Brändiaktivoinnit toivat Suomen tunnetuimman karhun ihmisten joukkoon
CLIENT
YEAR
SCOPE
Karhu
2022
Tapahtumat
Vaikuttajat
Kumppanitoteutukset
Viestintä ja mediasuhteet
Ravintola-aktivoinnit
Kaupan näkyvyyselementit
Karhu – ikoninen suomalainen olutbrändi. Mellakka sai tehtäväkseen nostaa Karhun esiin siellä missä ihmiset ovat, kaikki kentät läpäisevinä 360° -toteutuksina.
Karhu Pride
Karhu on toiminut monta vuotta Helsinki Priden yhteistyökumppanina. Kesällä 2022 ja 2023 Helsinki Pride järjesti Karhun kanssa ensimmäistä kertaa kaikille avoimet avajaisjuhlat Löylyssä 2022, ja vuonna 2023 Valkoisessa salissa bailattiin oikein kunnolla riemun ja kapinan merkeissä.
Valkoisen salin Karhu Pride-illan hosteina toimi Cristal Snow ja Markku Haussila. Suomen eturivin Drag taiteilijat esittivät sen luokan Pride Drag showcasen, ettei mitään rajaa! Bängereistä ja viboista vastasi Lonely Hearts Club, DJ Coco Ninja, Pietari Jean-Jean (Club La Persé) ja Mr A (Rebels, Milk).
Mellakan tapahtumatuotantoyksikkö Mellakka Events kuratoi ohjelman ja jalkautti kampanjaviestiä erilaisten toteutuksien kautta.
Toteutimme brändiaktivoinnit ja kampanjaviestin jalkautuksen kuluttajille tapahtuman rakenteiden, ohjelman ja aktivointien kautta, esimerkiksi valoprojisoinnilla, unohtamatta Karhun omaa merchiä.
Karhu Solstice
Solstice on jokakesäinen kansainvälisesti hehkutettu poikkitaiteellinen boutique-festivaali Ruka-tunturin huipulla, jonne monet nuoret kaupunkilaiset lähtevät puhdistautumaan teknostressistä ja nauttimaan luonnosta.
Mellakka Events vastasi Karhun kumppanitoteutuksesta festivaalilla ja varmisti, että Karhun brändi näkyi, tuntui, kuului sekä maistui koko festivaalin aikana. Tämä oli heti läsnä jo matkalla pohjoiseen, perillä festivaalilla sekä festivaalin ympäristössä.
Karhun ja Solsticen arvot luontoa ja ympäristöä kunnioittaen näkyivät läpi kaikkien aktivointien sekä toteutuksien materiaaleissa että tunnelmassa. Hiilijalanjälki oli minimoitu paikallisilla hankinnoilla ja luonnonmukaisilla sekä kierretyillä materiaaleilla.
Festivaalilla Karhu kokeili myös nuoltavaa festivaaliranneketta, joka näytti käyttäjänsä promilletason. Tällä festivaalin pääsponsori Karhu halusi kannustaa ihmisiä juhlimaan vastuullisemmin, pohtimaan omaa alkoholinkäyttöään ja ottamaan välillä vaikka 0,0-prosenttisen oluen.
Näkyvyyttähän tästä syntyi runsaasti, 269 media osumaa kansainvälisesti ja 25 Suomessa.
K-Team päivät
K-ryhmän kauppiaiden tiimipäivät ovat tärkeä tapahtuma kaupan ammattilaisille. Viimeisimmässä Helsingin Messukeskuksessa järjestetyssä brändipäivässä Mellakka vastasi kaikkien Sinebrychoffin osastojen suunnittelusta ja toteutuksesta. Kahden päivän aikana vieraat pääsivät tutustumaan Sinebrychoffin tuotteisiin neljästä baarista. Päätuotteena oli Karhun uutuus Platina, jolla oli kaksi baaria. Lisäksi Karhu 0,0% oli oma baari, Schweppesillä gärry eli ginikärry ja Brooklyn Beerillä oma piste.
Kesällä 2023 Karhu lähti ensimmäistä kertaa elämässään suurelle festarikiertueelle Tuska Festivalille, Ruisrockiin ja Pori Jazzeille. Lisäksi Karhu edusti myös Sidewaysissa, Solsticessa.
Käsittämättömän valtavat rakennelmat nousivat niin Jazzeille kuin Ruissaloonkin ja Karhun kota oli valmiina vastaanottamaan festarikansan sekä saunan että Tassunlukijan kera.
Tarot-korttien avulla festarikansan menneisyyttä, nykyisyyttä ja tulevaisuutta tulkittiin – Karhu kehoittaa kuitenkin aina seuraamaan itseään. Myös saunomaan päästiin ja tähti jos toinenkin pääsi nauttimaan Karhun löylyistä.
Festarikesää aktivoitiin myös vaikuttajille suunnatuilla PR-lähetyksillä Karhun ilmeen ja jokaisen eri festarin mukaan.