Podcast-tuotannon ja vaikuttajamarkkinoinnin yhdistelmä räjäytti Myyrmanni-dokumentin

CLIENT

YEAR

SCOPE

Storytel

2021

Strateginen suunnittelu,
Vaikuttajayhteistyöt


Mellakka yhdisti luovalla tavalla podcast-tuotannon ja vaikuttajamarkkinoinnin äänikirjapalvelu Storytelin audiodokumentissa Myyrmanni – kun maailmat räjähtivät.

Mellakka hyppäsi lennosta mukaan kasvaville äänikirja- ja podcastmarkkinoille osatuottamalla äänikirjapalvelu Storytelille toimittaja Riku Rantalan juontaman audiodokumentin Myyrmanni – kun maailmat räjähtivät.

Lokakuussa 2022 julkaistussa dokumentissa rikostoimittajana uransa aloittanut Rantala johdattaa kuulijan vuonna 2002 tapahtuneen Myyrmannin pommi-iskun tapahtumiin.

Mellakan vaikuttajamarkkinointikokemuksen avulla podcastille luotiin laaja kaikupohja sosiaalisessa mediassa, mikä edesauttoi kuulijoiden saamista ja sitouttamista audiosisältöön.

Rantala toteutti dokumentin julkaisun yhteydessä Instagramissa kaupallisen kumppanuuden kokonaisuuden Storytelin kanssa. Sosiaalisen median julkaisut valottivat dokumenttiprosessia ja avasivat keskustelua koko Suomea järkyttäneestä tapahtumasta.

Aihepiiri herätti kiinnostusta. Rantalan julkaisuista ensimmäinen kapusi tilastollisesti aivan hänen kaupallisten sisältöjensä kärkikahinoihin yli 200 000 henkilöä tavoittaen.

Riku Rantala on Mellakka Managementin talent-listalla.

Highlights

  1. Mellakka yhdisti vaikuttajakampanjoinnin ja podcast-tuotannon.
  2. Rantalan kaupallinen julkaisu tavoitti yli 200 000 henkilöä.
Sosiaalinen media ja sisällöntuotanto, Strateginen suunnittelu, Tapahtumat
Unity Talks – kuinka herättää B2B-kohderyhmän kiinnostus?
Tapahtumat, Vaikuttajat, Viestintä ja mediasuhteet
Lykon lanseeraus sai jopa ruotsalaiselta medialta kehut: ”Hyvä Suomi!” 
Sosiaalinen media ja sisällöntuotanto, Strateginen suunnittelu, Vaikuttajat
Vastavirtaan uiva Saimaan Tuore nousi suomalaisten kalabrändien ykköseksi
Tapahtumat, Vaikuttajat, Viestintä ja mediasuhteet
Tarinoiden voiman kunniaksi – Storytel Awards-gaala
Sosiaalinen media ja sisällöntuotanto, Strateginen suunnittelu, Tapahtumat
Lux Helsinki – talven valopilkku kävijäennätyksiin some- ja medianäkyvyydellä
Sosiaalinen media ja sisällöntuotanto, Tapahtumat, Vaikuttajat
Kuinka tehdä Suomen tunnetuimmasta tuntemattomasta brändistä näkyvä? 
Sosiaalinen media ja sisällöntuotanto, Strateginen suunnittelu, Tapahtumat
Sinnikkäällä työllä Suomen suurimmaksi ja kauneimmaksi festivaaliksi
Tapahtumat, Vaikuttajat
Vaikuttajien somekanavien totaalinen haltuunotto teki Nelly.comista kerralla tunnetun
Sosiaalinen media ja sisällöntuotanto, Strateginen suunnittelu, Vaikuttajat
Saarioisten laatikoilla kasvanut – Vappu Pimiän avulla laatikot lähemmäs ihmisten arkea
Tapahtumat, Vaikuttajat, Viestintä ja mediasuhteet
Selviytyisitkö sinä Storytel – Orwell 1984 -pakohuonepelistä?
Konsultointi ja valmennus, Sosiaalinen media ja sisällöntuotanto, Strateginen suunnittelu
Lääkäriliiga vaikuttaa TikTokissa parhaimmillaan satoihin tuhansiin nuoriin
Sosiaalinen media ja sisällöntuotanto, Strateginen suunnittelu, Vaikuttajat
Vuoden varainhankintateolla kerättiin yli miljoona nuorten kriisiavulle
Palvelut, Sosiaalinen media ja sisällöntuotanto, Strateginen suunnittelu
Vaalikampanja, josta erkkikin sai selvän
Palvelut, Strateginen suunnittelu, Vaikuttajat
Valion kiertävä reseptikirja keräsi tarinoita ja nosti tunteita
Tapahtumat, Vaikuttajat, Viestintä ja mediasuhteet
Rautatieasemalle avattu Olivia sai miljoonan silmäparin avajaiset