Business Finland – osaamiselle ja innovaatioille kansainvälistä medianäkyvyyttä

CLIENT

YEAR

SCOPE

Business Finland

2021

Viestintä ja mediasuhteet
Tapahtumat
Sisällöntuotanto

Mellakka on auttanut Business Finlandia erityyppisissä b2b-viestintätarpeissa aina kansainvälisestä mediamatkasta sisällöntuotantoon.

Business Finlandin tavoitteena on kasvattaa suomalaisen osaamisen ja innovaatioiden näkyvyyttä kansainvälisesti. Business Finland järjesti kansainväliselle medialle suunnatun mediamatkan startup- ja teknologiatapahtuma Slushin yhteydessä loppuvuonna 2021. Mellakka auttoi mediamatkan sisältöjen ja toteutuksen suunnittelussa. Mellakka vastasi puhujien ja yritysvierailujen varauksista, ryhmän isännöinnistä ja muista mediamatkan ohjelmaan liittyvistä järjestelyistä.

Tämän lisäksi Mellakka on tuottanut Business Finlandille sisältöjä esimerkiksi osaajien houkutteluun, kilpailukykyyn ja talouskasvuun liittyen.

Highlights

  1. Slush-mediamatka poiki hienoa näkyvyyttä Iso-Britannian ja Ranskan medioissa. Juttuja julkaistiin esimerkiksi TechRadarissa, MSN:ssa ja Le Figarossa.
  2. Myös matkalle osallistuneet toimittajat antoivat positiivista palautetta tapahtuman asiasisällöstä.
Sosiaalinen media ja sisällöntuotanto, Tapahtumat, Viestintä ja mediasuhteet
HSY:n Mullankumous kiinnitti katseet biojätteen kierrätyksen merkitykseen
Palvelut, Strateginen suunnittelu, Vaikuttajat
Valion kiertävä reseptikirja keräsi tarinoita ja nosti tunteita
Konsultointi ja valmennus, Strateginen suunnittelu, Tapahtumat
Mellakka sähköisti Verge Motorcyclesin kansainvälisen viestinnän
Tapahtumat, Vaikuttajat
Vaikuttajien somekanavien totaalinen haltuunotto teki Nelly.comista kerralla tunnetun
Sosiaalinen media ja sisällöntuotanto, Strateginen suunnittelu, Vaikuttajat
Rakkaus on sähköä – Vaasan Sähkö PR-toimenpiteillä toistamiseen TV-uutisiin
Sosiaalinen media ja sisällöntuotanto, Strateginen suunnittelu, Tapahtumat
Sinnikkäällä työllä Suomen suurimmaksi ja kauneimmaksi festivaaliksi
Strateginen suunnittelu, Vaikuttajat
Podcast-tuotannon ja vaikuttajamarkkinoinnin yhdistelmä räjäytti Myyrmanni-dokumentin
Strateginen suunnittelu, Vaikuttajat, Vastuullisuusviestintä
Hävikkiruokakaupalle kasvua strategisella näkyvyyden kasvattamisella
Strateginen suunnittelu, Viestintä ja mediasuhteet
Uuden edessä –  150 artistin voimalla hyväntekeväisyyttä
Konsultointi ja valmennus, Tapahtumat, Vaikuttajat
Roosa nauhan viesti esiin vaikuttajien kautta – ennätystulokset puhuvat puolestaan
Sosiaalinen media ja sisällöntuotanto, Strateginen suunnittelu, Tapahtumat
Lux Helsinki – talven valopilkku kävijäennätyksiin some- ja medianäkyvyydellä
Tapahtumat, Vaikuttajat, Viestintä ja mediasuhteet
Lykon lanseeraus sai jopa ruotsalaiselta medialta kehut: ”Hyvä Suomi!” 
Sosiaalinen media ja sisällöntuotanto, Tapahtumat, Vaikuttajat
Vaikuttajat toivat Fjällrävenille miljoonien silmäparien näkyvyyden
Sosiaalinen media ja sisällöntuotanto, Strateginen suunnittelu, Vaikuttajat
Vuoden varainhankintateolla kerättiin yli miljoona nuorten kriisiavulle
Tapahtumat, Viestintä ja mediasuhteet
Kaikkien aikojen myydyimmäksi suomalaiseksi elämäkerraksi yhdellä teolla