Business Finland – osaamiselle ja innovaatioille kansainvälistä medianäkyvyyttä

CLIENT

YEAR

SCOPE

Business Finland

2021

Viestintä ja mediasuhteet
Tapahtumat
Sisällöntuotanto

Mellakka on auttanut Business Finlandia erityyppisissä b2b-viestintätarpeissa aina kansainvälisestä mediamatkasta sisällöntuotantoon.

Business Finlandin tavoitteena on kasvattaa suomalaisen osaamisen ja innovaatioiden näkyvyyttä kansainvälisesti. Business Finland järjesti kansainväliselle medialle suunnatun mediamatkan startup- ja teknologiatapahtuma Slushin yhteydessä loppuvuonna 2021. Mellakka auttoi mediamatkan sisältöjen ja toteutuksen suunnittelussa. Mellakka vastasi puhujien ja yritysvierailujen varauksista, ryhmän isännöinnistä ja muista mediamatkan ohjelmaan liittyvistä järjestelyistä.

Tämän lisäksi Mellakka on tuottanut Business Finlandille sisältöjä esimerkiksi osaajien houkutteluun, kilpailukykyyn ja talouskasvuun liittyen.

Highlights

  1. Slush-mediamatka poiki hienoa näkyvyyttä Iso-Britannian ja Ranskan medioissa. Juttuja julkaistiin esimerkiksi TechRadarissa, MSN:ssa ja Le Figarossa.
  2. Myös matkalle osallistuneet toimittajat antoivat positiivista palautetta tapahtuman asiasisällöstä.
Tapahtumat, Vaikuttajat
Vaikuttajien somekanavien totaalinen haltuunotto teki Nelly.comista kerralla tunnetun
Sosiaalinen media ja sisällöntuotanto, Tapahtumat, Vaikuttajat
Kuinka tehdä Suomen tunnetuimmasta tuntemattomasta brändistä näkyvä? 
Strateginen suunnittelu, Tapahtumat, Viestintä ja mediasuhteet
Sunrise Avenue – stadikat täyteen kansainvälisellä medianäkyvyydellä
Tapahtumat
VR 160 vuotta – tapahtumilla katse kohti tulevaisuutta!
Sosiaalinen media ja sisällöntuotanto, Vaikuttajat
Brändilähettilään avulla Vichystä luotettava merkki
Sosiaalinen media ja sisällöntuotanto, Strateginen suunnittelu, Tapahtumat
Mujin lippulaivamyymälän avajaisia ja 1 000 ihmisen jonoa seurattiin suorissa lähetyksissä
Sosiaalinen media ja sisällöntuotanto, Strateginen suunnittelu, Tapahtumat
Lux Helsinki – talven valopilkku kävijäennätyksiin some- ja medianäkyvyydellä
Tapahtumat, Vaikuttajat
Kalevala Korun Ilmattaren häissä katse kiinnittyi uusiin vihkisormuksiin
Sosiaalinen media ja sisällöntuotanto, Strateginen suunnittelu, Vaikuttajat
Rakkaus on sähköä – Vaasan Sähkö PR-toimenpiteillä toistamiseen TV-uutisiin
Tapahtumat, Vaikuttajat, Viestintä ja mediasuhteet
Rautatieasemalle avattu Olivia sai miljoonan silmäparin avajaiset
Sosiaalinen media ja sisällöntuotanto, Tapahtumat, Vaikuttajat
Vaikuttajat toivat Fjällrävenille miljoonien silmäparien näkyvyyden
Sosiaalinen media ja sisällöntuotanto, Tapahtumat, Viestintä ja mediasuhteet
HSY:n Mullankumous kiinnitti katseet biojätteen kierrätyksen merkitykseen
Tapahtumat, Vaikuttajat, Vastuullisuusviestintä
Makialle sataprosenttisen vastuullinen vaatemallisto, totta vai tarua?
Strateginen suunnittelu, Vaikuttajat
Podcast-tuotannon ja vaikuttajamarkkinoinnin yhdistelmä räjäytti Myyrmanni-dokumentin
Tapahtumat, Viestintä ja mediasuhteet
Kaikkien aikojen myydyimmäksi suomalaiseksi elämäkerraksi yhdellä teolla