Viestintä ja mediasuhteet
Beyond Retrolle luotu Suomen valloitussuunnitelma toteutui ennätyksellisesti
Sosiaalinen media ja sisällöntuotanto, Strateginen suunnittelu, Vaikuttajat
Rakkaus on sähköä – Vaasan Sähkö PR-toimenpiteillä toistamiseen TV-uutisiin
Sosiaalinen media ja sisällöntuotanto, Tapahtumat, Viestintä ja mediasuhteet
Somerytinällä Tuskan kävijäennätykseen
Sosiaalinen media ja sisällöntuotanto, Strateginen suunnittelu, Tapahtumat
Lux Helsinki – talven valopilkku kävijäennätyksiin some- ja medianäkyvyydellä
Tapahtumat, Vaikuttajat
Vaikuttajien somekanavien totaalinen haltuunotto teki Nelly.comista kerralla tunnetun
Tapahtumat, Vaikuttajat, Viestintä ja mediasuhteet
Rautatieasemalle avattu Olivia sai miljoonan silmäparin avajaiset
Strateginen suunnittelu, Tapahtumat, Viestintä ja mediasuhteet
Sunrise Avenue – stadikat täyteen kansainvälisellä medianäkyvyydellä
Strateginen suunnittelu, Vaikuttajat, Viestintä ja mediasuhteet
Vuosi hiljaisuutta – kampanja, joka hiljensi radiot
Palvelut, Sosiaalinen media ja sisällöntuotanto, Strateginen suunnittelu
Vaalikampanja, josta erkkikin sai selvän
Tapahtumat, Vaikuttajat, Vastuullisuusviestintä
Makialle sataprosenttisen vastuullinen vaatemallisto, totta vai tarua?
Sosiaalinen media ja sisällöntuotanto, Strateginen suunnittelu, Vaikuttajat
Vastavirtaan uiva Saimaan Tuore nousi suomalaisten kalabrändien ykköseksi
Konsultointi ja valmennus, Strateginen suunnittelu, Tapahtumat
Mellakka sähköisti Verge Motorcyclesin kansainvälisen viestinnän
Sosiaalinen media ja sisällöntuotanto, Tapahtumat, Vaikuttajat
Vaikuttajat toivat Fjällrävenille miljoonien silmäparien näkyvyyden
Palvelut, Strateginen suunnittelu, Vaikuttajat
Valion kiertävä reseptikirja keräsi tarinoita ja nosti tunteita
Sosiaalinen media ja sisällöntuotanto, Strateginen suunnittelu, Vaikuttajat
Vuoden varainhankintateolla kerättiin yli miljoona nuorten kriisiavulle