Vaikuttajat toivat Fjällrävenille miljoonien silmäparien näkyvyyden

CLIENT

YEAR

SCOPE

Fjällräven

2020-

Markkinointiviestintä

Mellakka Helsinki toimii ulkoilubrändi Fjällrävenin PR- ja viestintäkumppanina Suomessa. Konsultoimme Fjällräven Suomea lokaalin markkinoinnin vuosisuunnittelussa ja vaikuttaja-aktivoinneissa sekä vastaamme niiden toteutuksesta. 

Fjällräven on ruotsalaislähtöinen, maailmanlaajuisesti tunnettu retkeilybrändi, jonka tavoitteena on tehdä luonnossa liikkumisesta helpompaa kaikille. Toiminnan kulmakivinä on kehittää toiminnallisia, kestäviä ja ajattomia retkeilytuotteita aktiiviseen ulkoilmaelämään luontoa kunnioittaen.

Mellakka Helsingin ja Fjällrävenin yhteistyö ponkaistiin käyntiin juuri pandemian kynnyksellä, joka haastoi meidät uudistamaan jo suunniteltuja toimenpiteitä maailmantilanteen sallivaan muotoon. Ulkoilubuumin vallitessa lokaalia inspiraatiosisältöä tuotettiin niin sosiaalisen median kanaviin kuin mediatyön voimin. Vaikuttajien avulla viestimme tuotteiden käytännöllisyydestä juuri suomalaisessa luonnossa ja todellisissa tilanteissa. 

Pandemiavuosien jälkeen yhteistyö on saanut taas kohtaamisen tuulia, ja toimintamme keskiössä on ollut tuoda brändi lähelle ihmisiä. Sisällöntuotannon ja mediaviestinnän rinnalle ovat nousseet merkittävään rooliin tapahtumat ja lanseeraukset yhteistyössä Fjällrävenin kansainvälisen toiminnan kanssa.

Laajan työkalupakin, jatkuvan yhteistyön ja ennen kaikkea luottamuksen johdosta olemme pystyneet edustamaan brändiä relevanteilla toimenpiteillä monikanavaisesti. Yhteistyön merkittäviin saavutuksiin voidaan lukea useampi yli miljoona näyttökertaa kerännyt vaikuttajakampanjamme, muun muassa liki 1,5 miljoonaa näyttökertaa kerännyt Tree Kånken -kampanja sekä moninkertaistunut somenäkyvyys.

Highlights

  1. Useampi yli miljoona näyttökertaa kerännyt vaikuttajakampanja, muun muassa liki 1,5 miljoonaa näyttökertaa kerännyt Tree Kånken -kampanja sekä yli miljoonan näyttökerran Villa-kampanja
Konsultointi ja valmennus, Tapahtumat, Vaikuttajat
Roosa nauhan viesti esiin vaikuttajien kautta – ennätystulokset puhuvat puolestaan
Sosiaalinen media ja sisällöntuotanto, Strateginen suunnittelu, Tapahtumat
Lux Helsinki – talven valopilkku kävijäennätyksiin some- ja medianäkyvyydellä
Sosiaalinen media ja sisällöntuotanto, Tapahtumat, Viestintä ja mediasuhteet
Somerytinällä Tuskan kävijäennätykseen
Strateginen suunnittelu, Vaikuttajat
Podcast-tuotannon ja vaikuttajamarkkinoinnin yhdistelmä räjäytti Myyrmanni-dokumentin
Tapahtumat, Vaikuttajat, Viestintä ja mediasuhteet
Rautatieasemalle avattu Olivia sai miljoonan silmäparin avajaiset
Sosiaalinen media ja sisällöntuotanto, Strateginen suunnittelu, Vaikuttajat
Vastavirtaan uiva Saimaan Tuore nousi suomalaisten kalabrändien ykköseksi
Palvelut, Strateginen suunnittelu, Vaikuttajat
Valion kiertävä reseptikirja keräsi tarinoita ja nosti tunteita
Strateginen suunnittelu, Tapahtumat, Vaikuttajat
Media ja vaikuttajat tuovat näkyvyyttä Sonoksen äänielämykselle
Tapahtumat, Vaikuttajat
Vaikuttajien somekanavien totaalinen haltuunotto teki Nelly.comista kerralla tunnetun
Tapahtumat, Vaikuttajat, Viestintä ja mediasuhteet
Savonlinnan Oopperajuhlat – kuinka viedä lumo uudelle kohderyhmälle?
Tapahtumat, Viestintä ja mediasuhteet
Kaikkien aikojen myydyimmäksi suomalaiseksi elämäkerraksi yhdellä teolla
Tapahtumat, Vaikuttajat, Viestintä ja mediasuhteet
Lykon lanseeraus sai jopa ruotsalaiselta medialta kehut: ”Hyvä Suomi!” 
Tapahtumat
Battery on aina siellä missä tarvitaan energiaa
Tapahtumat, Vaikuttajat, Viestintä ja mediasuhteet
Helsinki Biennaali sai medianäkyvyyttä virtuaalisesti Suomessa ja maailmalla
Sosiaalinen media ja sisällöntuotanto, Strateginen suunnittelu, Tapahtumat
Mujin lippulaivamyymälän avajaisia ja 1 000 ihmisen jonoa seurattiin suorissa lähetyksissä