VR 160 vuotta – tapahtumilla katse kohti tulevaisuutta!

CLIENT

YEAR

SCOPE

VR

2022

Tapahtumat
Sisällöntuotanto
Vuosi- ja henkilökuntajuhlat


Mellakka Events sai kunniakkaan tehtävän viedä 160-vuotiaan VR:n seuraavalle matkalle. Tärkein tehtävämme oli kertoa yhtä aikaa paitsi pitkästä historiasta niin myös pitää katse kirkkaasti tulevassa. Tämä vaikutti kaikkeen tapahtumapaikkojen valinnasta lähtien.

Mellakka Events sai tehtäväkseen suunnitella VR:lle 160-vuotispäivän juhlallisuudet 2022.

Päiväjuhla ja asiaohjelma toteutettiin Helsingin keskustassa Bio Rexissä, josta siirryttiin Scandic Grand Central -hotelliin, joka on  toiminut monta vuotta VR:n pääkonttorina.

Juhlapäivän tematiikka ammensi inspiraatioita VR:n 160-vuotiaasta historiasta, katse kirkkaasti kohti tulevaisuutta. Päivä koostui arvovaltaisista puheenvuoroista teemana VR ja Suomi, ja illalla keskityttiin vapaaseen seurusteluun ja musiikkiin.

Mellakka Events vastasi tapahtuman konseptoinnista, avaimet käteen- tuotannosta, kutsuprosessista, materiaalien eri kieliversioiden käännöksistä ja käsikirjoituksesta.

Juhlallisuuksiin osallistui 350 vierasta.

Puhujat – päiväohjelma Bio Rex:

  • Futuristi Elina Hiltunen
  • Paneelikeskustelu: Elina Hiltunen, Saara-Sofia Sirén, VR:n toimitusjohtaja
  • Suomen nuorten ilmastodelegaatit Maija Kuivalainen ja Akseli Rouvari
  • Valtiovallan tervehdys: Timo Harakka
  • Mitä kuuluu Suomelle ja nyt tulevaisuudessa: Kaius Niemi, Erja Yläjärvi, Arno Ahosniemi, Jussi Kärki

Esiintyjät: Boston Promenade Big Band
Juontajat: Anni Ihamäki ja Ernest Lawson 

Konsultointi ja valmennus, Tapahtumat, Vaikuttajat
Roosa nauhan viesti esiin vaikuttajien kautta – ennätystulokset puhuvat puolestaan
Sosiaalinen media ja sisällöntuotanto, Tapahtumat, Viestintä ja mediasuhteet
Somerytinällä Tuskan kävijäennätykseen
Palvelut, Tapahtumat, Vaikuttajat
Lentävä lähtö juoksukauteen Sauconyn huippukengillä
Sosiaalinen media ja sisällöntuotanto, Tapahtumat, Vaikuttajat
Vaikuttajat toivat Fjällrävenille miljoonien silmäparien näkyvyyden
Sosiaalinen media ja sisällöntuotanto, Vaikuttajat
Brändilähettilään avulla Vichystä luotettava merkki
Sosiaalinen media ja sisällöntuotanto, Strateginen suunnittelu, Tapahtumat
Unity Talks – kuinka herättää B2B-kohderyhmän kiinnostus?
Tapahtumat, Vaikuttajat
Vaikuttajien somekanavien totaalinen haltuunotto teki Nelly.comista kerralla tunnetun
Strateginen suunnittelu, Vaikuttajat, Viestintä ja mediasuhteet
Vuosi hiljaisuutta – kampanja, joka hiljensi radiot
Tapahtumat
Battery on aina siellä missä tarvitaan energiaa
Tapahtumat, Viestintä ja mediasuhteet
Business Finland – osaamiselle ja innovaatioille kansainvälistä medianäkyvyyttä
Strateginen suunnittelu, Tapahtumat, Vaikuttajat
Media ja vaikuttajat tuovat näkyvyyttä Sonoksen äänielämykselle
Sosiaalinen media ja sisällöntuotanto, Tapahtumat, Viestintä ja mediasuhteet
HSY:n Mullankumous kiinnitti katseet biojätteen kierrätyksen merkitykseen
Sosiaalinen media ja sisällöntuotanto, Strateginen suunnittelu, Vaikuttajat
Vastavirtaan uiva Saimaan Tuore nousi suomalaisten kalabrändien ykköseksi
Palvelut, Strateginen suunnittelu, Vaikuttajat
Valion kiertävä reseptikirja keräsi tarinoita ja nosti tunteita
Tapahtumat, Vaikuttajat
Kalevala Korun Ilmattaren häissä katse kiinnittyi uusiin vihkisormuksiin