Kalevala Korun Ilmattaren häissä katse kiinnittyi uusiin vihkisormuksiin

CLIENT

YEAR

SCOPE

Kalevala

2022

Tapahtumat

Kansallismuseossa järjestetyt Ilmattaren häät nostivat ikonisen Kalavala Korun uudistetun vihkisormuskokoelman esille.

Kalevala Koru on ikoninen suomalaisbrändi, joka tunnetaan laajasti. Korubrändi uudisti vihkisormuskokoelmansa ja halusi kertoa siitä oikealle kohderyhmälle. Mellakka sai tehtäväkseen järjestää julkistustapahtuman. Ehdotimme paikaksi Suomen kansallismuseota, jonka sisäkatossa on Kalevala-freskomaalaus. Tila itsessään on yksinkertainen ja somistettavissa modernisti ja kuvauksellinen fresko toimi samalla tapahtuman yhtenä lavasteena.

Tapahtuma pidettiin modernin yksinkertaisena, mutta halusimme tuoda siihen hieman Kalevala-eeposta ja herättää sen henkiin. Siksi konseptoimme tapahtuman Ilmattaren hääjuhlaksi.

Tapahtuman ideana oli esitellä vihkisormuksia taianomaisessa, mutta samalla modernissa ilmapiirissä ja tarjota vieraille kokonaisvaltainen elämys. Koristelu ja tarjoilu toteutettiin visuaalisesti yhtenäisellä tavalla, joka täydensi Kalevala Korun -brändiä. Lisäksi nykytanssiryhmä sai roolin tarinan herättämisessä eloon tanssin kautta.

Vieraslista koottiin brändille relevanteista vaikuttajista, mediasta, julkisuuden henkilöistä ja ennen kaikkea hääalan sisäpiiriläisiä.

Highlight

  1. Tapahtuma onnistui luomaan toivottua kuhinaa kokoelman ympärillä ja yhdisti tärkeitä vaikuttajia – kuten muotisuunnittelijoita, stylistejä ja hääbloggaajia – brändiin ja sen edustajiin.
  2. Puolentoista tunnin tapahtuma synnytti yli 100 Instagram-tarinaa ja lähes jokainen osallistuja jakoi laadukasta sisältöä mallistosta.
Tapahtumat, Vaikuttajat, Viestintä ja mediasuhteet
Brändiaktivoinnit toivat Suomen tunnetuimman karhun ihmisten joukkoon
Palvelut, Tapahtumat, Vaikuttajat
Lentävä lähtö juoksukauteen Sauconyn huippukengillä
Tapahtumat, Vaikuttajat, Viestintä ja mediasuhteet
Selviytyisitkö sinä Storytel – Orwell 1984 -pakohuonepelistä?
Tapahtumat, Viestintä ja mediasuhteet
Business Finland – osaamiselle ja innovaatioille kansainvälistä medianäkyvyyttä
Sosiaalinen media ja sisällöntuotanto, Tapahtumat, Vaikuttajat
Kuinka tehdä Suomen tunnetuimmasta tuntemattomasta brändistä näkyvä? 
Sosiaalinen media ja sisällöntuotanto, Tapahtumat, Viestintä ja mediasuhteet
HSY:n Mullankumous kiinnitti katseet biojätteen kierrätyksen merkitykseen
Sosiaalinen media ja sisällöntuotanto, Strateginen suunnittelu, Vaikuttajat
Vuoden varainhankintateolla kerättiin yli miljoona nuorten kriisiavulle
Sosiaalinen media ja sisällöntuotanto, Tapahtumat
Sosiaalisella medialla ennätyksiin Tuomaan markkinoilla
Konsultointi ja valmennus, Strateginen suunnittelu, Tapahtumat
Mellakka sähköisti Verge Motorcyclesin kansainvälisen viestinnän
Tapahtumat, Vaikuttajat, Vastuullisuusviestintä
Makialle sataprosenttisen vastuullinen vaatemallisto, totta vai tarua?
Strateginen suunnittelu, Vaikuttajat, Vastuullisuusviestintä
Hävikkiruokakaupalle kasvua strategisella näkyvyyden kasvattamisella
Tapahtumat
Sinebrychoffin festarikiertueella on stadion-luokan bändin mittakaava
Konsultointi ja valmennus, Tapahtumat, Vaikuttajat
Roosa nauhan viesti esiin vaikuttajien kautta – ennätystulokset puhuvat puolestaan
Sosiaalinen media ja sisällöntuotanto, Strateginen suunnittelu, Tapahtumat
Lux Helsinki – talven valopilkku kävijäennätyksiin some- ja medianäkyvyydellä
Tapahtumat, Vaikuttajat, Viestintä ja mediasuhteet
Lykon lanseeraus sai jopa ruotsalaiselta medialta kehut: ”Hyvä Suomi!”