Beyond Retrolle luotu Suomen valloitussuunnitelma toteutui ennätyksellisesti

CLIENT

YEAR

SCOPE

Beyond Retro

2022–

Viestintä ja mediasuhteet

Tapahtumat

PR- ja vaikuttajayhteistyöt


Iso-Britanniasta ja Ruotsista tuttu vintagemuotiketju Beyond Retro avasi ensimmäisen Suomen myymälänsä Helsinkiin. Mellakan tehtäväksi tuli kertoa asiasta niin, että se huomataan. Avasimme liikkeen näyttävällä mediatilaisuudella sekä vaikuttajatapahtumalla, joka poiki ketjun kaikkien aikojen myyntiennätykseen.

Beyond retro opening helsinki

Vintage-mekka Beyond Retro avasi ensimmäisen Suomen myymälänsä Helsingin Kauppakeskus Forumiin marraskuun alussa 2022. Beyond Retron ydinarvoihin lukeutuu yhteisöllisyys, ja sille on tärkeää juhlistaa jokaisen alueen ainutlaatuisuutta. Tavoitteena oli rakentaa brändin ympärille yhteisö myös Suomessa. 

Mellakka valmisteli strategisen PR-kampanjan esitelläkseen brändin suomalaisille kuluttajille ja toimittajille. Mellakka suunnitteli ja toteutti avajaisten yhteyteen kaksi tapahtumaa: informatiivisen aamiaistilaisuuden medialle ja 100 hengen upeat iltabileet vaikuttajille.

Lisäksi Mellakka vastasi Beyond Retron tiedotuksesta ja mediasuhteista sekä erilaisista yhteistöistä vaikuttajien ja kumppanien kanssa. 

Uutiskynnys ylitettiin sekä valtakunnallisessa että paikallisessa mediassa niin uuden myymälän avaamisen kuin second-hand-vaatteiden suosion kasvun kautta. Myös avajaisbileet olivat valtava menestys, jotka näkyivät ja kuuluivat ilmiömäisesti sosiaalisessa mediassa. Beyond Retro tekikin avajaisviikollaan kaikkien aikojen myyntiennätyksensä uudessa lokaatiossa.

Yhteistyö Beyond Retron kanssa jatkuu edelleen mediatyön sekä vaikuttajayhteistöiden parissa.

Beyond retro opening mellakka helsinki

Highlights

  1. Beyond Retro teki avajaisviikollaan kaikkien aikojen myyntiennätyksensä uudessa lokaatiossa.
  2. Beyond Retro -myymälän avajaiset poikivat yhteensä 15 mediaosumaa Suomessa, joista online-juttujen potentiaalinen tavoittavuus oli 19,5 miljoonaa ja printtijuttujen lukijamäärä oli 1,6 miljoonaa. 
  3. Sosiaaliseen mediaan avajaisista julkaistiin lukuisten TikTok-videoiden ja Instagram-kuvien lisäksi 150 Instagram Storya, jotka keräsivät peräti 218 450 potentiaalista katselukertaa. 
Konsultointi ja valmennus, Sosiaalinen media ja sisällöntuotanto, Strateginen suunnittelu
Lääkäriliiga vaikuttaa TikTokissa parhaimmillaan satoihin tuhansiin nuoriin
Sosiaalinen media ja sisällöntuotanto, Strateginen suunnittelu, Tapahtumat
Lux Helsinki – talven valopilkku kävijäennätyksiin some- ja medianäkyvyydellä
Sosiaalinen media ja sisällöntuotanto, Strateginen suunnittelu, Tapahtumat
Unity Talks – kuinka herättää B2B-kohderyhmän kiinnostus?
Tapahtumat, Vaikuttajat, Viestintä ja mediasuhteet
Helsinki Biennaali sai medianäkyvyyttä virtuaalisesti Suomessa ja maailmalla
Sosiaalinen media ja sisällöntuotanto, Tapahtumat, Viestintä ja mediasuhteet
Somerytinällä Tuskan kävijäennätykseen
Tapahtumat, Vaikuttajat, Viestintä ja mediasuhteet
Selviytyisitkö sinä Storytel – Orwell 1984 -pakohuonepelistä?
Konsultointi ja valmennus, Tapahtumat, Vaikuttajat
Roosa nauhan viesti esiin vaikuttajien kautta – ennätystulokset puhuvat puolestaan
Tapahtumat
Sinebrychoffin festarikiertueella on stadion-luokan bändin mittakaava
Sosiaalinen media ja sisällöntuotanto, Tapahtumat, Vaikuttajat
Kuinka tehdä Suomen tunnetuimmasta tuntemattomasta brändistä näkyvä? 
Tapahtumat, Vaikuttajat, Viestintä ja mediasuhteet
Brändiaktivoinnit toivat Suomen tunnetuimman karhun ihmisten joukkoon
Sosiaalinen media ja sisällöntuotanto, Strateginen suunnittelu, Vaikuttajat
Vuoden varainhankintateolla kerättiin yli miljoona nuorten kriisiavulle
Sosiaalinen media ja sisällöntuotanto, Strateginen suunnittelu, Vaikuttajat
Saarioisten laatikoilla kasvanut – Vappu Pimiän avulla laatikot lähemmäs ihmisten arkea
Sosiaalinen media ja sisällöntuotanto, Strateginen suunnittelu, Tapahtumat
Sinnikkäällä työllä Suomen suurimmaksi ja kauneimmaksi festivaaliksi
Tapahtumat, Vaikuttajat, Vastuullisuusviestintä
Makialle sataprosenttisen vastuullinen vaatemallisto, totta vai tarua?
Strateginen suunnittelu, Vaikuttajat, Viestintä ja mediasuhteet
Vuosi hiljaisuutta – kampanja, joka hiljensi radiot