Lentävä lähtö juoksukauteen Sauconyn huippukengillä

CLIENT

YEAR

SCOPE

Saucony

2023

Vaikuttajayhteistyöt,
Tapahtumat


Maailmalla tunnetun ja arvostetun juoksumerkki Sauconyn tavoite on kasvattaa brändin tunnettuutta Suomessa. Mellakka järjesti yhdessä Sauconyn kanssa juoksukauden avaustapahtuman, jossa tutustuttiin merkin uuteen kärkimallistoon ja juhlistettiin 125-vuotiaan brändin taivalta.

Maailman vanhin juoksubrändi Saucony on saavuttanut suuren suosion maailmalla, mutta Suomessa merkki on kuluttajille vielä suhteellisen tuntematon. Mellakka järjesti yhdessä Sauconyn kanssa juoksukauden avaustapahtuman, jonka tavoitteena oli tehdä brändiä tunnetuksi kuluttajien ja juoksuharrastajien keskuudessa.

Tapahtumaan kutsuttiin juoksusta ja hyvinvoinnista kiinnostuneita vaikuttajia ja toimittajia. Ohjelmassa oli valmentajien ohjaama juoksutekniikkaan keskittyvä treeni, jonka jälkeen osallistujilla oli mahdollisuus osallistua leikkimieliseen juoksukilpailuun. Treenin jälkeen osallistujat pääsivät saunomaan ja uimaan sekä kuulemaan asiantuntijan vinkkejä kokonaisvaltaiseen hyvinvointiin.

Ohjelma sai paljon kiitosta sekä sisällön että tunnelman puolesta. Huippukengät herttivät osallistujien keskuudessa ihastusta, ja ne valikoituivat monen jalkaan lenkkipolulle vielä tapahtuman jälkeenkin.

Tapahtumasta tehdyt julkaisut tavoittivat yhteensä lähes 400 000 silmäparia levittäen Sauconyn ilosanomaa suomalaisille kuluttajille sopivasti juoksukauden kynnyksellä.

Tapahtuma poiki lukuisia yhteydenottoja ja kyselyitä kengistä ja yhteistyömahdollisuuksista myös vaikuttajilta, jotka eivät päässeet paikan päälle. Kokonaisuus onnistui herättämään paljon positiivista kiinnostusta brändiä kohtaan ja osoitti, että kysyntää markkinalla riittää. Tilaisuus antoi Sauconyn Suomen valloitukselle lentävän lähdön.

saucony mellakka yhteistyö

Highlights

  1. Tapahtumaan osallistui yhteensä 40 juoksusta, urheilusta ja hyvinvoinnista kiinnostunutta vaikuttajaa ja toimittajaa, jotka tavoittavat brändille tärkeät kohderyhmät.
  2. Lähes kaikki osallistujat julkaisivat aktiivisesti sisältöjä tapahtuman aikana, heti sen jälkeen ja jopa viikkoja tapahtuman jälkeen. Julkaisut tavoittivat yhteensä lähes 400 000 silmäparia.
  3. Tapahtuma poiki jälkikäteen lukuisia yhteydenottopyyntöjä ja kyselyitä, mikä osoittaa tapahtuman herättäneen laajaa mielenkiintoa brändiä kohtaan.
Strateginen suunnittelu, Tapahtumat, Viestintä ja mediasuhteet
Sunrise Avenue – stadikat täyteen kansainvälisellä medianäkyvyydellä
Konsultointi ja valmennus, Sosiaalinen media ja sisällöntuotanto, Strateginen suunnittelu
Lääkäriliiga vaikuttaa TikTokissa parhaimmillaan satoihin tuhansiin nuoriin
Tapahtumat, Vaikuttajat, Vastuullisuusviestintä
Makialle sataprosenttisen vastuullinen vaatemallisto, totta vai tarua?
Tapahtumat, Vaikuttajat, Viestintä ja mediasuhteet
Tarinoiden voiman kunniaksi – Storytel Awards-gaala
Sosiaalinen media ja sisällöntuotanto, Strateginen suunnittelu, Vaikuttajat
Vastavirtaan uiva Saimaan Tuore nousi suomalaisten kalabrändien ykköseksi
Tapahtumat, Vaikuttajat, Viestintä ja mediasuhteet
Selviytyisitkö sinä Storytel – Orwell 1984 -pakohuonepelistä?
Tapahtumat
VR 160 vuotta – tapahtumilla katse kohti tulevaisuutta!
Strateginen suunnittelu, Tapahtumat, Vaikuttajat
Media ja vaikuttajat tuovat näkyvyyttä Sonoksen äänielämykselle
Tapahtumat, Viestintä ja mediasuhteet
Business Finland – osaamiselle ja innovaatioille kansainvälistä medianäkyvyyttä
Sosiaalinen media ja sisällöntuotanto, Strateginen suunnittelu, Vaikuttajat
Saarioisten laatikoilla kasvanut – Vappu Pimiän avulla laatikot lähemmäs ihmisten arkea
Tapahtumat
Sinebrychoffin festarikiertueella on stadion-luokan bändin mittakaava
Sosiaalinen media ja sisällöntuotanto, Strateginen suunnittelu, Tapahtumat
Lux Helsinki – talven valopilkku kävijäennätyksiin some- ja medianäkyvyydellä
Sosiaalinen media ja sisällöntuotanto, Strateginen suunnittelu, Tapahtumat
Unity Talks – kuinka herättää B2B-kohderyhmän kiinnostus?
Tapahtumat
Battery on aina siellä missä tarvitaan energiaa
Sosiaalinen media ja sisällöntuotanto, Vaikuttajat
Brändilähettilään avulla Vichystä luotettava merkki