Podcast-tuotannon ja vaikuttajamarkkinoinnin yhdistelmä räjäytti Myyrmanni-dokumentin

CLIENT

YEAR

SCOPE

Storytel

2021

Strateginen suunnittelu,
Vaikuttajayhteistyöt


Mellakka yhdisti luovalla tavalla podcast-tuotannon ja vaikuttajamarkkinoinnin äänikirjapalvelu Storytelin audiodokumentissa Myyrmanni – kun maailmat räjähtivät.

Mellakka hyppäsi lennosta mukaan kasvaville äänikirja- ja podcastmarkkinoille osatuottamalla äänikirjapalvelu Storytelille toimittaja Riku Rantalan juontaman audiodokumentin Myyrmanni – kun maailmat räjähtivät.

Lokakuussa 2022 julkaistussa dokumentissa rikostoimittajana uransa aloittanut Rantala johdattaa kuulijan vuonna 2002 tapahtuneen Myyrmannin pommi-iskun tapahtumiin.

Mellakan vaikuttajamarkkinointikokemuksen avulla podcastille luotiin laaja kaikupohja sosiaalisessa mediassa, mikä edesauttoi kuulijoiden saamista ja sitouttamista audiosisältöön.

Rantala toteutti dokumentin julkaisun yhteydessä Instagramissa kaupallisen kumppanuuden kokonaisuuden Storytelin kanssa. Sosiaalisen median julkaisut valottivat dokumenttiprosessia ja avasivat keskustelua koko Suomea järkyttäneestä tapahtumasta.

Aihepiiri herätti kiinnostusta. Rantalan julkaisuista ensimmäinen kapusi tilastollisesti aivan hänen kaupallisten sisältöjensä kärkikahinoihin yli 200 000 henkilöä tavoittaen.

Riku Rantala on Mellakka Managementin talent-listalla.

Highlights

  1. Mellakka yhdisti vaikuttajakampanjoinnin ja podcast-tuotannon.
  2. Rantalan kaupallinen julkaisu tavoitti yli 200 000 henkilöä.
Tapahtumat, Vaikuttajat, Vastuullisuusviestintä
Makialle sataprosenttisen vastuullinen vaatemallisto, totta vai tarua?
Tapahtumat
VR 160 vuotta – tapahtumilla katse kohti tulevaisuutta!
Tapahtumat
Sinebrychoffin festarikiertueella on stadion-luokan bändin mittakaava
Konsultointi ja valmennus, Sosiaalinen media ja sisällöntuotanto, Strateginen suunnittelu
Kasvilihakohu nosti Meeat Food Techin kertaheitolla tunnetuksi
Sosiaalinen media ja sisällöntuotanto, Strateginen suunnittelu, Vaikuttajat
Vastavirtaan uiva Saimaan Tuore nousi suomalaisten kalabrändien ykköseksi
Konsultointi ja valmennus, Tapahtumat, Vaikuttajat
Roosa nauhan viesti esiin vaikuttajien kautta – ennätystulokset puhuvat puolestaan
Palvelut, Tapahtumat, Vaikuttajat
Lentävä lähtö juoksukauteen Sauconyn huippukengillä
Tapahtumat, Vaikuttajat, Viestintä ja mediasuhteet
Rautatieasemalle avattu Olivia sai miljoonan silmäparin avajaiset
Sosiaalinen media ja sisällöntuotanto, Strateginen suunnittelu, Tapahtumat
Unity Talks – kuinka herättää B2B-kohderyhmän kiinnostus?
Sosiaalinen media ja sisällöntuotanto, Strateginen suunnittelu, Tapahtumat
Mujin lippulaivamyymälän avajaisia ja 1 000 ihmisen jonoa seurattiin suorissa lähetyksissä
Strateginen suunnittelu, Viestintä ja mediasuhteet
Uuden edessä –  150 artistin voimalla hyväntekeväisyyttä
Sosiaalinen media ja sisällöntuotanto, Strateginen suunnittelu, Tapahtumat
Lux Helsinki – talven valopilkku kävijäennätyksiin some- ja medianäkyvyydellä
Strateginen suunnittelu, Vaikuttajat, Vastuullisuusviestintä
Hävikkiruokakaupalle kasvua strategisella näkyvyyden kasvattamisella
Palvelut, Strateginen suunnittelu, Vaikuttajat
Valion kiertävä reseptikirja keräsi tarinoita ja nosti tunteita
Tapahtumat, Vaikuttajat, Viestintä ja mediasuhteet
Brändiaktivoinnit toivat Suomen tunnetuimman karhun ihmisten joukkoon