Kaikkien aikojen myydyimmäksi suomalaiseksi elämäkerraksi yhdellä teolla

CLIENT

YEAR

SCOPE

Siltala Kustannus

2018-2021

Viestintä ja mediasuhteet
Tapahtumat

Mikä voisi mennä pieleen, kun kutsuu karaokebaarin vähän liian täyteen toimittajia ja istuttaa heidän eteensä kahdeksi tunniksi formulakuljettajan, jonka tavaramerkki on vähäpuheisuus? Kun pieteetillä tekee, niin ei tietenkään mikään.

Kari Hotakaisen kirjoittama Tuntematon Kimi Räikkönen -kirja julkaistiin elokuussa 2018 ja se löi loppuvuoden aikana kaikki ennätykset: kaikkien aikojen myydyin elämäkerta Suomessa, kaikkien aikojen myydyin äänikirja, kaikkien aikojen myydyin urheilukirja. Eivätkä monet myydyt käännösoikeudet olleet vielä edes ehtineet tuottaa hedelmää. Kirjan ilmestyessä pelkästään ensimmäisen viikon aikana siitä tehtiin yli 600 lehtijuttua.

Tämä kaikki saavutettiin yhdellä pieteetillä jokaista yksityiskohtaa myöten koordinoidulla pressitilaisuudella, muuta ei tarvittu.

”Varhaisessa vaiheessa Kari Hotakaisen Tuntematon Kimi Räikkönen -kirjaprojektia totesimme, että kirjan lanseeraus sekä mediastrategian luominen tulevat vaatimaan sen kaltaista PR-puolen osaamista, josta meillä ei ole kustantamona kokemusta. Tästä alkoi Mellakan kanssa erittäin antoisa ja stressitön yhteistyö, jonka lopputuloksena täydellisesti läpi vedetty kirjan lanseerauspäivä. Tätä lopputulosta voi vain ihmetellä: satoja lehtijuttuja, suoraa lähetystä usean eri kanavan voimin tilaisuudesta sekä ennätysmyynti kirjalle. Kaikki tämä kuitenkin vailla kiirettä ja kirjailijaa sekä päähenkilöä kunnioittaen. Emme kustantamona voisi olla tyytyväisempiä lopputulokseen. Olemme jatkaneet yhteistyötä tämän jälkeen menestyksekkäästi, ja voin lämpimästi suositella kokemusten perusteella Mellakka Helsinkiä kaikille.”

– Arto Forsten, Myynti- ja markkinointipäällikkö, Kustannusosakeyhtiö Siltala

Highlights

  1. 600 artikkelia mediassa julkaisuviikon aikana
  2. Suomessa kaikkien aikojen myydyin elämäkerta, urheilukirja, äänikirja
Tapahtumat
Battery on aina siellä missä tarvitaan energiaa
Sosiaalinen media ja sisällöntuotanto, Strateginen suunnittelu, Tapahtumat
Lux Helsinki – talven valopilkku kävijäennätyksiin some- ja medianäkyvyydellä
Sosiaalinen media ja sisällöntuotanto, Vaikuttajat
Brändilähettilään avulla Vichystä luotettava merkki
Sosiaalinen media ja sisällöntuotanto, Strateginen suunnittelu, Vaikuttajat
Vuoden varainhankintateolla kerättiin yli miljoona nuorten kriisiavulle
Tapahtumat, Vaikuttajat, Viestintä ja mediasuhteet
Savonlinnan Oopperajuhlat – kuinka viedä lumo uudelle kohderyhmälle?
Konsultointi ja valmennus, Tapahtumat, Vaikuttajat
Roosa nauhan viesti esiin vaikuttajien kautta – ennätystulokset puhuvat puolestaan
Sosiaalinen media ja sisällöntuotanto, Tapahtumat, Viestintä ja mediasuhteet
HSY:n Mullankumous kiinnitti katseet biojätteen kierrätyksen merkitykseen
Konsultointi ja valmennus, Strateginen suunnittelu, Tapahtumat
Mellakka sähköisti Verge Motorcyclesin kansainvälisen viestinnän
Strateginen suunnittelu, Vaikuttajat, Vastuullisuusviestintä
Hävikkiruokakaupalle kasvua strategisella näkyvyyden kasvattamisella
Sosiaalinen media ja sisällöntuotanto, Strateginen suunnittelu, Vaikuttajat
Rakkaus on sähköä – Vaasan Sähkö PR-toimenpiteillä toistamiseen TV-uutisiin
Strateginen suunnittelu, Vaikuttajat, Viestintä ja mediasuhteet
Vuosi hiljaisuutta – kampanja, joka hiljensi radiot
Strateginen suunnittelu, Viestintä ja mediasuhteet
Uuden edessä –  150 artistin voimalla hyväntekeväisyyttä
Strateginen suunnittelu, Vaikuttajat
Podcast-tuotannon ja vaikuttajamarkkinoinnin yhdistelmä räjäytti Myyrmanni-dokumentin
Sosiaalinen media ja sisällöntuotanto, Strateginen suunnittelu, Tapahtumat
Sinnikkäällä työllä Suomen suurimmaksi ja kauneimmaksi festivaaliksi
Tapahtumat, Vaikuttajat, Viestintä ja mediasuhteet
Rautatieasemalle avattu Olivia sai miljoonan silmäparin avajaiset