Fiksuruoka.fi

Fiksuruoka.fi

Kotimainen hävikkiruoan verkkokauppa Fiksuruoka.fi on ollut Mellakka Helsingin asiakas vuoden 2020 alusta. Sinä aikana olemme rakentaneet nopeasti kasvavalle yritykselle näkyvyyttä mediassa ja vaikuttajien kanavissa erilaisin tempauksin pala palalta. 

Esimerkiksi ja useita vuosia vietetyn Hävikkiviikon aikana otimme tavoitteeksi erottua muista. Haastoimme kolme vaikuttajaa ja Fiksuruoan toimitusjohtajan elämään viikon hävikkiruoalla. Haasteeseen osallistuivat Jutta Larm, Arttu Mustonen, Sara Schafak ja Fiksuruoka.fi:n Juhani Järvensivu.

Vaikuttajat elivät viikon viikon pelkästään hävikkiruoalla. He ostivat ruokansa hävikkiruoan verkkokauppa Fiksuruoka.fi:stä, metsästivät kaupoista punaisilla hintalapuilla merkittyjä elintarvikkeita ja vierailivat hävikkiruokaravintoloissa.

Tärkeää oli ajoitus: kampanja toteutettiin Kohti Hävikkiviikkoa -kulmalla viikkoa ennen varsinaista Hävikkiviikkoa. Näin saimme varsinaisen Hävikkiviikon alkaessa hyvän mahdollisuuden tarjota medialle haastateltavaksi neljä erilaista vaikuttajaa, joilla oli tuore omakohtainen kokemus alla. 

Näkyvyyttä kertyi laajasti erilaisissa medioissa: vaikuttajia ja Fiksuruoan edustajia haastattelivat mm. MTV3, Iltalehti ja useat radiot. Lisäksi tietysti saatiin valtavasti näkyvyyttä vaikuttajien kanavissa sekä mielenkiintoista sisältöä Fiksuruoan omiin sosiaalisen median kanaviin. 

Ennen kuin aloitimme työt, teimme tilannekuvan Fiksuruoan medianäkyvyydestä. Vuodessa kolminkertaistimme sen. Samaan aikaan Fiksuruoan tiimi paiski töitä hartiavoimin ja yrityksen liikevaihto kolminkertaistui. Kesälomalle lähdimme kansainvälisissä tunnelmissa kun julkistimme talousmediassa Fiksuruoan saaman merkittävän rahoituksen ja aikeet lähteä seuraavaksi maailmanvalloitukseen.