Perinteinen suomalainen lihatalo Pouttu teki historiallisen täyskäännöksen ja alkoi kehittää voimalla kasvipohjaisia tuotteita, jotka maistuvat lihalta. Tuotekehitys tehtiin nopealla aikataululla ja nopea oli myös Mellakka Helsingin spurtti, jonka aikana Pouttu Muu tuli nostaa tunnetuksi ja liikkumaan kauppojen hyllyiltä.
Teimme suunnitelman, johon kuului paljon elementtejä mediaviestinnästä sosiaaliseen median aktivointeihin ja mainontaan. Lisäruutia Muutosruoan lanseeraukseen toivat viranomaiset, jotka kielsivät Pouttua käyttämästä Muun pakkauksissa ja kampanjassa näkyvästi olleita termejä kasviliha, burgerpihvi ja kasvilihapulla.
“Maailma Muuttuu ja Pouttu siinä mukana. Tässä muutoksessa Mellakka Helsingin rooli on ollut avainasemassa. Syksyllä 2019 lanseeratun Pouttu Muu ”kasviliha” -tuotteiden viestintä on ollut timanttista, ja tästä kiitos kuuluu Mellakka Helsingille. Yhteistyö on kivutonta ja jopa hauskaa. Aallonpituuden ollessa sama asiat etenevät nopeasti ja sekä myyjä että asiakas ovat tyytyväisiä lopputulokseen. Olen ajan saatossa kokeillut vähän kaikkea, mutta Mellakka Helsinkiä voin hyvällä omalla tunnolla suositella kaikille.”
– Mikko Karell, toimitusjohtaja, Pouttu Oy