Vaikuttajat

Vaikuttajat

Vaikuttajamarkkinointi on tehokas, joskus lähes ainoa mahdollinen tapa tavoittaa tiettyjä kohderyhmiä. Vaikuttajien kautta tavoitteisiin voidaan päästä niin hyvin suunnitelluilla kaupallisilla yhteistöillä kuin aktivoinneilla, esimerkiksi pr-tapahtumalla tai tuotelähetyksellä eli seedauksella. Keinot on monet! 

Oli kyseessä sitten yhteistyö tai aktivointi, brändin kannalta tärkeää on löytää juuri oikeat vaikuttajat, jotka jakavat samat arvot brändin kanssa. Tämä vaatii paitsi vaikuttajien tuntemista myös työkaluja, jotka kertovat, mikä vaikuttaja on minkäkin brändin kohderyhmälle paras mahdollinen vaihtoehto.

Mellakka tekee yhteistyötä kaikkien vaikuttajien kanssa, mutta meillä on myös oma talli Mellakka Management, jonka listoilta löytyy luovan alan vaikuttajia Maria Veitolasta Netta Oikkoseen.

Vaikuttajamarkkinointi (ansaittu ja maksettu)

• Jatkuva vaikuttajamarkkinointi: suunnittelu, toteutus ja raportointi

• Brand ambassador-valinnat ja yhteistyökokonaisuuden suunnittelu

• Vaikuttajayhteistyöt: suunnittelu, konseptointi, toteutus, raportointi

• Vaikuttajakartoitus ja -valinnat

• PR-tilaisuudet: suunnittelu, koordinointi, kutsuprosessi, hostaus, raportointi

• PR-konseptit

• Showroom-toiminnot ja -tilaisuudet 

• Tuotelähetykset (seedaukset) 

• Elämykselliset tuotelähetykset (seedaukset)

Managerointi

• Urasuunnittelu

• Talentin kanavien kaupallistaminen ja osaamisen tuotteistaminen

• Kaupallisten yhteistöiden konseptointi ja koordinointi

• Konseptisuunnittelu (Tällä tarkoitan esim. Linda Liukkaan leikkipuistohanketta)

• Sopimusneuvottelut

• Sisällöntuotanto: teksti, kuva, liikkuva kuva, podcastit ja

muut audiotuotannot, keynote-puheet