Lentävä lähtö juoksukauteen Sauconyn huippukengillä

CLIENT

YEAR

SCOPE

Saucony

2023

Vaikuttajayhteistyöt,
Tapahtumat


Maailmalla tunnetun ja arvostetun juoksumerkki Sauconyn tavoite on kasvattaa brändin tunnettuutta Suomessa. Mellakka järjesti yhdessä Sauconyn kanssa juoksukauden avaustapahtuman, jossa tutustuttiin merkin uuteen kärkimallistoon ja juhlistettiin 125-vuotiaan brändin taivalta.

Maailman vanhin juoksubrändi Saucony on saavuttanut suuren suosion maailmalla, mutta Suomessa merkki on kuluttajille vielä suhteellisen tuntematon. Mellakka järjesti yhdessä Sauconyn kanssa juoksukauden avaustapahtuman, jonka tavoitteena oli tehdä brändiä tunnetuksi kuluttajien ja juoksuharrastajien keskuudessa.

Tapahtumaan kutsuttiin juoksusta ja hyvinvoinnista kiinnostuneita vaikuttajia ja toimittajia. Ohjelmassa oli valmentajien ohjaama juoksutekniikkaan keskittyvä treeni, jonka jälkeen osallistujilla oli mahdollisuus osallistua leikkimieliseen juoksukilpailuun. Treenin jälkeen osallistujat pääsivät saunomaan ja uimaan sekä kuulemaan asiantuntijan vinkkejä kokonaisvaltaiseen hyvinvointiin.

Ohjelma sai paljon kiitosta sekä sisällön että tunnelman puolesta. Huippukengät herttivät osallistujien keskuudessa ihastusta, ja ne valikoituivat monen jalkaan lenkkipolulle vielä tapahtuman jälkeenkin.

Tapahtumasta tehdyt julkaisut tavoittivat yhteensä lähes 400 000 silmäparia levittäen Sauconyn ilosanomaa suomalaisille kuluttajille sopivasti juoksukauden kynnyksellä.

Tapahtuma poiki lukuisia yhteydenottoja ja kyselyitä kengistä ja yhteistyömahdollisuuksista myös vaikuttajilta, jotka eivät päässeet paikan päälle. Kokonaisuus onnistui herättämään paljon positiivista kiinnostusta brändiä kohtaan ja osoitti, että kysyntää markkinalla riittää. Tilaisuus antoi Sauconyn Suomen valloitukselle lentävän lähdön.

saucony mellakka yhteistyö

Highlights

  1. Tapahtumaan osallistui yhteensä 40 juoksusta, urheilusta ja hyvinvoinnista kiinnostunutta vaikuttajaa ja toimittajaa, jotka tavoittavat brändille tärkeät kohderyhmät.
  2. Lähes kaikki osallistujat julkaisivat aktiivisesti sisältöjä tapahtuman aikana, heti sen jälkeen ja jopa viikkoja tapahtuman jälkeen. Julkaisut tavoittivat yhteensä lähes 400 000 silmäparia.
  3. Tapahtuma poiki jälkikäteen lukuisia yhteydenottopyyntöjä ja kyselyitä, mikä osoittaa tapahtuman herättäneen laajaa mielenkiintoa brändiä kohtaan.
Strateginen suunnittelu, Viestintä ja mediasuhteet
Uuden edessä –  150 artistin voimalla hyväntekeväisyyttä
Sosiaalinen media ja sisällöntuotanto, Tapahtumat
Sosiaalisella medialla ennätyksiin Tuomaan markkinoilla
Tapahtumat
VR 160 vuotta – tapahtumilla katse kohti tulevaisuutta!
Sosiaalinen media ja sisällöntuotanto, Strateginen suunnittelu, Tapahtumat
Mujin lippulaivamyymälän avajaisia ja 1 000 ihmisen jonoa seurattiin suorissa lähetyksissä
Konsultointi ja valmennus, Sosiaalinen media ja sisällöntuotanto, Strateginen suunnittelu
Lääkäriliiga vaikuttaa TikTokissa parhaimmillaan satoihin tuhansiin nuoriin
Palvelut, Strateginen suunnittelu, Vaikuttajat
Valion kiertävä reseptikirja keräsi tarinoita ja nosti tunteita
Sosiaalinen media ja sisällöntuotanto, Strateginen suunnittelu, Vaikuttajat
Vuoden varainhankintateolla kerättiin yli miljoona nuorten kriisiavulle
Tapahtumat
Battery on aina siellä missä tarvitaan energiaa
Tapahtumat, Vaikuttajat, Viestintä ja mediasuhteet
Lykon lanseeraus sai jopa ruotsalaiselta medialta kehut: ”Hyvä Suomi!” 
Sosiaalinen media ja sisällöntuotanto, Strateginen suunnittelu, Vaikuttajat
Saarioisten laatikoilla kasvanut – Vappu Pimiän avulla laatikot lähemmäs ihmisten arkea
Strateginen suunnittelu, Vaikuttajat, Vastuullisuusviestintä
Hävikkiruokakaupalle kasvua strategisella näkyvyyden kasvattamisella
Strateginen suunnittelu, Vaikuttajat, Viestintä ja mediasuhteet
Vuosi hiljaisuutta – kampanja, joka hiljensi radiot
Tapahtumat, Vaikuttajat, Viestintä ja mediasuhteet
Brändiaktivoinnit toivat Suomen tunnetuimman karhun ihmisten joukkoon
Strateginen suunnittelu, Vaikuttajat
Podcast-tuotannon ja vaikuttajamarkkinoinnin yhdistelmä räjäytti Myyrmanni-dokumentin
Sosiaalinen media ja sisällöntuotanto, Tapahtumat, Vaikuttajat
Vaikuttajat toivat Fjällrävenille miljoonien silmäparien näkyvyyden