Saarioisten laatikoilla kasvanut – Vappu Pimiän avulla laatikot lähemmäs ihmisten arkea

CLIENT

YEAR

SCOPE

Saarioinen

2023

Strateginen suunnittelu
Vaikuttajayhteistyöt
Sosiaalinen media ja sisällöntuotanto


Juontaja ja mediapersoona Vappu Pimiä tunnetaan meillä ”verkkokaupan kaatajana”. Vapun tuote-esittelyillä on tapana aiheuttaa verkkokaupparyntäyksiä ja tuotteiden äkillistä katoamista hyllystä. Mutta Saarioisten kanssa tehdyssä yhteistyössä Vappu täytti hyllyjä, hän nimittäin loi täysin uuden tuotteen.

Saarioinen HS

Vuonna 2022 Mellakka Management suunnitteli ja toteutti elintarvikebrändi Saarioisille Laatikolla kasvanut -kampanjan. Kampanja toi esiin Saarioisten laatikoiden läsnäoloa ihmisten arjessa ja korosti yhdessä syömisen merkitystä.

Mellakka Managementin talentti, ruokavaikuttaja ja juontaja Vappu Pimiä toimi Saarioisten mainoskasvona radiossa, sanomalehtimainonnassa sekä omalla kanavallaan toteuttamissaan ruoanlaittoon keskittyvissä Instagram-livelähetyksissä.

Vappu oli kampanjan avainhenkilö, joka toi mukanaan huikean näkyvyyden ja yleisömassan. Pelkästään somessa Vapun Saarioisten kampanjaan liittyvät päivitykset keräsivät yhteensä huimat 166 578 näyttökertaa!

Elokuussa 2022 lanseerattiin Vapun Saarioisille kehittämä uusi jauheliha-ohravuoka. Positiivisen vastaanoton saaneen uutuusruoan taustalla oli Vapun halu luoda laatikko, joka maistuisi sekä lapsiperheille että yksin asuville, ja joka olisi samalla maukas ja ravinteikas.

Reseptin kehittäjänä Vappu jatkoi luontevasti Saarioisten tarinaa äitien tekemistä ruoista. Toukokuussa Pimiän äitienpäiväkampanja oli Kärkimedian kuukauden mainos sekä printissä että digimainonnassa.

Vappu Pimiä Saarioinen Mellakka Helsinki

Highlights

  1. Laatikolla kasvanut -kampanjan avulla vahvistimme kuluttajien tunnesidettä Saarioisten brändiin.
  2. Saarioisten valikoimiin kehitettiin kokonaan uusi tuote osana kampanjaa.
  3. Vapun somepäivitykset keräsivät yhteensä yli 166 500 näyttökertaa.
Tapahtumat, Vaikuttajat, Viestintä ja mediasuhteet
Beyond Retrolle luotu Suomen valloitussuunnitelma toteutui ennätyksellisesti
Sosiaalinen media ja sisällöntuotanto, Strateginen suunnittelu, Tapahtumat
Sinnikkäällä työllä Suomen suurimmaksi ja kauneimmaksi festivaaliksi
Konsultointi ja valmennus, Strateginen suunnittelu, Tapahtumat
Mellakka sähköisti Verge Motorcyclesin kansainvälisen viestinnän
Tapahtumat, Vaikuttajat, Viestintä ja mediasuhteet
Lykon lanseeraus sai jopa ruotsalaiselta medialta kehut: ”Hyvä Suomi!” 
Sosiaalinen media ja sisällöntuotanto, Strateginen suunnittelu, Vaikuttajat
Vastavirtaan uiva Saimaan Tuore nousi suomalaisten kalabrändien ykköseksi
Strateginen suunnittelu, Viestintä ja mediasuhteet
Uuden edessä –  150 artistin voimalla hyväntekeväisyyttä
Tapahtumat
Sinebrychoffin festarikiertueella on stadion-luokan bändin mittakaava
Tapahtumat, Vaikuttajat, Viestintä ja mediasuhteet
Rautatieasemalle avattu Olivia sai miljoonan silmäparin avajaiset
Strateginen suunnittelu, Tapahtumat, Vaikuttajat
Media ja vaikuttajat tuovat näkyvyyttä Sonoksen äänielämykselle
Strateginen suunnittelu, Vaikuttajat
Podcast-tuotannon ja vaikuttajamarkkinoinnin yhdistelmä räjäytti Myyrmanni-dokumentin
Strateginen suunnittelu, Vaikuttajat, Viestintä ja mediasuhteet
Vuosi hiljaisuutta – kampanja, joka hiljensi radiot
Strateginen suunnittelu, Tapahtumat, Viestintä ja mediasuhteet
Sunrise Avenue – stadikat täyteen kansainvälisellä medianäkyvyydellä
Sosiaalinen media ja sisällöntuotanto, Vaikuttajat
Brändilähettilään avulla Vichystä luotettava merkki
Tapahtumat, Vaikuttajat, Viestintä ja mediasuhteet
Selviytyisitkö sinä Storytel – Orwell 1984 -pakohuonepelistä?
Sosiaalinen media ja sisällöntuotanto, Tapahtumat
Sosiaalisella medialla ennätyksiin Tuomaan markkinoilla