VR 160 vuotta – tapahtumilla katse kohti tulevaisuutta!

CLIENT

YEAR

SCOPE

VR

2022

Tapahtumat
Sisällöntuotanto
Vuosi- ja henkilökuntajuhlat


Mellakka Events sai kunniakkaan tehtävän viedä 160-vuotiaan VR:n seuraavalle matkalle. Tärkein tehtävämme oli kertoa yhtä aikaa paitsi pitkästä historiasta niin myös pitää katse kirkkaasti tulevassa. Tämä vaikutti kaikkeen tapahtumapaikkojen valinnasta lähtien.

Mellakka Events sai tehtäväkseen suunnitella VR:lle 160-vuotispäivän juhlallisuudet 2022.

Päiväjuhla ja asiaohjelma toteutettiin Helsingin keskustassa Bio Rexissä, josta siirryttiin Scandic Grand Central -hotelliin, joka on  toiminut monta vuotta VR:n pääkonttorina.

Juhlapäivän tematiikka ammensi inspiraatioita VR:n 160-vuotiaasta historiasta, katse kirkkaasti kohti tulevaisuutta. Päivä koostui arvovaltaisista puheenvuoroista teemana VR ja Suomi, ja illalla keskityttiin vapaaseen seurusteluun ja musiikkiin.

Mellakka Events vastasi tapahtuman konseptoinnista, avaimet käteen- tuotannosta, kutsuprosessista, materiaalien eri kieliversioiden käännöksistä ja käsikirjoituksesta.

Juhlallisuuksiin osallistui 350 vierasta.

Puhujat – päiväohjelma Bio Rex:

  • Futuristi Elina Hiltunen
  • Paneelikeskustelu: Elina Hiltunen, Saara-Sofia Sirén, VR:n toimitusjohtaja
  • Suomen nuorten ilmastodelegaatit Maija Kuivalainen ja Akseli Rouvari
  • Valtiovallan tervehdys: Timo Harakka
  • Mitä kuuluu Suomelle ja nyt tulevaisuudessa: Kaius Niemi, Erja Yläjärvi, Arno Ahosniemi, Jussi Kärki

Esiintyjät: Boston Promenade Big Band
Juontajat: Anni Ihamäki ja Ernest Lawson 

Palvelut, Sosiaalinen media ja sisällöntuotanto, Strateginen suunnittelu
Vaalikampanja, josta erkkikin sai selvän
Tapahtumat, Vaikuttajat, Vastuullisuusviestintä
Makialle sataprosenttisen vastuullinen vaatemallisto, totta vai tarua?
Sosiaalinen media ja sisällöntuotanto, Strateginen suunnittelu, Vaikuttajat
Saarioisten laatikoilla kasvanut – Vappu Pimiän avulla laatikot lähemmäs ihmisten arkea
Sosiaalinen media ja sisällöntuotanto, Strateginen suunnittelu, Tapahtumat
Unity Talks – kuinka herättää B2B-kohderyhmän kiinnostus?
Tapahtumat, Vaikuttajat
Vaikuttajien somekanavien totaalinen haltuunotto teki Nelly.comista kerralla tunnetun
Sosiaalinen media ja sisällöntuotanto, Tapahtumat
Sosiaalisella medialla ennätyksiin Tuomaan markkinoilla
Sosiaalinen media ja sisällöntuotanto, Tapahtumat, Viestintä ja mediasuhteet
HSY:n Mullankumous kiinnitti katseet biojätteen kierrätyksen merkitykseen
Sosiaalinen media ja sisällöntuotanto, Strateginen suunnittelu, Tapahtumat
Mujin lippulaivamyymälän avajaisia ja 1 000 ihmisen jonoa seurattiin suorissa lähetyksissä
Strateginen suunnittelu, Vaikuttajat, Vastuullisuusviestintä
Hävikkiruokakaupalle kasvua strategisella näkyvyyden kasvattamisella
Tapahtumat, Vaikuttajat, Viestintä ja mediasuhteet
Tarinoiden voiman kunniaksi – Storytel Awards-gaala
Strateginen suunnittelu, Vaikuttajat, Viestintä ja mediasuhteet
Vuosi hiljaisuutta – kampanja, joka hiljensi radiot
Sosiaalinen media ja sisällöntuotanto, Tapahtumat, Vaikuttajat
Vaikuttajat toivat Fjällrävenille miljoonien silmäparien näkyvyyden
Sosiaalinen media ja sisällöntuotanto, Vaikuttajat
Brändilähettilään avulla Vichystä luotettava merkki
Tapahtumat, Vaikuttajat
Kalevala Korun Ilmattaren häissä katse kiinnittyi uusiin vihkisormuksiin
Tapahtumat
Sinebrychoffin festarikiertueella on stadion-luokan bändin mittakaava