Selviytyisitkö sinä Storytel – Orwell 1984 -pakohuonepelistä?

CLIENT

YEAR

SCOPE

Storytel

2022

Tapahtumat
Vaikuttajat
Viestintä ja mediasuhteet

Storytel julkaisi George Orwellin Vuonna 1984 klassikkoteoksesta uusitun version äänikirjan muodossa. Mellakka Events suunnitteli ja toteutti teemasta pakohuonepelin, josta saivat selviytyä niin vaikuttajat kuin Storytelin asiakkaatkin.

Tämän kunniaksi Storytel halusi tarjota kuluttajille, vaikuttajille ja medialle mahdollisuuden päästä pelaamaan kirjan aiheeseen eli sananvapauden rajoittamiseen suunniteltua pakohuonepeliä Suvilahteen.

Mellakka Events vastasi pakohuonepelin ideoinnista ja konseptoinnista, tapahtuman suunnittelusta, tuotannosta, vaikuttajien kutsuprosessista, mediatyöstä ja graafisesta tuotannosta. Peli oli kaikille ilmainen ja saavutti suuren suosion. Pakohuonepeli toteutettiin yhdessä mm. Linnanmäen IikWeekistä vastaavan aMazed Gamesin kanssa. Teoksen yhteistyökumppanina toimi Toimittajat ilman rajoja ry.

Kuluttajaslotit varattiin todella nopeasti loppuun. MTV:n ohjelma Viiden jälkeen teki insertin kirjasta ja lanseerauksesta, he osallistuivat itse peliin ja haastattelivat toimittajat ilman rajoja edustajia.

“Todella vaikuttava kokemus, kiinnostaa kyllä kuunnella tämä kirjakin.” – kuluttajapalaute

“Oli mieltä avartava peli ja supermielenkiintoinen sekä tärkeä aihio! Hyvin haastoi myös omaa mieltä ja aivoja, tykkäsin tosi paljon.“ – kuluttajapalaute

Sosiaalinen media ja sisällöntuotanto, Tapahtumat
Sosiaalisella medialla ennätyksiin Tuomaan markkinoilla
Sosiaalinen media ja sisällöntuotanto, Strateginen suunnittelu, Vaikuttajat
Saarioisten laatikoilla kasvanut – Vappu Pimiän avulla laatikot lähemmäs ihmisten arkea
Strateginen suunnittelu, Vaikuttajat
Podcast-tuotannon ja vaikuttajamarkkinoinnin yhdistelmä räjäytti Myyrmanni-dokumentin
Strateginen suunnittelu, Tapahtumat, Viestintä ja mediasuhteet
Sunrise Avenue – stadikat täyteen kansainvälisellä medianäkyvyydellä
Sosiaalinen media ja sisällöntuotanto, Tapahtumat, Vaikuttajat
Vaikuttajat toivat Fjällrävenille miljoonien silmäparien näkyvyyden
Tapahtumat, Vaikuttajat, Viestintä ja mediasuhteet
Lykon lanseeraus sai jopa ruotsalaiselta medialta kehut: ”Hyvä Suomi!” 
Strateginen suunnittelu, Viestintä ja mediasuhteet
Uuden edessä –  150 artistin voimalla hyväntekeväisyyttä
Palvelut, Sosiaalinen media ja sisällöntuotanto, Strateginen suunnittelu
Vaalikampanja, josta erkkikin sai selvän
Sosiaalinen media ja sisällöntuotanto, Strateginen suunnittelu, Vaikuttajat
Vastavirtaan uiva Saimaan Tuore nousi suomalaisten kalabrändien ykköseksi
Strateginen suunnittelu, Vaikuttajat, Viestintä ja mediasuhteet
Vuosi hiljaisuutta – kampanja, joka hiljensi radiot
Sosiaalinen media ja sisällöntuotanto, Strateginen suunnittelu, Vaikuttajat
Rakkaus on sähköä – Vaasan Sähkö PR-toimenpiteillä toistamiseen TV-uutisiin
Tapahtumat, Vaikuttajat
Kalevala Korun Ilmattaren häissä katse kiinnittyi uusiin vihkisormuksiin
Tapahtumat, Vaikuttajat, Viestintä ja mediasuhteet
Brändiaktivoinnit toivat Suomen tunnetuimman karhun ihmisten joukkoon
Strateginen suunnittelu, Vaikuttajat, Vastuullisuusviestintä
Hävikkiruokakaupalle kasvua strategisella näkyvyyden kasvattamisella
Tapahtumat, Viestintä ja mediasuhteet
Business Finland – osaamiselle ja innovaatioille kansainvälistä medianäkyvyyttä