Savonlinnan Oopperajuhlat – kuinka viedä lumo uudelle kohderyhmälle?

CLIENT

YEAR

SCOPE

Savonlinnan Oopperajuhlat 

2021-

Vaikuttajat
Tapahtumat
Viestintä ja mediasuhteet

Lämmin kesäinen ilta Saimaalla. Draamaa ja tunnekuohuja. Kahdeksankymmenen hengen kuoro, monen kymmenen hengen orkesteri ja lavalla maailman parhaita solisteja esittämässä oopperan klassikkoja ja uudempia teoksia. Areenana historiallinen Olavinlinna. Niiden yhdessä synnyttämän lumon viemisen ja näyttämisen uusille kohderyhmille saimme tehtäväksemme. 

Lämmin kesäinen ilta Saimaalla. Draamaa ja tunnekuohuja. Kahdeksankymmenen hengen kuoro, monen kymmenen hengen orkesteri ja lavalla maailman parhaita solisteja esittämässä oopperan klassikkoja ja uudempia teoksia. Areenana historiallinen Olavinlinna. Niiden yhdessä synnyttämän lumon viemisen ja näyttämisen uusille kohderyhmille saimme tehtäväksemme.

Savonlinnan Oopperajuhlia on järjestetty keskellä kauneinta Saimaata vuodesta 1912 lähtien. Vaikka Oopperajuhlat on maailmalla ja Suomessa tunnettu tapahtuma, jolla on vakiintunut kävijäkunta, se ei tavoittanut tarpeeksi uutta yleisöä. Oopperajuhlat myös nosti tavoitteitaan paitsi uuden yleisön ja kansainvälisen ohjelmiston osalta niin myös taiteellisesti, kun festivaalijohtajan saappaisiin astui kunnianhimoinen Ville Matvejeff.

Lähestyimme uuden kohderyhmän tavoittamista vaikuttajien ja median kautta. Kesinä 2021–2023 valikoimme käsin oopperasta mahdollisesti kiinnostuneet vaikuttajat ja kutsuimme heidät Savonlinnaan ensi-iltoihin. Jälkimmäisenä kesänä linnaan mentiin komeasti Saimaan valkokyljen, höyrylaivan kyydillä suoraan backstagelle.

Alkuvuonna 2023 puolestaan tarjoilimme esimakua tulevaan oopperakesään Aleksanterin teatterissa. Esiintymässä oli solisteja kesän ohjelmistosta ja tupa oli täynnä oopperan vanhoja ja uusia ystäviä.

Yhteistyömme jatkuu myös vuoden 2024 oopperakesään.

Strateginen suunnittelu, Tapahtumat, Viestintä ja mediasuhteet
Sunrise Avenue – stadikat täyteen kansainvälisellä medianäkyvyydellä
Sosiaalinen media ja sisällöntuotanto, Strateginen suunnittelu, Vaikuttajat
Vuoden varainhankintateolla kerättiin yli miljoona nuorten kriisiavulle
Tapahtumat, Vaikuttajat, Viestintä ja mediasuhteet
Lykon lanseeraus sai jopa ruotsalaiselta medialta kehut: ”Hyvä Suomi!” 
Sosiaalinen media ja sisällöntuotanto, Strateginen suunnittelu, Vaikuttajat
Saarioisten laatikoilla kasvanut – Vappu Pimiän avulla laatikot lähemmäs ihmisten arkea
Tapahtumat, Vaikuttajat, Viestintä ja mediasuhteet
Beyond Retrolle luotu Suomen valloitussuunnitelma toteutui ennätyksellisesti
Sosiaalinen media ja sisällöntuotanto, Strateginen suunnittelu, Tapahtumat
Lux Helsinki – talven valopilkku kävijäennätyksiin some- ja medianäkyvyydellä
Tapahtumat, Vaikuttajat, Viestintä ja mediasuhteet
Brändiaktivoinnit toivat Suomen tunnetuimman karhun ihmisten joukkoon
Tapahtumat, Viestintä ja mediasuhteet
Kaikkien aikojen myydyimmäksi suomalaiseksi elämäkerraksi yhdellä teolla
Sosiaalinen media ja sisällöntuotanto, Strateginen suunnittelu, Vaikuttajat
Vastavirtaan uiva Saimaan Tuore nousi suomalaisten kalabrändien ykköseksi
Strateginen suunnittelu, Vaikuttajat
Podcast-tuotannon ja vaikuttajamarkkinoinnin yhdistelmä räjäytti Myyrmanni-dokumentin
Tapahtumat, Vaikuttajat, Viestintä ja mediasuhteet
Tarinoiden voiman kunniaksi – Storytel Awards-gaala
Konsultointi ja valmennus, Sosiaalinen media ja sisällöntuotanto, Strateginen suunnittelu
Kasvilihakohu nosti Meeat Food Techin kertaheitolla tunnetuksi
Sosiaalinen media ja sisällöntuotanto, Vaikuttajat
Brändilähettilään avulla Vichystä luotettava merkki
Sosiaalinen media ja sisällöntuotanto, Tapahtumat, Viestintä ja mediasuhteet
HSY:n Mullankumous kiinnitti katseet biojätteen kierrätyksen merkitykseen
Tapahtumat, Vaikuttajat, Viestintä ja mediasuhteet
Selviytyisitkö sinä Storytel – Orwell 1984 -pakohuonepelistä?
Strateginen suunnittelu, Tapahtumat, Viestintä ja mediasuhteet
Sunrise Avenue – stadikat täyteen kansainvälisellä medianäkyvyydellä
Sosiaalinen media ja sisällöntuotanto, Strateginen suunnittelu, Vaikuttajat
Vuoden varainhankintateolla kerättiin yli miljoona nuorten kriisiavulle
Tapahtumat, Vaikuttajat, Viestintä ja mediasuhteet
Lykon lanseeraus sai jopa ruotsalaiselta medialta kehut: ”Hyvä Suomi!”