Helsinki Biennaali sai medianäkyvyyttä virtuaalisesti Suomessa ja maailmalla

CLIENT

YEAR

SCOPE

Helsinki Biennaali

2021

Viestintä ja mediasuhteet
Tapahtumat
Vaikuttajat

Mellakka oli mukana toteuttamassa kaikkien aikojen ensimmäisen Helsinki Biennaalin PR-tekemistä. Yhteistyö poiki kattavasti näkyvyyttä ympäri Suomea, ja Mellakan ideoima virtuaalitapahtuman konsepti kopioitiin myös kansainvälisen median tavoittamiseen.

Mellakka suunnitteli Helsinki Biennaalille monipuolisen sarjan toimenpiteitä, joilla ensimmäistä kertaa järjestettävälle taidetapahtumalle saataisiin mahdollisimman paljon näkyvyyttä kotimaassa. Helsinki Biennaalin ohjelman parhaat palat julkistettiin visuaalisesti näyttävässä virtuaalitapahtumassa, johon kutsuttiin tärkeiden medioiden lisäksi kaikki kiinnostuneet. Tapahtuma houkutteli linjoille yhteensä satoja seuraajia. Biennaalin tavoitteena oli saada näkyvyyttä erityisesti myös maakuntamedioissa, jonka vuoksi Mellakka pitchasi aihetta sopivilla kulmilla erikseen myös maakuntalehtiin.

Vaikuttajasuhteiden osalta Mellakka koosti Helsinki Biennaalille sadan vaikuttajan listan, joita Helsinki Biennaali alkoi seuraamaan Instagramissa. Näin Mellakan somekanaville saatiin mahdollisesti kiinnostuneita seuraajia, kun vaikuttajat alkoivat seuraamaan tiliä takaisin. Tämä myös mahdollisti kiinnostavien sisältöjen välittämisen suoraan vaikuttajien kanaviin.

Mellakka suunnitteli Helsinki Biennaalille kolme kaupallista vaikuttajayhteistyötä, joiden tavoitteena oli saada vaikuttajien kautta näkyvyyttä maakunnissa. Mellakka ja Helsinki Biennaali kutsuivat yhden vaikuttajan Turusta, Tampereelta ja Jyväskylästä perheineen vierailulle Helsinkiin. Vaikuttajille kuratoitiin monipuolinen Helsinki Biennaali -aiheinen ohjelma.

Mellakka järjesti lisäksi helsinkiläisille vaikuttajille mahdollisuuden tutustua Helsinki Biennaaliin ennen virallista avajaispäivää. Myös tämä toimenpide poiki lukuisia mainintoja tärkeiden vaikuttajien somekanavissa.

Highlights

  1. Mellakan Helsinki Biennaalille ideoima virtuaalitapahtuma houkutteli kuulolle yhteensä liki 400 ihmistä. Myös toimittajat kokivat verkkotapahtuman hyväksi ja muutamat kyselivät tallennetta katsottavaksi jälkikäteen.
  2. Kaikki Helsinki Biennaalin kaupallisissa yhteistöissä mukana olleet vaikuttajat kokivat osallistumisen erittäin mielekkäänä ja olivat yhteistyöstä innoissaan. Tämä näkyi muun muassa Instagram-julkaisujen määrässä, joita saimme odotettua enemmän. 
Tapahtumat
Sinebrychoffin festarikiertueella on stadion-luokan bändin mittakaava
Tapahtumat, Vaikuttajat, Vastuullisuusviestintä
Makialle sataprosenttisen vastuullinen vaatemallisto, totta vai tarua?
Tapahtumat, Vaikuttajat, Viestintä ja mediasuhteet
Savonlinnan Oopperajuhlat – kuinka viedä lumo uudelle kohderyhmälle?
Sosiaalinen media ja sisällöntuotanto, Strateginen suunnittelu, Tapahtumat
Mujin lippulaivamyymälän avajaisia ja 1 000 ihmisen jonoa seurattiin suorissa lähetyksissä
Tapahtumat, Vaikuttajat, Viestintä ja mediasuhteet
Tarinoiden voiman kunniaksi – Storytel Awards-gaala
Tapahtumat, Vaikuttajat, Viestintä ja mediasuhteet
Beyond Retrolle luotu Suomen valloitussuunnitelma toteutui ennätyksellisesti
Sosiaalinen media ja sisällöntuotanto, Vaikuttajat
Brändilähettilään avulla Vichystä luotettava merkki
Tapahtumat, Vaikuttajat, Viestintä ja mediasuhteet
Selviytyisitkö sinä Storytel – Orwell 1984 -pakohuonepelistä?
Tapahtumat, Vaikuttajat, Viestintä ja mediasuhteet
Brändiaktivoinnit toivat Suomen tunnetuimman karhun ihmisten joukkoon
Tapahtumat, Viestintä ja mediasuhteet
Kaikkien aikojen myydyimmäksi suomalaiseksi elämäkerraksi yhdellä teolla
Sosiaalinen media ja sisällöntuotanto, Strateginen suunnittelu, Tapahtumat
Unity Talks – kuinka herättää B2B-kohderyhmän kiinnostus?
Konsultointi ja valmennus, Sosiaalinen media ja sisällöntuotanto, Strateginen suunnittelu
Kasvilihakohu nosti Meeat Food Techin kertaheitolla tunnetuksi
Palvelut, Strateginen suunnittelu, Vaikuttajat
Valion kiertävä reseptikirja keräsi tarinoita ja nosti tunteita
Sosiaalinen media ja sisällöntuotanto, Strateginen suunnittelu, Tapahtumat
Lux Helsinki – talven valopilkku kävijäennätyksiin some- ja medianäkyvyydellä
Sosiaalinen media ja sisällöntuotanto, Strateginen suunnittelu, Vaikuttajat
Vastavirtaan uiva Saimaan Tuore nousi suomalaisten kalabrändien ykköseksi