Beyond Retrolle luotu Suomen valloitussuunnitelma toteutui ennätyksellisesti
CLIENT
YEAR
SCOPE
Beyond Retro
2022–
Viestintä ja mediasuhteet
Tapahtumat
PR- ja vaikuttajayhteistyöt
Iso-Britanniasta ja Ruotsista tuttu vintagemuotiketju Beyond Retro avasi ensimmäisen Suomen myymälänsä Helsinkiin. Mellakan tehtäväksi tuli kertoa asiasta niin, että se huomataan. Avasimme liikkeen näyttävällä mediatilaisuudella sekä vaikuttajatapahtumalla, joka poiki ketjun kaikkien aikojen myyntiennätykseen.
Vintage-mekka Beyond Retro avasi ensimmäisen Suomen myymälänsä Helsingin Kauppakeskus Forumiin marraskuun alussa 2022. Beyond Retron ydinarvoihin lukeutuu yhteisöllisyys, ja sille on tärkeää juhlistaa jokaisen alueen ainutlaatuisuutta. Tavoitteena oli rakentaa brändin ympärille yhteisö myös Suomessa.
Mellakka valmisteli strategisen PR-kampanjan esitelläkseen brändin suomalaisille kuluttajille ja toimittajille. Mellakka suunnitteli ja toteutti avajaisten yhteyteen kaksi tapahtumaa: informatiivisen aamiaistilaisuuden medialle ja 100 hengen upeat iltabileet vaikuttajille.
Lisäksi Mellakka vastasi Beyond Retron tiedotuksesta ja mediasuhteista sekä erilaisista yhteistöistä vaikuttajien ja kumppanien kanssa.
Uutiskynnys ylitettiin sekä valtakunnallisessa että paikallisessa mediassa niin uuden myymälän avaamisen kuin second-hand-vaatteiden suosion kasvun kautta. Myös avajaisbileet olivat valtava menestys, jotka näkyivät ja kuuluivat ilmiömäisesti sosiaalisessa mediassa. Beyond Retro tekikin avajaisviikollaan kaikkien aikojen myyntiennätyksensä uudessa lokaatiossa.
Yhteistyö Beyond Retron kanssa jatkuu edelleen mediatyön sekä vaikuttajayhteistöiden parissa.
Highlights
- Beyond Retro teki avajaisviikollaan kaikkien aikojen myyntiennätyksensä uudessa lokaatiossa.
- Beyond Retro -myymälän avajaiset poikivat yhteensä 15 mediaosumaa Suomessa, joista online-juttujen potentiaalinen tavoittavuus oli 19,5 miljoonaa ja printtijuttujen lukijamäärä oli 1,6 miljoonaa.
- Sosiaaliseen mediaan avajaisista julkaistiin lukuisten TikTok-videoiden ja Instagram-kuvien lisäksi 150 Instagram Storya, jotka keräsivät peräti 218 450 potentiaalista katselukertaa.