Sunrise Avenue – stadikat täyteen kansainvälisellä medianäkyvyydellä

CLIENT

YEAR

SCOPE

Get Nasty Oy

2019

Strateginen suunnittelu
Viestintä ja mediasuhteet
Tapahtumat

This is the End. Joulukuussa 2019 hotelli Clarionin Sky Roomissa oltiin suurten uutisten ja tunteiden äärellä. Yksi kansainvälisesti menestyneimmistä suomalaisista yhtyeistä, Sunrise Avenue, oli päättänyt lopettaa.

Samu Haberin luotsaama Sunrise Avenue on yksi kansainvälisesti menestyneimmistä suomalaisbändeistä. Kun yhtye päätti lopettaa, se oli mielestämme kansainvälisen tason uutinen, joka vaati arvoisensa puitteet.

Joulukuussa 2019 järjestimme Sunrise Avenuelle kansainvälisen pressitilaisuuden Helsingin kattojen ylle, hotelli Clarionin Sky Roomiin. Tilaisuuteen kutsuttiin median lisäksi yhtyeen faneja ympäri Eurooppaa. Tavoitteena oli näyttää uutisen mittakaava, välittää lopetuspäätöksen tunnelmat ja jättää tapahtumasta laadukas digitaalinen jalanjälki.

Tieto Sunrise Avenuen lopettamisesta striimattiin yhtyeen kanavien kautta suorana ympäri Eurooppaa ja yhtye esitti jäähyväiskonserttinsa kahtena iltana peräkkäin loppuunmyydylle Helsingin olympiastadionille. Yhtyeen keulahahmo Samu Haber totesi myöhemmin, etteivät stadionit olisi tulleet täyteen ilman Mellakan panosta.

”Stadikat ympäri Eurooppaa eivät olisi tulleet täyteen, jos Mellakan jengi ei olisi keksinyt ajatusta kansainvälisestä pressitilaisuudesta ja toteuttanut sitä totaalisen timanttisesti. Kohtaan harvoin ammattilaisia, joilla on rohkea ja luova mieli ja samaan aikaan kyky viedä visiot maaliin.

Mun yhteistyö Mellakan kanssa ei pääty Sunrise Avenuen lopettamisen myötä. Mä haluan että mun ”kiekkojoukkueessa” on jatkossakin luova ja luotettava sentteri, jolla raksuttaa koko ajan kypärän alla ja johon voin luottaa kun vastustaja jyrää. Ja jonka kanssa on hauskaa pelata.”

– Samu Haber
Sosiaalinen media ja sisällöntuotanto, Strateginen suunnittelu, Vaikuttajat
Saarioisten laatikoilla kasvanut – Vappu Pimiän avulla laatikot lähemmäs ihmisten arkea
Tapahtumat, Vaikuttajat, Viestintä ja mediasuhteet
Savonlinnan Oopperajuhlat – kuinka viedä lumo uudelle kohderyhmälle?
Konsultointi ja valmennus, Tapahtumat, Vaikuttajat
Roosa nauhan viesti esiin vaikuttajien kautta – ennätystulokset puhuvat puolestaan
Strateginen suunnittelu, Vaikuttajat, Vastuullisuusviestintä
Hävikkiruokakaupalle kasvua strategisella näkyvyyden kasvattamisella
Strateginen suunnittelu, Vaikuttajat, Viestintä ja mediasuhteet
Vuosi hiljaisuutta – kampanja, joka hiljensi radiot
Sosiaalinen media ja sisällöntuotanto, Tapahtumat, Vaikuttajat
Vaikuttajat toivat Fjällrävenille miljoonien silmäparien näkyvyyden
Sosiaalinen media ja sisällöntuotanto, Strateginen suunnittelu, Tapahtumat
Mujin lippulaivamyymälän avajaisia ja 1 000 ihmisen jonoa seurattiin suorissa lähetyksissä
Sosiaalinen media ja sisällöntuotanto, Vaikuttajat
Brändilähettilään avulla Vichystä luotettava merkki
Tapahtumat, Vaikuttajat, Viestintä ja mediasuhteet
Tarinoiden voiman kunniaksi – Storytel Awards-gaala
Tapahtumat, Vaikuttajat, Viestintä ja mediasuhteet
Beyond Retrolle luotu Suomen valloitussuunnitelma toteutui ennätyksellisesti
Strateginen suunnittelu, Vaikuttajat
Podcast-tuotannon ja vaikuttajamarkkinoinnin yhdistelmä räjäytti Myyrmanni-dokumentin
Sosiaalinen media ja sisällöntuotanto, Tapahtumat, Vaikuttajat
Kuinka tehdä Suomen tunnetuimmasta tuntemattomasta brändistä näkyvä? 
Sosiaalinen media ja sisällöntuotanto, Strateginen suunnittelu, Tapahtumat
Sinnikkäällä työllä Suomen suurimmaksi ja kauneimmaksi festivaaliksi
Tapahtumat, Vaikuttajat, Viestintä ja mediasuhteet
Helsinki Biennaali sai medianäkyvyyttä virtuaalisesti Suomessa ja maailmalla
Sosiaalinen media ja sisällöntuotanto, Tapahtumat
Sosiaalisella medialla ennätyksiin Tuomaan markkinoilla