Rautatieasemalle avattu Olivia sai miljoonan silmäparin avajaiset

CLIENT

YEAR

SCOPE

Olivia Restaurants

2021-

Mediaviestintä
Tapahtumat
Tuotelähetykset Vaikuttajayhteistyöt

Norjalaislähtöinen Olivia Restaurants rantautui Suomeen 2021 ja avasi yhden Suomen suurimmista ravintoloista Helsingin Rautatieasemalla 2022. Meidän tehtävämme oli kertoa siitä maailmalle. 

Vuonna 2021 norjalainen ravintolaperhe Olivia rantautui Suomeen kahden ravintolan voimin. Tehtävämme oli esitellä uusi toimija suomalaiselle yleisölle ja tuoda esiin brändin arvoja ja intohimoa uudella markkina-alueellaan. Avajaiset siirtyivät vuoteen 2022, joten brändin ympärille piti luoda relevanttia kuhinaa ja ennakko-odotuksia jo ennen ravintoloiden varsinaista avaamista. 

Ennen ravintoloiden avaamista loimme mielikuvaa brändistä mediatyön, lehdistötiedotteiden ja -tilaisuuksien avulla. Valjastimme tärkeimmät mielipidevaikuttajat levittämään sanaa kuratoiduilla tuotelähetyksillä, maksetuilla yhteistöillä ja pienemmillä ennakkotapahtumilla. Sosiaalisen median kanavat optimoitiin tavoittamaan relevanttia yleisöä ja lisäämään sitoutumista.

Mediatyöllä ansaittiin lokakuun 2021 ja huhtikuun 2022 välisenä aikana huikeat 34 osumaa, joiden lisäksi avaamista edeltävät aktivoinnit toivat jatkuvaa näkyvyyttä sosiaalisessa mediassa. 

Lanseerausviestintä kulminoitui ikimuistoisesti täyteen bookatun illallisjuhlan merkeissä Helsingin päärautatieasemalla. Avajaisiin osallistui noin 250 henkilöä, joista 85 oli korkean profiilin vaikuttajia. Paikalla nähtiin muun muassa artistit Isac Elliot, Pete Parkkonen ja Benjamin Peltonen sekä tubettajatähdet Ilona Ylikorpi, Mikael Renwall ja Pinja Sanaksenaho. Vieraat loivat valtavan määrän sisältöä sosiaaliseen mediaan. Ansaittujen sisältöjen tavoittavuus oli yhteensä lähes miljoona uniikkia silmäparia, ja avausviikon aikana Olivian Instagram-sitoutuminen kasvoi 50 %.

Kluuvi Aperitivon astetta rennommat bileet jatkoivat menestyksekkäästi hypen luomista uuden ravintolatulokkaan ympärille. Mukana juhlistamassa oli yli sata vierasta, heidän joukossaan tärkeitä vaikuttajia ja ruokatoimittajia. Jälleen kerran onnistuimme keräämään valtavan määrän näkyvyyttä vieraiden somekanavissa. 

Avajaiskuhinan päätyttyä käänsimme katseemme rekrytointiin ja pohdimme uusia rekrytointimarkkinoinnin menetelmiä. Ratkaisumme oli vaikuttajayhteistyö näyttelijä Vivi Wahlströmin kanssa. Vivi kuvasi samaistuttavaa ja aitoa materiaalia Olivian ravintoloiden kulissien takaa, haastatteli henkilökuntaa ja jakoi omia kokemuksiaan vierailusta. Yksi ainoa postaus onnistui tavoittamaan kaikkiaan huikeat 175 998 uniikkia silmäparia ja generoi 392 klikkausta Olivian verkkosivuille. Ainutlaatuista kampanjalle, jossa on vain yksi vaikuttaja. Rekrytointipanostukset tuottivat tulosta, ja uutta henkilökuntaa rekrytoitiin onnistuneesti kampanjan jälkeen.

Mellakka on toiminut Olivia Restaurantsin PR- ja viestintäkumppanina Suomessa vuodesta 2021 lähtien.

Highlights

  1. Avajaiset tavoittivat 250 vaikuttavan vieraan kautta liki miljoona uniikkia silmäparia sosiaalisessa mediassa.
Tapahtumat
VR 160 vuotta – tapahtumilla katse kohti tulevaisuutta!
Sosiaalinen media ja sisällöntuotanto, Vaikuttajat
Brändilähettilään avulla Vichystä luotettava merkki
Tapahtumat, Viestintä ja mediasuhteet
Business Finland – osaamiselle ja innovaatioille kansainvälistä medianäkyvyyttä
Tapahtumat, Vaikuttajat, Viestintä ja mediasuhteet
Selviytyisitkö sinä Storytel – Orwell 1984 -pakohuonepelistä?
Tapahtumat, Vaikuttajat, Viestintä ja mediasuhteet
Beyond Retrolle luotu Suomen valloitussuunnitelma toteutui ennätyksellisesti
Sosiaalinen media ja sisällöntuotanto, Tapahtumat, Vaikuttajat
Kuinka tehdä Suomen tunnetuimmasta tuntemattomasta brändistä näkyvä? 
Tapahtumat, Vaikuttajat, Viestintä ja mediasuhteet
Lykon lanseeraus sai jopa ruotsalaiselta medialta kehut: ”Hyvä Suomi!” 
Palvelut, Tapahtumat, Vaikuttajat
Lentävä lähtö juoksukauteen Sauconyn huippukengillä
Konsultointi ja valmennus, Sosiaalinen media ja sisällöntuotanto, Strateginen suunnittelu
Kasvilihakohu nosti Meeat Food Techin kertaheitolla tunnetuksi
Tapahtumat, Vaikuttajat, Viestintä ja mediasuhteet
Savonlinnan Oopperajuhlat – kuinka viedä lumo uudelle kohderyhmälle?
Sosiaalinen media ja sisällöntuotanto, Tapahtumat, Viestintä ja mediasuhteet
Somerytinällä Tuskan kävijäennätykseen
Strateginen suunnittelu, Vaikuttajat, Vastuullisuusviestintä
Hävikkiruokakaupalle kasvua strategisella näkyvyyden kasvattamisella
Sosiaalinen media ja sisällöntuotanto, Strateginen suunnittelu, Vaikuttajat
Saarioisten laatikoilla kasvanut – Vappu Pimiän avulla laatikot lähemmäs ihmisten arkea
Sosiaalinen media ja sisällöntuotanto, Strateginen suunnittelu, Tapahtumat
Sinnikkäällä työllä Suomen suurimmaksi ja kauneimmaksi festivaaliksi
Strateginen suunnittelu, Vaikuttajat, Viestintä ja mediasuhteet
Vuosi hiljaisuutta – kampanja, joka hiljensi radiot