Podcast-tuotannon ja vaikuttajamarkkinoinnin yhdistelmä räjäytti Myyrmanni-dokumentin

CLIENT

YEAR

SCOPE

Storytel

2021

Strateginen suunnittelu,
Vaikuttajayhteistyöt


Mellakka yhdisti luovalla tavalla podcast-tuotannon ja vaikuttajamarkkinoinnin äänikirjapalvelu Storytelin audiodokumentissa Myyrmanni – kun maailmat räjähtivät.

Mellakka hyppäsi lennosta mukaan kasvaville äänikirja- ja podcastmarkkinoille osatuottamalla äänikirjapalvelu Storytelille toimittaja Riku Rantalan juontaman audiodokumentin Myyrmanni – kun maailmat räjähtivät.

Lokakuussa 2022 julkaistussa dokumentissa rikostoimittajana uransa aloittanut Rantala johdattaa kuulijan vuonna 2002 tapahtuneen Myyrmannin pommi-iskun tapahtumiin.

Mellakan vaikuttajamarkkinointikokemuksen avulla podcastille luotiin laaja kaikupohja sosiaalisessa mediassa, mikä edesauttoi kuulijoiden saamista ja sitouttamista audiosisältöön.

Rantala toteutti dokumentin julkaisun yhteydessä Instagramissa kaupallisen kumppanuuden kokonaisuuden Storytelin kanssa. Sosiaalisen median julkaisut valottivat dokumenttiprosessia ja avasivat keskustelua koko Suomea järkyttäneestä tapahtumasta.

Aihepiiri herätti kiinnostusta. Rantalan julkaisuista ensimmäinen kapusi tilastollisesti aivan hänen kaupallisten sisältöjensä kärkikahinoihin yli 200 000 henkilöä tavoittaen.

Riku Rantala on Mellakka Managementin talent-listalla.

Highlights

  1. Mellakka yhdisti vaikuttajakampanjoinnin ja podcast-tuotannon.
  2. Rantalan kaupallinen julkaisu tavoitti yli 200 000 henkilöä.
Palvelut, Sosiaalinen media ja sisällöntuotanto, Strateginen suunnittelu
Vaalikampanja, josta erkkikin sai selvän
Konsultointi ja valmennus, Sosiaalinen media ja sisällöntuotanto, Strateginen suunnittelu
Kasvilihakohu nosti Meeat Food Techin kertaheitolla tunnetuksi
Sosiaalinen media ja sisällöntuotanto, Tapahtumat, Vaikuttajat
Kuinka tehdä Suomen tunnetuimmasta tuntemattomasta brändistä näkyvä? 
Strateginen suunnittelu, Tapahtumat, Vaikuttajat
Media ja vaikuttajat tuovat näkyvyyttä Sonoksen äänielämykselle
Palvelut, Tapahtumat, Vaikuttajat
Lentävä lähtö juoksukauteen Sauconyn huippukengillä
Strateginen suunnittelu, Vaikuttajat, Viestintä ja mediasuhteet
Vuosi hiljaisuutta – kampanja, joka hiljensi radiot
Tapahtumat, Vaikuttajat
Vaikuttajien somekanavien totaalinen haltuunotto teki Nelly.comista kerralla tunnetun
Tapahtumat, Viestintä ja mediasuhteet
Business Finland – osaamiselle ja innovaatioille kansainvälistä medianäkyvyyttä
Sosiaalinen media ja sisällöntuotanto, Strateginen suunnittelu, Vaikuttajat
Vuoden varainhankintateolla kerättiin yli miljoona nuorten kriisiavulle
Sosiaalinen media ja sisällöntuotanto, Strateginen suunnittelu, Tapahtumat
Mujin lippulaivamyymälän avajaisia ja 1 000 ihmisen jonoa seurattiin suorissa lähetyksissä
Sosiaalinen media ja sisällöntuotanto, Tapahtumat
Sosiaalisella medialla ennätyksiin Tuomaan markkinoilla
Sosiaalinen media ja sisällöntuotanto, Vaikuttajat
Brändilähettilään avulla Vichystä luotettava merkki
Strateginen suunnittelu, Viestintä ja mediasuhteet
Uuden edessä –  150 artistin voimalla hyväntekeväisyyttä
Sosiaalinen media ja sisällöntuotanto, Strateginen suunnittelu, Tapahtumat
Unity Talks – kuinka herättää B2B-kohderyhmän kiinnostus?
Sosiaalinen media ja sisällöntuotanto, Strateginen suunnittelu, Tapahtumat
Lux Helsinki – talven valopilkku kävijäennätyksiin some- ja medianäkyvyydellä