Uuden edessä –  150 artistin voimalla hyväntekeväisyyttä

CLIENT

YEAR

SCOPE

Toivon Kärki ry

2020

Strateginen suunnittelu
Viestintä ja mediasuhteet
Vastuullisuusviestintä


Yli miljoona kuuntelukertaa kuukaudessa! Lauri Tähkän ja Timo Kiiskisen ideoima hyväntekeväisyyskappale Uuden edessä lähti raketin lailla lentoon yli 150 muusikon voimin.

Kappale nousi heti julkaisunsa jälkeen valtavaksi puheenaiheeksi sekä mediassa että somessa. Kampanjalla on kerätty jo 70 000 euroa Punaisen Ristin Nuorten turvataloille.

Kaikkien aikojen kotimainen hyväntekeväisyyskappale Uuden edessä keräsi koronakeväänä 2020 yli 150 muusikon voimin varoja Punaiselle Ristille.

Musiikkialan hyväntekeväisyysjärjestön Toivon Kärki Ry:n organisoiman kappaleen tekemiseen osallistui ennätykselliset 90 artistia, 60 musiikkialan ammattilaista ja neljä tuottajaa. Mukana olivat muun muassa Haloo Helsinki!, Jenni Vartiainen, Vesala, Alma, JVG, Anssi Kela, Chisu, Arttu Wiskari, Samu Haber, Maija Vilkkumaa, Anna Puu, Elastinen, Mikael Gabriel, ABREU, SANNI ja Tuure Kilpeläinen.

Kappale nousi heti julkaisunsa jälkeen valtavaksi puheenaiheeksi sekä mediassa että somessa – jopa tasavallan presidentti Sauli Niinistö kehui ideaa ja toteutusta Twitter-tilillään.

Kaiken kaikkiaan ansaittu näkyvyys oli valtavaa. Artistit, mediat, Suomen Punainen Risti, levy-yhtiöt, Spotify, muut musiikkialan toimijat ja tietysti kappaleeseen ihastuneet suomalaiset jakoivat ahkerasi uutuusbiisiä somessa.

Mellakan perustaja Mari Wainio on yksi Toivon Kärki ry:n jäsenistä, joten Mellakalla oli mieluisa tehtävä olla tiiviisti mukana kampanjan suunnittelussa ja vastata viestinnästä ja mediatyöstä.

“Oli ilo ja kunnia olla mukana kertomassa tarinaa, joka kasvoi hetkessä ennätykselliseksi ja tuotti myös hyvää. Tähän mennessä kappaleella on kerätty jo 70 000 euroa Punaisen Ristin Nuorten turvataloille”, iloitsee Mari.

Uuden edessä palkittiin Vuoden erikoispalkinnolla Industry Awardseissa 2020

Highlights

  1. 57 mediaosumaa, joista 44 isoissa medioissa: mukana muun muassa Ylen aamu- ja iltauutiset sekä MTV:n Kymppiuutiset.
  2. Medianäkyvyyden tavoittavuus 3 439 074 lukijaa. Ensimmäisenä päivänä tavoitettiin liki miljoona suomalaista.
  3. Kappale julkaisuviikolla Spotify Finland TOP 50 -listan 1. sijalla.
  4. Yle otti musiikkivideon seuraaville tv-kanavilleeen: Yle TV1, Yle TV2 ja Yle Teema. Myös Nelonen Media lisäsi videon tv-kanavilleen ja verkkopalveluihinsa.
Tapahtumat, Vaikuttajat, Viestintä ja mediasuhteet
Beyond Retrolle luotu Suomen valloitussuunnitelma toteutui ennätyksellisesti
Sosiaalinen media ja sisällöntuotanto, Strateginen suunnittelu, Vaikuttajat
Vuoden varainhankintateolla kerättiin yli miljoona nuorten kriisiavulle
Sosiaalinen media ja sisällöntuotanto, Tapahtumat, Viestintä ja mediasuhteet
Somerytinällä Tuskan kävijäennätykseen
Tapahtumat, Vaikuttajat
Vaikuttajien somekanavien totaalinen haltuunotto teki Nelly.comista kerralla tunnetun
Sosiaalinen media ja sisällöntuotanto, Tapahtumat, Viestintä ja mediasuhteet
HSY:n Mullankumous kiinnitti katseet biojätteen kierrätyksen merkitykseen
Tapahtumat, Vaikuttajat, Viestintä ja mediasuhteet
Helsinki Biennaali sai medianäkyvyyttä virtuaalisesti Suomessa ja maailmalla
Konsultointi ja valmennus, Tapahtumat, Vaikuttajat
Roosa nauhan viesti esiin vaikuttajien kautta – ennätystulokset puhuvat puolestaan
Tapahtumat, Viestintä ja mediasuhteet
Business Finland – osaamiselle ja innovaatioille kansainvälistä medianäkyvyyttä
Tapahtumat
VR 160 vuotta – tapahtumilla katse kohti tulevaisuutta!
Tapahtumat, Vaikuttajat, Viestintä ja mediasuhteet
Tarinoiden voiman kunniaksi – Storytel Awards-gaala
Tapahtumat, Vaikuttajat, Viestintä ja mediasuhteet
Rautatieasemalle avattu Olivia sai miljoonan silmäparin avajaiset
Sosiaalinen media ja sisällöntuotanto, Strateginen suunnittelu, Vaikuttajat
Vastavirtaan uiva Saimaan Tuore nousi suomalaisten kalabrändien ykköseksi
Strateginen suunnittelu, Tapahtumat, Viestintä ja mediasuhteet
Sunrise Avenue – stadikat täyteen kansainvälisellä medianäkyvyydellä
Sosiaalinen media ja sisällöntuotanto, Vaikuttajat
Brändilähettilään avulla Vichystä luotettava merkki
Sosiaalinen media ja sisällöntuotanto, Strateginen suunnittelu, Tapahtumat
Unity Talks – kuinka herättää B2B-kohderyhmän kiinnostus?