Lääkäriliiga vaikuttaa TikTokissa parhaimmillaan satoihin tuhansiin nuoriin

CLIENT

YEAR

SCOPE

Lastenlääkäriyhdistys

2022–2024

strateginen suunnittelu, sosiaalinen media ja sisällöntuotanto, konsultointi ja valmennus

Lastenlääkäriyhdistyksen missio oli alusta alkaen selvä: nuorille haluttiin tarjota luotettavaa tietoa ja vähentää disinformaatiota helposti lähestyttävällä tavalla. Enää tarvittiin siis brändi, suunnittelua ja toteutus! Tässä kohtaa Mellakka hyppäsi mukaan ja syntyi Lääkäriliiga.

Nuoret haluttiin tavoittaa siellä, missä he jo valmiiksi viettävät aikaa, jotta kynnys vuorovaikutukseen olisi mahdollisimman matala. Niinpä Lääkäriliigan pääkanavaksi valikoitui TikTok. TikTokin ohella Lääkäriliiga ylläpitää Instagram-tiliä, joka on suunnattu pääasiassa nuorten vanhemmille.

TikTokin maailmaan hyppääminen vaati omilla kasvoillaan esiintyviltä lääkäreiltä valtavaa heittäytymistä ja perehtymistä alati kehittyvään kanavaan. Tässä Mellakka on kuitenkin jatkuvana tukena kiireistä kliinistä työtä tekeville lääkäreille: tutkimme trendejä, luomme sisältöjä ja toimimme tukena esimerkiksi livelähetyksissä sekä editoinnissa.

Lääkäriliigan TikTok-tili on saanut ensimmäisen vuoden aikana yli 23 000 seuraajaa, ja TikTok-videot ovat keränneet yhteensä 8,8 miljoonaa näyttökertaa täysin orgaanisesti. Säännöllisiä livelähetyksiä vaihtuvista aiheista seuraa keskimäärin jopa 5 000 ihmistä.

Lääkäriliigan sisällöntuottajalääkärit ovat nousseet TikTokista haastatteluihin (mm. kofeiiniriippuvuudesta ja alkoholimyrkytyksestä) useaan otteeseen ajankohtaisuutisiin. Luvut ja nuorilta saatu palaute osoittavat, että Lääkäriliiga on lunastanut paikkansa turvallisena ja helposti lähestyttävänä tahona.

Highlights

  1. Lääkäriliigan TikTok-tili sai ensimmäisen puolen vuoden aikana 23 000 seuraajaa
  2. Ensimmäisen vuoden aikana Lääkäriliigan TikTokit keräsivät 8,8 miljoonaa näyttökertaa täysin orgaanisesti.
  3. Livelähetyksillä on keskimäärin 5 000 katsojaa, ilman etukäteismainontaa.
Sosiaalinen media ja sisällöntuotanto, Tapahtumat, Vaikuttajat
Kuinka tehdä Suomen tunnetuimmasta tuntemattomasta brändistä näkyvä? 
Tapahtumat, Viestintä ja mediasuhteet
Kaikkien aikojen myydyimmäksi suomalaiseksi elämäkerraksi yhdellä teolla
Tapahtumat, Vaikuttajat, Viestintä ja mediasuhteet
Brändiaktivoinnit toivat Suomen tunnetuimman karhun ihmisten joukkoon
Sosiaalinen media ja sisällöntuotanto, Vaikuttajat
Brändilähettilään avulla Vichystä luotettava merkki
Tapahtumat, Vaikuttajat
Kalevala Korun Ilmattaren häissä katse kiinnittyi uusiin vihkisormuksiin
Tapahtumat, Vaikuttajat, Viestintä ja mediasuhteet
Lykon lanseeraus sai jopa ruotsalaiselta medialta kehut: ”Hyvä Suomi!” 
Sosiaalinen media ja sisällöntuotanto, Tapahtumat, Vaikuttajat
Vaikuttajat toivat Fjällrävenille miljoonien silmäparien näkyvyyden
Konsultointi ja valmennus, Strateginen suunnittelu, Tapahtumat
Mellakka sähköisti Verge Motorcyclesin kansainvälisen viestinnän
Sosiaalinen media ja sisällöntuotanto, Strateginen suunnittelu, Vaikuttajat
Vastavirtaan uiva Saimaan Tuore nousi suomalaisten kalabrändien ykköseksi
Konsultointi ja valmennus, Sosiaalinen media ja sisällöntuotanto, Strateginen suunnittelu
Kasvilihakohu nosti Meeat Food Techin kertaheitolla tunnetuksi
Tapahtumat, Vaikuttajat, Viestintä ja mediasuhteet
Helsinki Biennaali sai medianäkyvyyttä virtuaalisesti Suomessa ja maailmalla
Tapahtumat
Battery on aina siellä missä tarvitaan energiaa
Strateginen suunnittelu, Vaikuttajat, Vastuullisuusviestintä
Hävikkiruokakaupalle kasvua strategisella näkyvyyden kasvattamisella
Tapahtumat, Vaikuttajat, Viestintä ja mediasuhteet
Tarinoiden voiman kunniaksi – Storytel Awards-gaala
Tapahtumat, Vaikuttajat, Vastuullisuusviestintä
Makialle sataprosenttisen vastuullinen vaatemallisto, totta vai tarua?