Lääkäriliiga vaikuttaa TikTokissa parhaimmillaan satoihin tuhansiin nuoriin

CLIENT

YEAR

SCOPE

Lastenlääkäriyhdistys

2022–2024

strateginen suunnittelu, sosiaalinen media ja sisällöntuotanto, konsultointi ja valmennus

Lastenlääkäriyhdistyksen missio oli alusta alkaen selvä: nuorille haluttiin tarjota luotettavaa tietoa ja vähentää disinformaatiota helposti lähestyttävällä tavalla. Enää tarvittiin siis brändi, suunnittelua ja toteutus! Tässä kohtaa Mellakka hyppäsi mukaan ja syntyi Lääkäriliiga.

Nuoret haluttiin tavoittaa siellä, missä he jo valmiiksi viettävät aikaa, jotta kynnys vuorovaikutukseen olisi mahdollisimman matala. Niinpä Lääkäriliigan pääkanavaksi valikoitui TikTok. TikTokin ohella Lääkäriliiga ylläpitää Instagram-tiliä, joka on suunnattu pääasiassa nuorten vanhemmille.

TikTokin maailmaan hyppääminen vaati omilla kasvoillaan esiintyviltä lääkäreiltä valtavaa heittäytymistä ja perehtymistä alati kehittyvään kanavaan. Tässä Mellakka on kuitenkin jatkuvana tukena kiireistä kliinistä työtä tekeville lääkäreille: tutkimme trendejä, luomme sisältöjä ja toimimme tukena esimerkiksi livelähetyksissä sekä editoinnissa.

Lääkäriliigan TikTok-tili on saanut ensimmäisen vuoden aikana yli 23 000 seuraajaa, ja TikTok-videot ovat keränneet yhteensä 8,8 miljoonaa näyttökertaa täysin orgaanisesti. Säännöllisiä livelähetyksiä vaihtuvista aiheista seuraa keskimäärin jopa 5 000 ihmistä.

Lääkäriliigan sisällöntuottajalääkärit ovat nousseet TikTokista haastatteluihin (mm. kofeiiniriippuvuudesta ja alkoholimyrkytyksestä) useaan otteeseen ajankohtaisuutisiin. Luvut ja nuorilta saatu palaute osoittavat, että Lääkäriliiga on lunastanut paikkansa turvallisena ja helposti lähestyttävänä tahona.

Highlights

  1. Lääkäriliigan TikTok-tili sai ensimmäisen puolen vuoden aikana 23 000 seuraajaa
  2. Ensimmäisen vuoden aikana Lääkäriliigan TikTokit keräsivät 8,8 miljoonaa näyttökertaa täysin orgaanisesti.
  3. Livelähetyksillä on keskimäärin 5 000 katsojaa, ilman etukäteismainontaa.
Sosiaalinen media ja sisällöntuotanto, Strateginen suunnittelu, Vaikuttajat
Rakkaus on sähköä – Vaasan Sähkö PR-toimenpiteillä toistamiseen TV-uutisiin
Tapahtumat
VR 160 vuotta – tapahtumilla katse kohti tulevaisuutta!
Strateginen suunnittelu, Tapahtumat, Viestintä ja mediasuhteet
Sunrise Avenue – stadikat täyteen kansainvälisellä medianäkyvyydellä
Sosiaalinen media ja sisällöntuotanto, Strateginen suunnittelu, Vaikuttajat
Vastavirtaan uiva Saimaan Tuore nousi suomalaisten kalabrändien ykköseksi
Sosiaalinen media ja sisällöntuotanto, Tapahtumat, Viestintä ja mediasuhteet
Somerytinällä Tuskan kävijäennätykseen
Strateginen suunnittelu, Vaikuttajat, Viestintä ja mediasuhteet
Vuosi hiljaisuutta – kampanja, joka hiljensi radiot
Strateginen suunnittelu, Tapahtumat, Vaikuttajat
Media ja vaikuttajat tuovat näkyvyyttä Sonoksen äänielämykselle
Tapahtumat, Vaikuttajat, Vastuullisuusviestintä
Makialle sataprosenttisen vastuullinen vaatemallisto, totta vai tarua?
Tapahtumat, Vaikuttajat, Viestintä ja mediasuhteet
Savonlinnan Oopperajuhlat – kuinka viedä lumo uudelle kohderyhmälle?
Tapahtumat, Vaikuttajat, Viestintä ja mediasuhteet
Tarinoiden voiman kunniaksi – Storytel Awards-gaala
Tapahtumat
Battery on aina siellä missä tarvitaan energiaa
Sosiaalinen media ja sisällöntuotanto, Strateginen suunnittelu, Vaikuttajat
Saarioisten laatikoilla kasvanut – Vappu Pimiän avulla laatikot lähemmäs ihmisten arkea
Palvelut, Strateginen suunnittelu, Vaikuttajat
Valion kiertävä reseptikirja keräsi tarinoita ja nosti tunteita
Konsultointi ja valmennus, Sosiaalinen media ja sisällöntuotanto, Strateginen suunnittelu
Kasvilihakohu nosti Meeat Food Techin kertaheitolla tunnetuksi
Sosiaalinen media ja sisällöntuotanto, Strateginen suunnittelu, Tapahtumat
Sinnikkäällä työllä Suomen suurimmaksi ja kauneimmaksi festivaaliksi