Kalevala Korun Ilmattaren häissä katse kiinnittyi uusiin vihkisormuksiin

CLIENT

YEAR

SCOPE

Kalevala

2022

Tapahtumat

Kansallismuseossa järjestetyt Ilmattaren häät nostivat ikonisen Kalavala Korun uudistetun vihkisormuskokoelman esille.

Kalevala Koru on ikoninen suomalaisbrändi, joka tunnetaan laajasti. Korubrändi uudisti vihkisormuskokoelmansa ja halusi kertoa siitä oikealle kohderyhmälle. Mellakka sai tehtäväkseen järjestää julkistustapahtuman. Ehdotimme paikaksi Suomen kansallismuseota, jonka sisäkatossa on Kalevala-freskomaalaus. Tila itsessään on yksinkertainen ja somistettavissa modernisti ja kuvauksellinen fresko toimi samalla tapahtuman yhtenä lavasteena.

Tapahtuma pidettiin modernin yksinkertaisena, mutta halusimme tuoda siihen hieman Kalevala-eeposta ja herättää sen henkiin. Siksi konseptoimme tapahtuman Ilmattaren hääjuhlaksi.

Tapahtuman ideana oli esitellä vihkisormuksia taianomaisessa, mutta samalla modernissa ilmapiirissä ja tarjota vieraille kokonaisvaltainen elämys. Koristelu ja tarjoilu toteutettiin visuaalisesti yhtenäisellä tavalla, joka täydensi Kalevala Korun -brändiä. Lisäksi nykytanssiryhmä sai roolin tarinan herättämisessä eloon tanssin kautta.

Vieraslista koottiin brändille relevanteista vaikuttajista, mediasta, julkisuuden henkilöistä ja ennen kaikkea hääalan sisäpiiriläisiä.

Highlight

  1. Tapahtuma onnistui luomaan toivottua kuhinaa kokoelman ympärillä ja yhdisti tärkeitä vaikuttajia – kuten muotisuunnittelijoita, stylistejä ja hääbloggaajia – brändiin ja sen edustajiin.
  2. Puolentoista tunnin tapahtuma synnytti yli 100 Instagram-tarinaa ja lähes jokainen osallistuja jakoi laadukasta sisältöä mallistosta.
Strateginen suunnittelu, Vaikuttajat
Podcast-tuotannon ja vaikuttajamarkkinoinnin yhdistelmä räjäytti Myyrmanni-dokumentin
Strateginen suunnittelu, Viestintä ja mediasuhteet
Uuden edessä –  150 artistin voimalla hyväntekeväisyyttä
Tapahtumat, Vaikuttajat, Viestintä ja mediasuhteet
Selviytyisitkö sinä Storytel – Orwell 1984 -pakohuonepelistä?
Tapahtumat
Sinebrychoffin festarikiertueella on stadion-luokan bändin mittakaava
Tapahtumat, Viestintä ja mediasuhteet
Kaikkien aikojen myydyimmäksi suomalaiseksi elämäkerraksi yhdellä teolla
Strateginen suunnittelu, Tapahtumat, Vaikuttajat
Media ja vaikuttajat tuovat näkyvyyttä Sonoksen äänielämykselle
Konsultointi ja valmennus, Tapahtumat, Vaikuttajat
Roosa nauhan viesti esiin vaikuttajien kautta – ennätystulokset puhuvat puolestaan
Sosiaalinen media ja sisällöntuotanto, Strateginen suunnittelu, Tapahtumat
Lux Helsinki – talven valopilkku kävijäennätyksiin some- ja medianäkyvyydellä
Tapahtumat, Vaikuttajat, Viestintä ja mediasuhteet
Savonlinnan Oopperajuhlat – kuinka viedä lumo uudelle kohderyhmälle?
Palvelut, Strateginen suunnittelu, Vaikuttajat
Valion kiertävä reseptikirja keräsi tarinoita ja nosti tunteita
Sosiaalinen media ja sisällöntuotanto, Strateginen suunnittelu, Vaikuttajat
Vastavirtaan uiva Saimaan Tuore nousi suomalaisten kalabrändien ykköseksi
Palvelut, Tapahtumat, Vaikuttajat
Lentävä lähtö juoksukauteen Sauconyn huippukengillä
Palvelut, Sosiaalinen media ja sisällöntuotanto, Strateginen suunnittelu
Vaalikampanja, josta erkkikin sai selvän
Tapahtumat, Vaikuttajat, Viestintä ja mediasuhteet
Lykon lanseeraus sai jopa ruotsalaiselta medialta kehut: ”Hyvä Suomi!” 
Tapahtumat, Vaikuttajat, Viestintä ja mediasuhteet
Helsinki Biennaali sai medianäkyvyyttä virtuaalisesti Suomessa ja maailmalla