Uuden edessä –  150 artistin voimalla hyväntekeväisyyttä

CLIENT

YEAR

SCOPE

Toivon Kärki ry

2020

Strateginen suunnittelu
Viestintä ja mediasuhteet
Vastuullisuusviestintä


Yli miljoona kuuntelukertaa kuukaudessa! Lauri Tähkän ja Timo Kiiskisen ideoima hyväntekeväisyyskappale Uuden edessä lähti raketin lailla lentoon yli 150 muusikon voimin.

Kappale nousi heti julkaisunsa jälkeen valtavaksi puheenaiheeksi sekä mediassa että somessa. Kampanjalla on kerätty jo 70 000 euroa Punaisen Ristin Nuorten turvataloille.

Kaikkien aikojen kotimainen hyväntekeväisyyskappale Uuden edessä keräsi koronakeväänä 2020 yli 150 muusikon voimin varoja Punaiselle Ristille.

Musiikkialan hyväntekeväisyysjärjestön Toivon Kärki Ry:n organisoiman kappaleen tekemiseen osallistui ennätykselliset 90 artistia, 60 musiikkialan ammattilaista ja neljä tuottajaa. Mukana olivat muun muassa Haloo Helsinki!, Jenni Vartiainen, Vesala, Alma, JVG, Anssi Kela, Chisu, Arttu Wiskari, Samu Haber, Maija Vilkkumaa, Anna Puu, Elastinen, Mikael Gabriel, ABREU, SANNI ja Tuure Kilpeläinen.

Kappale nousi heti julkaisunsa jälkeen valtavaksi puheenaiheeksi sekä mediassa että somessa – jopa tasavallan presidentti Sauli Niinistö kehui ideaa ja toteutusta Twitter-tilillään.

Kaiken kaikkiaan ansaittu näkyvyys oli valtavaa. Artistit, mediat, Suomen Punainen Risti, levy-yhtiöt, Spotify, muut musiikkialan toimijat ja tietysti kappaleeseen ihastuneet suomalaiset jakoivat ahkerasi uutuusbiisiä somessa.

Mellakan perustaja Mari Wainio on yksi Toivon Kärki ry:n jäsenistä, joten Mellakalla oli mieluisa tehtävä olla tiiviisti mukana kampanjan suunnittelussa ja vastata viestinnästä ja mediatyöstä.

“Oli ilo ja kunnia olla mukana kertomassa tarinaa, joka kasvoi hetkessä ennätykselliseksi ja tuotti myös hyvää. Tähän mennessä kappaleella on kerätty jo 70 000 euroa Punaisen Ristin Nuorten turvataloille”, iloitsee Mari.

Uuden edessä palkittiin Vuoden erikoispalkinnolla Industry Awardseissa 2020

Highlights

  1. 57 mediaosumaa, joista 44 isoissa medioissa: mukana muun muassa Ylen aamu- ja iltauutiset sekä MTV:n Kymppiuutiset.
  2. Medianäkyvyyden tavoittavuus 3 439 074 lukijaa. Ensimmäisenä päivänä tavoitettiin liki miljoona suomalaista.
  3. Kappale julkaisuviikolla Spotify Finland TOP 50 -listan 1. sijalla.
  4. Yle otti musiikkivideon seuraaville tv-kanavilleeen: Yle TV1, Yle TV2 ja Yle Teema. Myös Nelonen Media lisäsi videon tv-kanavilleen ja verkkopalveluihinsa.
Strateginen suunnittelu, Vaikuttajat, Viestintä ja mediasuhteet
Vuosi hiljaisuutta – kampanja, joka hiljensi radiot
Sosiaalinen media ja sisällöntuotanto, Tapahtumat, Vaikuttajat
Kuinka tehdä Suomen tunnetuimmasta tuntemattomasta brändistä näkyvä? 
Sosiaalinen media ja sisällöntuotanto, Strateginen suunnittelu, Vaikuttajat
Vuoden varainhankintateolla kerättiin yli miljoona nuorten kriisiavulle
Konsultointi ja valmennus, Sosiaalinen media ja sisällöntuotanto, Strateginen suunnittelu
Lääkäriliiga vaikuttaa TikTokissa parhaimmillaan satoihin tuhansiin nuoriin
Sosiaalinen media ja sisällöntuotanto, Strateginen suunnittelu, Vaikuttajat
Saarioisten laatikoilla kasvanut – Vappu Pimiän avulla laatikot lähemmäs ihmisten arkea
Konsultointi ja valmennus, Tapahtumat, Vaikuttajat
Roosa nauhan viesti esiin vaikuttajien kautta – ennätystulokset puhuvat puolestaan
Palvelut, Tapahtumat, Vaikuttajat
Lentävä lähtö juoksukauteen Sauconyn huippukengillä
Strateginen suunnittelu, Vaikuttajat
Podcast-tuotannon ja vaikuttajamarkkinoinnin yhdistelmä räjäytti Myyrmanni-dokumentin
Tapahtumat, Vaikuttajat, Viestintä ja mediasuhteet
Savonlinnan Oopperajuhlat – kuinka viedä lumo uudelle kohderyhmälle?
Strateginen suunnittelu, Vaikuttajat, Vastuullisuusviestintä
Hävikkiruokakaupalle kasvua strategisella näkyvyyden kasvattamisella
Sosiaalinen media ja sisällöntuotanto, Tapahtumat, Viestintä ja mediasuhteet
HSY:n Mullankumous kiinnitti katseet biojätteen kierrätyksen merkitykseen
Tapahtumat, Vaikuttajat
Kalevala Korun Ilmattaren häissä katse kiinnittyi uusiin vihkisormuksiin
Tapahtumat, Vaikuttajat, Viestintä ja mediasuhteet
Tarinoiden voiman kunniaksi – Storytel Awards-gaala
Konsultointi ja valmennus, Sosiaalinen media ja sisällöntuotanto, Strateginen suunnittelu
Kasvilihakohu nosti Meeat Food Techin kertaheitolla tunnetuksi
Sosiaalinen media ja sisällöntuotanto, Strateginen suunnittelu, Vaikuttajat
Rakkaus on sähköä – Vaasan Sähkö PR-toimenpiteillä toistamiseen TV-uutisiin
Strateginen suunnittelu, Vaikuttajat, Viestintä ja mediasuhteet
Vuosi hiljaisuutta – kampanja, joka hiljensi radiot
Sosiaalinen media ja sisällöntuotanto, Tapahtumat, Vaikuttajat
Kuinka tehdä Suomen tunnetuimmasta tuntemattomasta brändistä näkyvä? 
Sosiaalinen media ja sisällöntuotanto, Strateginen suunnittelu, Vaikuttajat
Vuoden varainhankintateolla kerättiin yli miljoona nuorten kriisiavulle