Mellakka sähköisti Verge Motorcyclesin kansainvälisen viestinnän

CLIENT

YEAR

SCOPE

Verge Motorcycles

2022–

Strateginen suunnittelu
Kriisiviestintä
Viestintä ja mediasuhteet
Tapahtumat


Teimme Vergelle kokonaisvaltaisen PR-strategian, jolla uutuusbrändi nostettiin mediaan kaikilla tärkeimmillä markkina-alueilla eri puolilla maailmaa.

Mellakka ja Verge Motorcycles aloittivat yhteistyönsä marraskuussa 2022, kun Verge julkisti uuden Verge TS Pro -mallinsa ja ilmoitti aloittavansa kauan odotettujen sähkömoottoripyöriensä valmistuksen.

Mellakka on siitä lähtien toiminut Vergen pääagenttina ja vastaa yrityksen globaalista viestinnästä ja PR:stä. Mellakka auttaa Verge Motorcyclesia strategisessa viestinnässä ja PR-toiminnassa merkityksellisillä markkinoilla ympäri maailmaa.

Mellakka on toteuttanut maailmanlaajuisia PR-toimia Vergen ilmoituksille hämmästyttävin tuloksin. Työhön on kuulunut lehdistötiedotteita, mediapitchausta, median koeajojen ja lehdistötilaisuuksien koordinointia sekä mediasuhteiden hoitamista.

Onnistunut mediaviestintä ylitti maailmanlaajuisen uutiskynnyksen kaikissa halutuissa tiedotusvälineissä, kuten La Repubblica (IT), Welt (DE), The Verge, Top Gear ja Interesting Engineering.

Kuva: Verge Motorcycles

Tulokset

Kuva: Verge Motorcycles

Q1 / 2023

Verge TS Ultra lanseeraus
Ilmoitus Yhdysvaltain markkinoille tulosta
Rahoituskierros
Neuvottelukunnan perustaminen
Ride Beyond Tourin julkaisu

Mediaosumia: 987
Potentiaalinen tavoittavuus 9 MRD
Arvioitu tavoittavuus 225 M

Q2 / 2023

Mika Häkkisen kumppanuusmallin lanseeraus
Vergen lippulaivamyymälä avataan Monacossa
Eurotour Keski- ja Etelä-Euroopassa.
Formula 1 GP Monaco
Teslan latausjärjestelmän lanseeraus Yhdysvalloissa

Mediaosumia: 862
Potentiaalinen tavoittavuus 3,7 MRD
Arvioitu tavoittavuus 92,8 M

Kuva: Verge Motorcycles

Q3 / 2023

Ride Beyond Tour: Saksa, Norja, Ruotsi
IAA Mobility -tapahtuma Münchenissä.
Mark Wilson siirtyy Vergen talousjohtajaksi
Haydn Baker ja Alan Foster nimitetty tiimiin.

Mediaosumia: 126
Potentiaalinen tavoittavuus 1,1 MRD
Arvioitu tavoittavuus 2,9 M

Q4 / 2023

Nimitysuutiset
Rahoituskierros
LA Auto Show, Kalifornian painos
EICMA
Starmatterin lanseeraus

Mediaosumia: 588
Potentiaalinen tavoittavuus 1,7 MRD
Arvioitu tavoittavuus 42,5 M

Kuva: Verge Motorcycles

Highlights

  1. Verge julkisti vuoden 2023 ensimmäisen kvartaalin aikana uuden TS Ultra-mallin, kertoi avaavansa markkinat Yhdysvaltoihin, tiedotti rahoituskierroksesta ja lähti Euroopan kiertueelle. Mellakan räätälöimien viestinnän toimenpiteiden myötä uutisnostoja kertyi yhteensä 987 kappaletta, joiden potentiaalinen tavoittavuus oli 9 MRD.
  2. Vuoden toisen kvartaalin aikana Verge kiersi Euroopan isoja kaupunkeja ja osallistui suurimmille alan messuille, joista viestittiin aktiivisesti alan tärkeimpiin medioihin. Lisäksi Verge julkaisi yhteistyömallin F1-legenda Mika Häkkisen kanssa, avasi lippulaivamyymälän Monacoon ja otti Teslan latausjärjestelmän käyttöön USA:ssa. Näkyvyyttä kerrytettiin kansainvälisesti yhteensä 862 mediaosuman verran, joiden potentiaalinen tavoittavuus oli yhteensä noin 3,7 MRD.
  3. Vuoden kolmannella kvartaalilla Verge nimitti talliinsa kansainvälisiä alan huippunimiä, kuten Mark Wilson, Haydn Baker ja Alan Foster. Nimitykset toivat mukanaan 121 mediaosumaa, joiden potentiaalineen tavoittavuus oli 1,1 MRD.
Palvelut, Strateginen suunnittelu, Vaikuttajat
Valion kiertävä reseptikirja keräsi tarinoita ja nosti tunteita
Sosiaalinen media ja sisällöntuotanto, Strateginen suunnittelu, Tapahtumat
Unity Talks – kuinka herättää B2B-kohderyhmän kiinnostus?
Sosiaalinen media ja sisällöntuotanto, Strateginen suunnittelu, Vaikuttajat
Vuoden varainhankintateolla kerättiin yli miljoona nuorten kriisiavulle
Sosiaalinen media ja sisällöntuotanto, Vaikuttajat
Brändilähettilään avulla Vichystä luotettava merkki
Tapahtumat, Vaikuttajat, Viestintä ja mediasuhteet
Lykon lanseeraus sai jopa ruotsalaiselta medialta kehut: ”Hyvä Suomi!” 
Sosiaalinen media ja sisällöntuotanto, Strateginen suunnittelu, Tapahtumat
Mujin lippulaivamyymälän avajaisia ja 1 000 ihmisen jonoa seurattiin suorissa lähetyksissä
Sosiaalinen media ja sisällöntuotanto, Strateginen suunnittelu, Vaikuttajat
Vastavirtaan uiva Saimaan Tuore nousi suomalaisten kalabrändien ykköseksi
Tapahtumat, Vaikuttajat
Kalevala Korun Ilmattaren häissä katse kiinnittyi uusiin vihkisormuksiin
Strateginen suunnittelu, Vaikuttajat
Podcast-tuotannon ja vaikuttajamarkkinoinnin yhdistelmä räjäytti Myyrmanni-dokumentin
Tapahtumat
VR 160 vuotta – tapahtumilla katse kohti tulevaisuutta!
Tapahtumat, Viestintä ja mediasuhteet
Kaikkien aikojen myydyimmäksi suomalaiseksi elämäkerraksi yhdellä teolla
Strateginen suunnittelu, Vaikuttajat, Viestintä ja mediasuhteet
Vuosi hiljaisuutta – kampanja, joka hiljensi radiot
Sosiaalinen media ja sisällöntuotanto, Strateginen suunnittelu, Tapahtumat
Sinnikkäällä työllä Suomen suurimmaksi ja kauneimmaksi festivaaliksi
Palvelut, Sosiaalinen media ja sisällöntuotanto, Strateginen suunnittelu
Vaalikampanja, josta erkkikin sai selvän
Strateginen suunnittelu, Viestintä ja mediasuhteet
Uuden edessä –  150 artistin voimalla hyväntekeväisyyttä